Jump to content
Annons

Virtuellt band


mjaco0 (oregistrerad)

Recommended Posts

mjaco0 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

God dag! 🙂

Sitter ensam pÄ min kammare och filar. Kom dÄ att tÀnka pÄ att det hÀr skulle man kunna göra tillsammans istÀllet. Det skulle ju bli Ànnu roligare dÄ. Skapa musik menar jag.

Det dÀr med att man mÄste ha en ide till en lÄt tycker jag Àr överskattat. Jag tror att om vi bestÀmmer oss för att göra en lÄt, spelar in/samplar lite trummor eller en bas och lÀgger ut embryot till allmÀn beskÄdan, kanske nÄgon nappar. NÄgon kanske till och med tar mod till sig och lÀgger pÄ nÄgot, vad som helst. En gitarr, lite sÄng eller vad man nu tycker man Àr bra pÄ. Returnerar till mig eller skapar en hemsida (detta kan jag inte alls) dÀr alla kan ladda ned, förÀndra och lyssna.

SjÀlv kör jag Ableton Live. Men det gÄr ju bra med vad som helst, om man bara kör med wav-filer.

Är nĂ„gon intresserad?

Är det nĂ„gon som vĂ„gar?

Mitt mĂ„tto Ă€r att göra sĂ„ som August Strindberg 😎 (den förste punkaren) nĂ€r han mĂ„lade: mĂ„la utav bara helvete – dvs. göra sĂ„nt man inte kan, men bara mĂ„ste.

Nedan finns en lÀnk till nÄgra lÄtar som kommit till pÄ liknande sÀtt. Nu vill vi utöka det virtuella bandet med de som vill och orkar.

Calle C

http://www.demomusic.nu/index.php?page=ban...d%20Incompetent

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
mjaco0 (oregistrerad)

Jag kollade sajten och det verkar som om servern ligger nere.

Jag skall se om jag lyckas lÀgga upp nÄgot pÄ studios forum.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tja om du vill ha nÄgon som rappar nÄgra verser..... Kör typ bara politiska texter

Fridens đŸ€Ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Det hade varit kul med rap. Du fĂ„r va hur politisk som du vill, bara du inte har bruna byxor, snedlugg och liten fĂ„nig mustasch. đŸ˜±

Jag tror vi gör sÄhÀr:

1. Jag börjar med att lÀgga ut en lÀnk dÀr Ni kan finna trummor och bas och vilka ackord refrÀng, vers och stick bestÄr av.

2. Sen fÄr vem som lÀgga till nÄgot och skicka sitt spÄr til mig.

3. Jag sammanstÀller och lÀgger ut en ny lÀnk med alla filer som kommit in.

4. Nu kan Ni som vill ladda ned alla filerna mixa/redigera alstret.

Vi fĂ„r se hur det gĂ„r. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ha ha, har inget hÄr pÄ huvvudet nÀstan, skallen hÄller pÄ att trÀnga igenom mitt hÄr.

Ok ska lyssna pÄ lite lÄtar, finns sÀkert nÄgon som passar att rappa till

Peace đŸ„°

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...