brynge Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Jag har en korg d4 digitalporta. När jag har spelat in och lagt över låtarna på datorn, så kan jag inte bränna dom som audio-cd i nero. Dom ligger som MP2-filer när jag har fört över dom från portan till datorn. Hur gör man för att kunna bränna dom som audio-cd??
Björn Olsberg Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Jag gissar att Nero klagar på mp2-formatet? Om du laddar ner Nero-pluggen mp3 från Nero Plugins så ska den klara att avkoda även mp2 för bränning av ljud-cd. Läs instruktionerna om hur du installerar, som ligger under listan på ljudformat. I annat fall måste du konvertera ljudfilen till wave-filer manuellt först, vilket kan göras både i ett flertal ljudredigeringsprogram, men även via mediespelare som Foobar2000 och Winamp. I Winamp spelar du upp ljudet via Disk Writer istället för till ljudkortet, och i Foobar markerar du filen och väljer Convert. Samtliga lösningar är gratis. Återkom gärna om mp3-pluggen i Nero fungerade.
Nikolaus Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Installera om Nero. Av nån anledning slutar audio-cdfunktionen att fungera ibland.
brynge Postat 4 maj 2006 Trådstartare Postat 4 maj 2006 Tack så mycket! Jag laddade ner ett program som hette WavePad som konverterade filerna till mp3 eller wave. Jag konverterade först till wave men då kunde inte min cdspelare läsa cd:n, bara den i vardagsrummet. Mp3 kanske funkar bättre. Nero accepterade iallafall. 🤪
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.