Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte precis en Phase X24... installerade o allt sånt det gick väldigt bra.. när jag lyssna på mp3 med själva media player o andra program så funkar det fint.. men när jag öppna program o ska börja spela in låtar.. (cubase sx 2) o adobe audition så när basen kommer... så börja det brusa lite... volymen är det långt.. och rösten känns väldigt ner pressad jämnför med min dator mic som kostar 50kr... denna kondensator mic känner till o med sämre på något sätt... något som vet hur man får en klarare ljud när man spelar in och hur man få bort brus ljudet när basen kommer?

Annons
Postat

Du fantommatar väl kondensatormicken?

Postat

Basen sprakar? 🙂 Du har väl ett puffskydd framför mikrofonen?

Postat
Du fantommatar väl kondensatormicken?

vad innebär det? alltså jag har ju en XLR sladd som går från mic till channel 1 på ljudkortet... är det rätt? jag får iaf ljud haha...

det är inte bara när jag sjunger.. utan när jag bara spelar musiken i själva programet med

• 2 månader senare...
stupelfrasse (oregistrerad)
Postat

kondensatormiken behöver fantommatning, alltså matas med ström, för att fungera som den ska. Du kan slå på fantommatningen på ditt ljudkort (om det finns) eller på din preamp, om du använder sådan....

angående bruset i cubase kan det kanske bero på en för lågt ställd latency, mycket vanligt problem...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.