Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

NĂ„gon som ska se Phils sista konsert i Sverige?? Jag ska dit nu iaf 😳 o en sak e sĂ€ker...jag ska njuta av varje lĂ„t !!!!!! Ni som ska dit vill jag önska en trevlig konsert!! 😳😄😆😄

Annons
Postat (redigerat)

hehehe. Kom bara att tĂ€nka pĂ„ Phil Collins i Southparkavsnittet med Timmy dĂ€r ungarna knarkar dampmedicin och till slut börjar tycka om Phil Collins musik 😉

EDIT: TillÀggas bör att jag gillar easy-listening och Phil

Redigerat av MusicGene
Postat

Lycka till! Jag tycker Phil Ă€r liiiite trĂ€lig numera, Ă€ven om han ju gjort nĂ„gra otroliga ballader ("Against all odds", "Wish it would rain"). Annars gillar jag honom bĂ€st nĂ€r han var experimentell trummis i Genesis, innan han började lead-sjunga pĂ„ heltid. Lyssna pĂ„ "Dance on a volcano" t ex. Hugga! 😉

Postat
Han Àr en grym trummis.

Och de gejtade pukorna kĂ€nns inte ett dugg jobbiga idag, 2004. 🙂

Postat

Jag gillar Phil Collins big band 🙂

T ex nÀr de spelar Against All Odds med altax pÄ medlodin. dregla. Jag diggar verkligen hans rockiga trumspel till jazzen, jag tycker faktiskt det lyfter.

Postat

😄🙂 TILLBAKA FRÅN EN UNDERBAR KONSERT 😄🙂

ja, vad sÀger man, det hÀr var vÀrt varenda 450 krona jag lagt pÄ biljetten...kÀnslan man hade som ung lyssnare av Phil kom tillbax som en underbar deja vu feeling. Fick verkligen kÀnslan tillbax som barn nÀr man satte pÄ radion pÄ vissa kvÀllar nÀr man skulle lÀgga sig och Phil dök upp, dÄ oftast med sin "in the air tonight"...b.e.a.utiful!!

LjuduppsĂ€ttningen var strĂ„lande enligt mina öron(dock Ă€ven med öronproppar), speciellt nĂ€r dom fyllde upp salen med en basgĂ„ng som gav vibbar som gick lĂ€ngst golvet 🙂 ĂŒbercoolt!

LjusuppsĂ€ttningen var vĂ€l lite i tamaste laget, men den var "godkĂ€nd+" med en sjysst helskĂ€rm i bakgrunden. 😉

Onödiga fakta:

Enda svenska Phil sa var "go kveel"

Bassisten liknade "Dusty Hill" frÄn ZZ Top med sitt megaskÀgg.

Trummisen "Chester Thompson" tappade högra trumpinnen 2 gÄnger under trumsolo introt han delade med Phil hahaha..schwett pÄ handen kanske??

Gamle Phil klarade inte dom höga topparna i sina lĂ„tar lĂ€ngre...har han slutat med uppvĂ€rmningen? 😎

Behöver jag sĂ€ga att en av hans kör tjejer sjöng med en röst som fick mig att bli "musikkĂ„t"...ville bara kidnappa henne o sĂ€tta henne framför micken. 😆

Men allt som allt sĂ„ var det en konsert jag kommer att minnas ett bra tag framĂ„t i mitt patetiska liv...go Phil!!!! 😄

Postat (redigerat)
Han Àr en grym trummis.

Det fick jag se med egna hÀpnade ögon...oj oj oj !! Han körde trummor pÄ introt av konserten, Àven i lÄten "In the air tonight" och outro. Men oj vad duktig han var.....Àr.....rÄtungt och respect!!

Redigerat av Powel
Postat
Jag gillar Phil Collins big band 😉

T ex nÀr de spelar Against All Odds med altax pÄ medlodin. dregla. Jag diggar verkligen hans rockiga trumspel till jazzen, jag tycker faktiskt det lyfter.

