Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
starboy (oregistrerad)

Småtrevlig låt.

Det fattas emellertid nåt för att göra anrättningen lite mer smakrik, vet dock inte riktigt vilken krydda som saknas.

Väldigt "middle of the road", men det behöver ju inte nödvändigtvis vara negativt.

Mina 50 öre.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt inspelat. hyfs låt. Lite basfattigt ( registret bas ). Jag tycker om ljudbilden även om som sagt det kunde va lite mer botten i gurrorna och basgurran. Bra sång. Överhuvudtaget så pass bra att det inbjuder till mer lyssning om det var fler låtar.

helt ok / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar livekänslan, lite röjigt sådär. Ja det kunde skrufvas upp lite bas som sagt.

Som låt betraktad, så rör den sig i ett landskap jag inte är särskilt bekant med,

så det blir bara en subjektiv utsaga härifrån dåra....

Jag kan bara säga glad, charmig och lite slamrig. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Sången..lyssnar samtidigt..snyggt stick - kanske lite lågt i tonläge för sångaren,det låter ansträngt(bara en petitess)..

Ok..Helhet - bra,lite livekänsla..som NAD mycket riktigt påpekat..

Bra låt!

Men..Sången låter lite ansträngd överlag..Den som sjunger(du själv kanske..)

använder den översta delen av halsen,strax under falsett teknik.Det blir alltid ansträngt då.Om han/du klarar det så vet jag att det skulle låta mycket bättre med mera magstöd,mera brösttoner liksom..vad som händer med den tekniken(bröst toner/magstöd)är att luften inte läker mellan stämbanden - man får betydligt mera utrymme för vibrato/tryck i pipan..Men det är ju bara min åsikt..mixningen överlåter jag till dom andra - som begriper sig på det 🙁

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra arr, saknar kanske lite fills med gitarrerna istället för bara ackordspel. Skön livekänsla även om det blir något otajt på en del ställen, men det hör man även hos dom stora artisterna när det är live. Gillar trummorna väldigt samt den jazziga känslan i låten. Varför hör man man inte mer av pianot?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten! låten har blivit nerladdad 533 gånger?!? kan de verkligen stämma?!

Jag har i alla fall laddat ner den, så jag har bidragit lite till den siffran i alla fall! :rolleyes:

Sjysst silverpojken goes sixties feeling annars...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...