Rojk Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Sitter och kör Cubase SX2 och Reason 3 tillsammans via rewire och det har alltid funkat. Men efter att jag bytte till ett mac-theme så pajjade hela skiten. När jag spelar upp några låtar eller trycker på mitt midi-keyboard så hackar ljudet och kommer långt efter. Försökte då exportera till en mp3-låt för att se om det blev bättre men icke, mp3-filen lät exakt likadant som i programmen. Jahapp, då är det nåt fel på themet så att den tar för mycket kraft tänkte jag och avinstallerade det, men det hjälpte inte. Någon som vet vad felet kan vara?
Linus Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Jag kan med största sannolikhet säga att ditt theme/utseende i Windows inte har med detta att göra. Tror mer på nåt som skett med ljudkortet och Cubase. Funkar Reason bra när du inte kör Rewire? Funkar Cubase bra när du inte kör Reason? Vilket ljudkort har du?
Rojk Postat 5 maj 2006 Trådstartare Postat 5 maj 2006 Cubase funkar utan rewire Reason funkar uatan rewire SoundMax
Linus Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Ja, då är det säkert processorn som fått för mycket att göra helt enkelt. Har du möjligen installerat nåt program som ligger igång i bakgrunden och stjäl datorkraft? Tryck Ctrl+Alt+Del, och kika under Processer. Kika i spalten CPU efter vilken programfil som använder mest CPU. Prova också att höja ljudkortets buffer/latencytid i Cubase.
Rojk Postat 6 maj 2006 Trådstartare Postat 6 maj 2006 Kan inte komma på vad det skulle vara för program då. Har kikat förut efter vilken process som tar mest RAM och CPU och Firefox leder för tillfället båda staplarna. Att höja buffertern och latencyn provar jag imorrn för jag ska sova snart. Kommer tillbaka då med svaret.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.