Killen som spelade sax med Phil var född med sax i munnen!! 🙂 han var den som fick mest applĂ„der av publiken...vilket han ocksĂ„ förtjĂ€nade

Postat
hehehe. Kom bara att tĂ€nka pĂ„ Phil Collins i Southparkavsnittet med Timmy dĂ€r ungarna knarkar dampmedicin och till slut börjar tycka om Phil Collins musik 😎

EDIT: TillÀggas bör att jag gillar easy-listening och Phil

Sorry...jag har aldrig gillat Sourpork...eh..jag menar Southpark 🙂 men jag behöver inte ta "Damp medicin" (Ă€ven kallad "Ritalin" och innehĂ„ller 10mg morfin som inte Ă€r tillrĂ€cklig för ett "rus") för att lyssna pĂ„ Phil hehehe...clear and wide awake to enjoy the beauty of it all!!!! 😉

Postat
Behöver jag sĂ€ga att en av hans kör tjejer sjöng med en röst som fick mig att bli "musikkĂ„t"...ville bara kidnappa henne o sĂ€tta henne framför micken. 🙂

PÄminner mig om en gÄng i mitten av 80-talet nÀr jag och nÄgra polare skulle gÄ pÄ Roxy Music. En kompis som var totalt ointresserad av musik i allmÀnhet och Roxy i synnerhet köpte ÀndÄ en biljett och hÀngde med; just för att han ville kidnappa körtjejerna som doade pÄ "Avalon" och han ville typ, eh, inte stÀlla dom vid micken bara....

Döm om hans förvĂ„ning nĂ€r bandet Ă€ntrar scen och det visar sig att körtjejerna Ă€r tvĂ„ Cyndee Peters-bitar pĂ„ sĂ€kert 120 pannor styck. SĂ„ kan det gĂ„.... 🙂

Postat
Behöver jag sĂ€ga att en av hans kör tjejer sjöng med en röst som fick mig att bli "musikkĂ„t"...ville bara kidnappa henne o sĂ€tta henne framför micken. 😛

PÄminner mig om en gÄng i mitten av 80-talet nÀr jag och nÄgra polare skulle gÄ pÄ Roxy Music. En kompis som var totalt ointresserad av musik i allmÀnhet och Roxy i synnerhet köpte ÀndÄ en biljett och hÀngde med; just för att han ville kidnappa körtjejerna som doade pÄ "Avalon" och han ville typ, eh, inte stÀlla dom vid micken bara....

Döm om hans förvĂ„ning nĂ€r bandet Ă€ntrar scen och det visar sig att körtjejerna Ă€r tvĂ„ Cyndee Peters-bitar pĂ„ sĂ€kert 120 pannor styck. SĂ„ kan det gĂ„.... 😉

hahahaha!!!! underbart!! sĂ„ kan det gĂ„...men oftast sĂ„ Ă€r det tjejerna som Ă€r storleken större som har rösterna man bara ryser nĂ€r man hör dom. Ta tex "Weather girls" o deras "Raining men"..wow sĂ€ger jag 😼

Postat

Hej!

SÄg Phil Collins pÄ Globen. Tyckte att det var vÀldigt underhÄllande och bra, men det Àr klart, 53-Äringen klarar inte av att nÄ de högre tonregistren som han gjorde nÀr han var 35, men röster förÀndras med tiden och som helhet var det ok. Har sett honom solo tre gÄnger och med Genesis tvÄ gÄnger.

Ljusshowen var professionellt gjord, med en visuell bild bakom scenen för varje lÄt. Det bÀsta var nog nÀr han framförde "In the air tonight". Jag undrade hela tiden om han nÄgonsin skulle sÀtta sig vid sina trummor och köra sitt karakteristiska trumsound, men han gick en trappa upp pÄ scenen och gick mot mitten dÀr ett tredje trumset kom upp frÄn ingenstans och dÀr satte han sig lagom till det speciella parti som alla kÀnenr till nu efter 23 Är.

SoFred

Postat

Med anledning av Phil CollinsŽ röst och att han inte nÄr de höga tonerna som han en gÄng gjorde...

Rösten förÀndras och det Àr ju likadant med Springsteen.

Phil har alltid varit orolig för att hans röst ska hÄlla, Àven under tiden med Genesis. Han kanske inte riktigt har den rÀtta sÄngtekniken för att rösten ska hÄlla pÄ de höga tonerna. "Men In the air" klarade han ju galant konstigt nog!

Sofred

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.