musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hej! Har glömt av hur man gjorde quoteringar. Jag hatar dem lika mycket som kärnvapenkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara rebell. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man gör dem! Hur gör man dem? 😮 :musik
Linus Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 (redigerat) Klicka på knappen ...till höger i varje inlägg... Redigerat 3 maj 2006 av Linus
Linus Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 quoteringar Skriv helst det svenska ordet citeringar. Kvoteringar är nåt helt annat i det svenska språket. 🙂
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Jaha... så man ska trycka två gånger på quote-knappen. Jag provar...
Micke H Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Jaha... så man ska trycka två gånger på quote-knappen. Jag provar... Tryck bara på citera-knappen uppe och till höger över det inlägg du vill citera!!!! 🙂
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Jaha... så man ska trycka två gånger på quote-knappen. Jag provar...
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Lynxo, ja det verkar praktiskt. Varför använda Quote? Förresten, varför använda Quote och Citera överhuvudtaget? Som nu, då klickade jag först på Quote, sedan letade jag upp texten jag ville citera, högerklickade på kopiera, gick till textfältet, högerklickade igen och valde nu kopiera. Tryckte sedan på Quote igen, som det sades... 🙂
Tilly Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Jaha... så man ska trycka två gånger på quote-knappen. Jag provar... 🙂
Tilly Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Lynxo, ja det verkar praktiskt. Varför använda Quote? Förresten, varför använda Quote och Citera överhuvudtaget? Som nu, då klickade jag först på Quote, sedan letade jag upp texten jag ville citera, högerklickade på kopiera, gick till textfältet, högerklickade igen och valde nu kopiera. Tryckte sedan på Quote igen, som det sades... 🙂 du ska bara trycka på quote och skriva din text precis som vanligt.. Du ser att texten du citerar hamnar i en lite ruta under den huvudtext du ska skriva...
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hade jag skippat tryckningarna på Quote två gånger så hade det väl blivit samma sak, men utan blå bakgrund? 🙂
Micke H Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Lynxo, ja det verkar praktiskt. Varför använda Quote? Förresten, varför använda Quote och Citera överhuvudtaget? Som nu, då klickade jag först på Quote, sedan letade jag upp texten jag ville citera, högerklickade på kopiera, gick till textfältet, högerklickade igen och valde nu kopiera. Tryckte sedan på Quote igen, som det sades... 🙂 Om du vill citera flera olika saker, kan du göra som du just gjorde. Men vill du bara citera ett visst inlägg, är det mycket smidigare att bara klicka på Citera, skriva det du vill ha sagt och trycka på Skicka. 😆
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Men, tanken är väl att jag inte ska skriva nån text överhuvudtaget, utan citera istället? 🙂
Micke H Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 (redigerat) Men, tanken är väl att jag inte ska skriva nån text överhuvudtaget, utan citera istället? 🙂 Ja, men du kanske vill kommentera det du just citerade. Som jag gör nu hela tiden när jag svarar på dina inlägg. Jag citerar dig, och skriver mitt svar. Redigerat 3 maj 2006 av Lynxo
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Ok. Jag testar. Nu skriver jag text och den har ingenting att göra med det inlägg jag vill citera utan det är bara blajtext. Nu trycker jag på Citera. Vänta... Nä fan, det går ju inte. Det går ju inte i detta "skrivläge".
Micke H Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Ok. Jag testar. Nu skriver jag text och den har ingenting att göra med det inlägg jag vill citera utan det är bara blajtext. Nu trycker jag på Citera. Vänta... Nä fan, det går ju inte. Det går ju inte i detta "skrivläge". Citera först, skriv sen. 😎
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Ok. Jag testar. Nu skriver jag text och den har ingenting att göra med det inlägg jag vill citera utan det är bara blajtext. Nu trycker jag på Citera. Vänta... Nä fan, det går ju inte. Det går ju inte i detta "skrivläge". Nu trycker jag in en brunett här..... 😎
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Vad hände nu? Nu kom brunetten in i den blå rutan!! 😎
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hade jag skippat tryckningarna på Quote två gånger så hade det väl blivit samma sak, men utan blå bakgrund? 😎 Ahaaa....Citera först....Låta det landa i en ruta under Skrivfältet (eller vad det kallas) och sedan, som nu, skriva in en ny textmassa.
Micke H Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hade jag skippat tryckningarna på Quote två gånger så hade det väl blivit samma sak, men utan blå bakgrund? 😎 Ahaaa....Citera först....Låta det landa i en ruta under Skrivfältet (eller vad det kallas) och sedan, som nu, skriva in en ny textmassa. Just prexis!!! 😎
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hej! Har glömt av hur man gjorde quoteringar. Jag hatar dem lika mycket som kärnvapenkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara rebell. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man gör dem! Hur gör man dem? 😎 :musik Och framförallt, hur byter man bakgrundsfärg från ljusblått till svart? 😎
Micke H Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hej! Har glömt av hur man gjorde quoteringar. Jag hatar dem lika mycket som kärnvapenkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara rebell. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man gör dem! Hur gör man dem? 😎 :musik Och framförallt, hur byter man bakgrundsfärg från ljusblått till svart? 😎 Det går inte! 😲
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Fäen oxå! Då syns de ju i alla fall. Det verkar ju också som att man kan... vänta, jag provar... 😎
musik (oregistrerad) Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Hej! Har glömt av hur man gjorde kvoteringar. Jag älskar dem lika mycket som softa heterosexuella kuddkrig, och tänkte därför demonstrativt göra en bara för att vara mazarin. Jag kom då på att jag hade glömt av hur man fixar dem! Hur gör man tårta bäst? 😎 inte baja nu//:musik skriva meddelande, måste, vadå då... 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.