Jump to content
Annons

Phil Collins i Globen 9/6-04


Powel

Recommended Posts

Någon som ska se Phils sista konsert i Sverige?? Jag ska dit nu iaf 😳 o en sak e säker...jag ska njuta av varje låt !!!!!! Ni som ska dit vill jag önska en trevlig konsert!! 😳😄😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

hehehe. Kom bara att tänka på Phil Collins i Southparkavsnittet med Timmy där ungarna knarkar dampmedicin och till slut börjar tycka om Phil Collins musik 😉

EDIT: Tilläggas bör att jag gillar easy-listening och Phil

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till! Jag tycker Phil är liiiite trälig numera, även om han ju gjort några otroliga ballader ("Against all odds", "Wish it would rain"). Annars gillar jag honom bäst när han var experimentell trummis i Genesis, innan han började lead-sjunga på heltid. Lyssna på "Dance on a volcano" t ex. Hugga! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Phil Collins big band 🙂

T ex när de spelar Against All Odds med altax på medlodin. dregla. Jag diggar verkligen hans rockiga trumspel till jazzen, jag tycker faktiskt det lyfter.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄🙂 TILLBAKA FRÅN EN UNDERBAR KONSERT 😄🙂

ja, vad säger man, det här var värt varenda 450 krona jag lagt på biljetten...känslan man hade som ung lyssnare av Phil kom tillbax som en underbar deja vu feeling. Fick verkligen känslan tillbax som barn när man satte på radion på vissa kvällar när man skulle lägga sig och Phil dök upp, då oftast med sin "in the air tonight"...b.e.a.utiful!!

Ljuduppsättningen var strålande enligt mina öron(dock även med öronproppar), speciellt när dom fyllde upp salen med en basgång som gav vibbar som gick längst golvet 🙂 übercoolt!

Ljusuppsättningen var väl lite i tamaste laget, men den var "godkänd+" med en sjysst helskärm i bakgrunden. 😉

Onödiga fakta:

Enda svenska Phil sa var "go kveel"

Bassisten liknade "Dusty Hill" från ZZ Top med sitt megaskägg.

Trummisen "Chester Thompson" tappade högra trumpinnen 2 gånger under trumsolo introt han delade med Phil hahaha..schwett på handen kanske??

Gamle Phil klarade inte dom höga topparna i sina låtar längre...har han slutat med uppvärmningen? 😎

Behöver jag säga att en av hans kör tjejer sjöng med en röst som fick mig att bli "musikkåt"...ville bara kidnappa henne o sätta henne framför micken. 😆

Men allt som allt så var det en konsert jag kommer att minnas ett bra tag framåt i mitt patetiska liv...go Phil!!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Han är en grym trummis.

Det fick jag se med egna häpnade ögon...oj oj oj !! Han körde trummor på introt av konserten, även i låten "In the air tonight" och outro. Men oj vad duktig han var.....är.....råtungt och respect!!

Redigerat av Powel
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Phil Collins big band 😉

T ex när de spelar Against All Odds med altax på medlodin. dregla. Jag diggar verkligen hans rockiga trumspel till jazzen, jag tycker faktiskt det lyfter.

Killen som spelade sax med Phil var född med sax i munnen!! 🙂 han var den som fick mest applåder av publiken...vilket han också förtjänade

Link to comment
Dela på andra sajter

hehehe. Kom bara att tänka på Phil Collins i Southparkavsnittet med Timmy där ungarna knarkar dampmedicin och till slut börjar tycka om Phil Collins musik 😎

EDIT: Tilläggas bör att jag gillar easy-listening och Phil

Sorry...jag har aldrig gillat Sourpork...eh..jag menar Southpark 🙂 men jag behöver inte ta "Damp medicin" (även kallad "Ritalin" och innehåller 10mg morfin som inte är tillräcklig för ett "rus") för att lyssna på Phil hehehe...clear and wide awake to enjoy the beauty of it all!!!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver jag säga att en av hans kör tjejer sjöng med en röst som fick mig att bli "musikkåt"...ville bara kidnappa henne o sätta henne framför micken. 🙂

Påminner mig om en gång i mitten av 80-talet när jag och några polare skulle gå på Roxy Music. En kompis som var totalt ointresserad av musik i allmänhet och Roxy i synnerhet köpte ändå en biljett och hängde med; just för att han ville kidnappa körtjejerna som doade på "Avalon" och han ville typ, eh, inte ställa dom vid micken bara....

Döm om hans förvåning när bandet äntrar scen och det visar sig att körtjejerna är två Cyndee Peters-bitar på säkert 120 pannor styck. Så kan det gå.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver jag säga att en av hans kör tjejer sjöng med en röst som fick mig att bli "musikkåt"...ville bara kidnappa henne o sätta henne framför micken. 😛

Påminner mig om en gång i mitten av 80-talet när jag och några polare skulle gå på Roxy Music. En kompis som var totalt ointresserad av musik i allmänhet och Roxy i synnerhet köpte ändå en biljett och hängde med; just för att han ville kidnappa körtjejerna som doade på "Avalon" och han ville typ, eh, inte ställa dom vid micken bara....

Döm om hans förvåning när bandet äntrar scen och det visar sig att körtjejerna är två Cyndee Peters-bitar på säkert 120 pannor styck. Så kan det gå.... 😉

hahahaha!!!! underbart!! så kan det gå...men oftast så är det tjejerna som är storleken större som har rösterna man bara ryser när man hör dom. Ta tex "Weather girls" o deras "Raining men"..wow säger jag 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Såg Phil Collins på Globen. Tyckte att det var väldigt underhållande och bra, men det är klart, 53-åringen klarar inte av att nå de högre tonregistren som han gjorde när han var 35, men röster förändras med tiden och som helhet var det ok. Har sett honom solo tre gånger och med Genesis två gånger.

Ljusshowen var professionellt gjord, med en visuell bild bakom scenen för varje låt. Det bästa var nog när han framförde "In the air tonight". Jag undrade hela tiden om han någonsin skulle sätta sig vid sina trummor och köra sitt karakteristiska trumsound, men han gick en trappa upp på scenen och gick mot mitten där ett tredje trumset kom upp från ingenstans och där satte han sig lagom till det speciella parti som alla känenr till nu efter 23 år.

SoFred

Link to comment
Dela på andra sajter

Med anledning av Phil Collins´ röst och att han inte når de höga tonerna som han en gång gjorde...

Rösten förändras och det är ju likadant med Springsteen.

Phil har alltid varit orolig för att hans röst ska hålla, även under tiden med Genesis. Han kanske inte riktigt har den rätta sångtekniken för att rösten ska hålla på de höga tonerna. "Men In the air" klarade han ju galant konstigt nog!

Sofred

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...