Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Det här är en låt ifrån våran senaste demo.

Det är jag som har mixat och mastrat låten, men det var bara för att ha lite roligt och höra hur det ungefär kommer låta.. Vi har lämnat hela demon till en kille som ska mixa och mastra hela Demon. Jag gör det mer i utbildningssyfte för migsjälv!

Så kom gärna med kritik/beröm på vad som kan göras bättre/vad som är bra!

http://www.lightningmp3.com/live/file.php?fid=3564

/Chip

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

Jag gillade rösten på sångaren direkt. Dock hade jag glömt bort refrängen direkt innan nästa vers började. Kanske att det skulle varieras lite på. Ja vad det nu heter... Någon sorts variation i sången så den markerar lite skarpare. Jag uttrycker mig kanske lite luddigt, ber om ursäkt för det.

Gitarrerna låter bra hos mig. Även trummorna låter bra. Eventuellt kanske jag skulle vilja ha lite tydligare bas. Kan hända att den är som den ska men min lyssning är lite sådär när man sitter med sin skruppliga ministereo på relativ låg nivå. Svårt att avgöra.

Lite spontana åsikter sådär. Rent allmänt lät det väldigt bra

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Häftig låt minsann låter helt ok men guran blir lite väl på nåt sätt bara. Borde bli bättre med halverat tempo eller nått (tycker jag i alla fall) och bara piska på så där snabbt ibland. Skulle bli mycket mer av den då det är ju fina harmisar som man knappt får höra nu. Missförstå mig inte nu det är ytterst kompetent lirat. Lycka till

Göran

Postat

Ja, gitarren kanske känns lite väl "up front" för tillfället... det kan bero på att jag inte hade orgelspåret som ska vara med.. Nu är det som bara gitarren och basen man har att använda sig av, jag tror att med orgeln kan man balansera gitarren så den inte blir lika påträngande, men det är ju bara ett kanske...!

Jo, basen och kaggen har levt ett alldeles för kombinerat liv tycker jag också! Jag har fixat till basen (lyft upp den i frekvenserna lite) så den inte krockar med kaggen lika mycket.. Det borde göra att den känns lite tydligare också! Har dock inte hunnit lägga upp den senaste versionen!

Något annat som ni kommer på?

/Chip

Postat

Verkligen härlig låt och snygg sång. Även produktion och arr är skitbra. Gillar särskilt barpianot som kommer in vid 01:49 sådär perfekt falskt 🙂 (hur kom ni på det??)

Enda jag kan racka ner på är en viss likhet med Springsteens Blinded by the light men det är det lilla.

• 2 veckor senare...
loranga (oregistrerad)
Postat

Snyggt, men jag skulle lägga på en gnisslande såg i bakgrunden för att få fram nyans i musiken. Känns en aning opersonligt men jävligt snyggt, våga visa ärren! Du är ju duktig.

Postat

Till Equality: ja, barpianot... Det stog en flygel i aulan vi spelade in hela demon i, och vi tänkte att ett piano skulle nog passa in fint här någonstans, och så blev det=) Sen att det är lite ostämt tycker jag ger en väldigt skön känsla... För som en del sagt, och jag håller med, är att låten/arret osv är ganska... ja lite för perfekt packeterat på nå sätt... Visa ärren sa "loranga" och det kan jag hålla med om.. Definitivt någonting att tänka på!

/Chip

Postat (redigerat)

Bra låt. Bra arr. Allt låter skitbra men...usel sångare. Skaffa melodyne eller nåt sånt. Om det nu hjälper?

Har lyssnat lite mer. Alltså: Bruce Springsteen, det är vad det handlar om. Att låta som käre Bruce, oj oj oj Det gäller att smälta ihop sångpartierna, alltså från vers - refr

Vad mer kan jag säga en att lyssna på originalet him self!!

Redigerat av Tokai

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.