Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte ett ljudkort och fick LE med på köpet men jag kan inte hitta hitta trumeditorn. När jag går in i ett midispår jag skapat kommer bara klaviaturen fram. Har valt GM map som map. Är det så att trumeditorn inte finns i Cubase LE? Känns konstigt då drum map finns att välja?

Har sökt här på forumet och testat det mesta utan att få fram editorn.

Annons
Postat

Markera en MIDI-Part, klicka på MIDI-menyn och välj drumeditor 😆

Du kan också välja vilket typ av editor som ska användas som deafult på det aktuella spåret, vilket du ändrar på inställningarna till vänster på skärmen när spåret är markerat.

/Majken

Postat

Har testat det du sa. När jag öppnar File -> Preferences -> Event Display -> MIDI och ska välja Default Edit Action finns inte Drum Editor med som alternativ. Finns bara Open Key, List och Score Editor.

Testade med turtorial 5 som medföjer på LE-skivan där det finns LM-7 trummor programerade. Inte där heller kan jag få drum editorn.

Vad kan felet vara?

Postat

Det var som fasen, hmm undrar om det verkligen varit så snåla att de kapat bort drumeditorn i LE-versionen.

/Majken

Postat

steinberg.net

här kan du se vad du missar med LE...(själv kör ja Logic Express 7(fick också Cubase LE med mitt ljudkort men de är skit tycker jag))

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.