Jump to content
Annons

Ny nåt med Cullooden...


Recommended Posts

Annons
lyssnat ett antal gånger nu.. fortfarande lika bra, men har märkt att hela mixen är rätt så diskantfattig.

upp med diskanten 🙂

Håller på att mixa om den nu! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra låt med härligt sväng i 😳. Fast jag gillade inte slutet på den, lät väldigt rörigt där tyckte jag. Som ngn annan sa behövs sologuran EQas lite, den sticker ut från mixen på fel sätt. Det känns inte som att solot är en del av låten helt enkelt, men det kan ni nog fixa till!

Link to comment
Dela på andra sajter

sjukt bra!

Älskar reffen, verkligen helt ljuvlig o svulstig.

Pianot är en aning "glasigt", låter lite som ett elpiano från typ en roland jv2080 eller nått... 🤪

Annars är det riktigt snyggt alltihopa.

Sparas

Tanx!

Pianot är midi för tillfället men kommer att bytas ut mot att tha real stuff inom kort.

Kul att du gillar den. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då det är mycket snyggt. Lagom mycket händer i arrangemanget för att man skall stanna kvar. Harmonierna är mycket vackra. Det låter intelligent. Möjligen lite tillrättalagt. Jag tycker nog också att pianot är lite dovt. Jag skulle vilja ha en gnutta mer diskant.

Framförandet är klanderfritt, för att inte säga skitbra. Mycket snygga mackor av Jonas och sången är bara mumsig.

Jag skulle jobba lite mer med särarten bara. Det får inte vara för perfekt.

😱

Tackar Egget!

Haha intelligent det gillar vi. 😏 Tillrättalagt?, nädå inte alls, högst spontant faktiskt. 🙂

Hehe perfekt kommer vi nog aldrig sträva efter men personligen gillar jag när det är slickt och tungt på en och samma gång.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra låt med härligt sväng i 😎. Fast jag gillade inte slutet på den, lät väldigt rörigt där tyckte jag. Som ngn annan sa behövs sologuran EQas lite, den sticker ut från mixen på fel sätt. Det känns inte som att solot är en del av låten helt enkelt, men det kan ni nog fixa till!

Lägger snart upp den nya mixen! Har fixat till allt som det diskuterats runt här på forum.

Watch out for tha new shit!! 🙂

MVH Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...