Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag mastrar all min musik i cool edit. Det funkar ganska bra.

Spelade in allt via cool edit förut, men om man skall hålla på seriöst med musik produktioner så vinner man en hel del på att byta upp sig till t.ex Cubase.

• 4 månader senare...
Annons
Postat

Spelar alltid in mina röster med cool edit pro 2,0. Det duger gott och väl, En bra funktion är att man kan ta bort brus med det 😛

Postat
En sak som fanns i gamla cool edit (som jag inte hittat i dom senare versionerna när jag kollat in programmet) är den fantastiska pitch/tempo-kurvan man kunde sitta och leka med. Satt och gjorde toktuffa loopar med den en gång i tiden. Saknar! Finns den kvar och jag har bara inte hittat den eller är den borta för alltid?

Finns kvar i CE Pro 2.0 i alla fall, men jag har för mig att den har bytt namn (har precis byggt ny burk och inte installerat allt än så jag kan inte kolla till vad) och jag fick leta lite innan jag hittade den "nya" varianten.

Postat

Vad jag gillar med CE är att det är ganska lättarbetat. Hjälpmenyerna är lysande.

Limiterfunktionen tycker jag fungerar bra. Har inte hittat något bättre program att ta bort störljud med (man kan t ex spela in en störsignal och sedan subtrahera denna från de ljudfiler som innehåller denna störningt ex rumble på vinylplattor) och att en massa funktioner är samlade i ett och samma program.

• 5 veckor senare...
Postat

Hej!!!

Själv älskar jag Adobe Audition...

Jag gör all musik i SX + att jag lägger en slagg där...

Sen när jag vet hur jag vill ha allt så gör jag hela

sång arret i Adobe Audition, tycker det blir rörigt annars...

Man jobbar ju trots allt med 14-15 sångspår...

Tycker också att Adobe Audition's är mycket välljudande...

Vad jag vet så är det inte bara hemmapulare som lägger sången

i detta program...

mvh

Fredrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.