Jump to content
Annons

Quoteringar

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har glömt av hur man gjorde quoteringar. Jag hatar dem lika mycket som kärnvapenkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara rebell. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man gör dem! Hur gör man dem?

😮

:musik

Annons
Postat (redigerat)

Klicka på knappen p_quote.gif

...till höger i varje inlägg...

Redigerat av Linus
musik (oregistrerad)
Postat

bla bla bla

Postat

[QUOTE=citatkälla]bla bla bla[/QUOTE]

ger

bla bla bla
Postat
quoteringar

Skriv helst det svenska ordet citeringar.

Kvoteringar är nåt helt annat i det svenska språket. 🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Jaha...

så man ska trycka två gånger på quote-knappen.

Jag provar...

Postat
Jaha...

Jag provar...

Tryck bara på citera-knappen uppe och till höger över det inlägg du vill citera!!!! 🙂

musik (oregistrerad)
Postat
Jaha...

Jag provar...

musik (oregistrerad)
Postat

Lynxo, ja det verkar praktiskt. Varför använda Quote?

Förresten, varför använda Quote och Citera överhuvudtaget?

Som nu, då klickade jag först på Quote, sedan letade jag upp texten jag ville citera, högerklickade på kopiera, gick till textfältet, högerklickade igen och valde nu kopiera. Tryckte sedan på Quote igen, som det sades...

🙂

Postat
Jaha...

Jag provar...

🙂

Postat

Som nu, då klickade jag först på Quote, sedan letade jag upp texten jag ville citera, högerklickade på kopiera, gick till textfältet, högerklickade igen och valde nu kopiera. Tryckte sedan på Quote igen, som det sades...

🙂

du ska bara trycka på quote och skriva din text precis som vanligt..

Du ser att texten du citerar hamnar i en lite ruta under den huvudtext du ska skriva...

musik (oregistrerad)
Postat

Hade jag skippat tryckningarna på Quote två gånger så hade det väl blivit samma sak, men utan blå bakgrund?

🙂

Postat

🙂

Om du vill citera flera olika saker, kan du göra som du just gjorde. Men vill du bara citera ett visst inlägg, är det mycket smidigare att bara klicka på Citera, skriva det du vill ha sagt och trycka på Skicka. 😆

musik (oregistrerad)
Postat

Men, tanken är väl att jag inte ska skriva nån text överhuvudtaget, utan citera istället?

🙂

Postat (redigerat)
Men, tanken är väl att jag inte ska skriva nån text överhuvudtaget, utan citera istället?

🙂

Ja, men du kanske vill kommentera det du just citerade. Som jag gör nu hela tiden när jag svarar på dina inlägg. Jag citerar dig, och skriver mitt svar.

Redigerat av Lynxo
musik (oregistrerad)
Postat

Ok. Jag testar. Nu skriver jag text och den har ingenting att göra med det inlägg jag vill citera utan det är bara blajtext. Nu trycker jag på Citera. Vänta...

Nä fan, det går ju inte. Det går ju inte i detta "skrivläge".

Postat
Ok. Jag testar. Nu skriver jag text och den har ingenting att göra med det inlägg jag vill citera utan det är bara blajtext. Nu trycker jag på Citera. Vänta...

Citera först, skriv sen. 😎

musik (oregistrerad)
Postat

Nu trycker jag in en brunett här.....

😎

musik (oregistrerad)
Postat

Vad hände nu?

Nu kom brunetten in i den blå rutan!!

😎

musik (oregistrerad)
Postat
Hade jag skippat tryckningarna på Quote två gånger så hade det väl blivit samma sak, men utan blå bakgrund?

😎

Ahaaa....Citera först....Låta det landa i en ruta under Skrivfältet (eller vad det kallas) och sedan, som nu, skriva in en ny textmassa.

Postat

😎

Ahaaa....Citera först....Låta det landa i en ruta under Skrivfältet (eller vad det kallas) och sedan, som nu, skriva in en ny textmassa.

Just prexis!!! 😎

musik (oregistrerad)
Postat
Hej!

Har glömt av hur man gjorde quoteringar. Jag hatar dem lika mycket som kärnvapenkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara rebell. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man gör dem! Hur gör man dem?

😎

Och framförallt, hur byter man bakgrundsfärg från ljusblått till svart?

😎

Postat
Hej!

😎

Och framförallt, hur byter man bakgrundsfärg från ljusblått till svart?

😎

Det går inte! 😲

musik (oregistrerad)
Postat

Fäen oxå! Då syns de ju i alla fall.

Det verkar ju också som att man kan...

vänta, jag provar...

😎

musik (oregistrerad)
Postat
Hej!

Har glömt av hur man gjorde kvoteringar. Jag älskar dem lika mycket som softa heterosexuella kuddkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara mazarin. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man fixar dem! Hur gör man tårta bäst?

😎

inte baja nu//:musik

skriva meddelande, måste, vadå då...

😎

musik (oregistrerad)
Postat

hsshhouu...

(norrländska för jo, d.v.s. ja)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.