Jump to content
Annons

Bobbys föräldrar


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Det där paret som vid upprepade tillfällen torterat sin son. Vad anser ni om dem?

De lär ha använt stearin, vedträn, elstängsel m.m.

De lär ha rullat in honom i snö och stampat på honom.

Det lär ha varit så att magen och lungorna pajat och kvävt honom.

Hur kan man försvara att de ska få vård eller fängelse? På skattebetalarnas bekostnad...

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm...vad är det billigaste alternativet?

Att sätta dom i livstidsfängelse kostar pengar. Att avrätta dom kostar också pengar (och är väl knappast lagligt... 😱 ).

Men då har jag en idé: sätt dom på en flotte utan någon mat och låt dom segla upp till Nordpolen... 😱

Eller har någon någon bättre idé? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Avrättning kostar bara två kulor, ett par tior ca.

ställer man upp dem liksom mage mot rygg eller tinning mot tinning så kan man kanske lösa det med en kula t om

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadä r det för fel på två hederliga stenar nu då? 😛

😆

Nä men ärligt talat vet jag inte rkigt vad man borde göra...Livstids fängelse, men då verkligen LIVSTIDS! 😳

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag kan f*n inte fatta varför de skulle tortera sitt eget barn. Är de kapabla till nåt sånt så är de lisfarliga och borde f*n aldrig få sätta sin fot utanför fängelsemurarna.

Riktigt ruggigt hela den här historien....

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nästan det värsta av allt....

...för fem-sex veckor sedan läste jag nånstans att mannen ifråga redan hade misshandlat någon till döds, suttit inne i två år, men kommit ut. Det ska tydligen ha skett tre år innan han dödade pojken...

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

tortera dom långsamt till döds!!!!

Det ska dom jävla fittorna ha!!!!!

Skär kuken och pungkulorna av mannen riktigt jävla långsamt..

Sprättat upp henne med en riktigt vass kniv! I alla hål!!!

Jävla fega jävla slynor!!

usch jag blir så förbannad! Jag mår illa när jag läser va dom gjorde med honom..

Han var förf an bara ett barn... Nä usch..

JAG ÄR SÅ ARG SÅ JAG SKAKAR!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

nä..inget särskilt...mer än att jag kom ihåg att du var därifrån (och jag också haft det som postadress många år under uppväxten)...

..och att du tyckte/kände som jag, här och nu, kring detta ämne...

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, vilken tråd...

Ja, och som Texas vill vi ju allihop att det ska va, eller hur? 😎

Visst, det som hänt är hur sjukt som helst, men att börja snacka om dödsstraff och lynchning och allt möjligt känns åtminstone för mig rätt så........barnsligt(?)...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Man börjar ju fundera över dödsstraff alltså... Det vore nog egentligen lämpligt i ett sådant här sammanhang. Sedan finns ju även risken att oskyldiga blir dömda till dödsstraff, vilket inte är så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

hade det hänt i texas hade det vart giftinjektion eller eletrisk stol nästa vecka.

Eller så hade de blivit anställda som bödlar...

De är säkert intresserade av att anställa Högsbyfamiljen med den kokande oljegrytan också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först: Det som har hänt är fruktansvärt, på gränsen till det ofattbara. Jag har den största medkänsla med pojken, som uppenbarligen har levt stora delar av sitt korta liv i ett helvete få av oss kan föreställa sig.

Men en del av inläggen ovan är inte heller så lätt att ta till sig, blodtörstiga och primitiva, srikandes på hämnd. Skall samhället (vi alla) förmedla att våld är fel genom att prygla, lemlästa och döda människor. Vilken samhällsutveckling leder det till? Allt oftare hör jag människor, oftast unga, försvara och förespråka hårdare tag och dödsstraff. Det är min fulla övertygelse att hårdare straff och dödsstraff på intet sätt minskar varken våldshandlingar eller andra brott i samhället. USA är väl ett tydligt talande exempel. Det är ju inte direkt så att deras flerhundraåriga fängelsetider och dödsstraff har minskat våldet i det amerikanska samhället... Man kan inte motverka våldshandlingar med våldshandlingar. Det enda du lär ett barn genom att slå det är att man har rätt att slå, åtminstone om man är den starkare. Detsamma gäller för ett samhälle och dess medborgare.

Naturligtvis skall människor som begått så grymma handlingar som i detta fall stå till svars och omhändertagas, sannolikt för alltid. Det skall självklart markeras med all önsvärd tydlighet att sådant under inga som helst omständigheter kan tillåtas.

Men vi får inte låta oss ryckas med och bli likadana. Inte låta primitiv blodtörst segra. Gör vi det är det dom som är vinnarna och vi förlorarna.

Och ja, jag förstår naturligtvis att en del av inläggen är skrivna i "stundens hetta" (jag hoppas åtminstone det) och att det är få som egentligen är beredda att sänka sig till en djurisk nivå.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Först: Det som har hänt är fruktansvärt, på gränsen till det ofattbara. Jag har den största medkänsla med pojken, som uppenbarligen har levt stora delar av sitt korta liv i ett helvete få av oss kan föreställa sig.

Men en del av inläggen ovan är inte heller så lätt att ta till sig, blodtörstiga och primitiva, srikandes på hämnd. Skall samhället (vi alla) förmedla att våld är fel genom att prygla, lemlästa och döda människor. Vilken samhällsutveckling leder det till? Allt oftare hör jag människor, oftast unga, försvara och förespråka hårdare tag och dödsstraff. Det är min fulla övertygelse att hårdare straff och dödsstraff på intet sätt minskar varken våldshandlingar eller andra brott i samhället. USA är väl ett tydligt talande exempel. Det är ju inte direkt så att deras flerhundraåriga fängelsetider och dödsstraff har minskat våldet i det amerikanska samhället... Man kan inte motverka våldshandlingar med våldshandlingar. Det enda du lär ett barn genom att slå det är att man har rätt att slå, åtminstone om man är den starkare. Detsamma gäller för ett samhälle och dess medborgare.

Naturligtvis skall människor som begått så grymma handlingar som i detta fall stå till svars och omhändertagas, sannolikt för alltid. Det skall självklart markeras med all önsvärd tydlighet att sådant under inga som helst omständigheter kan tillåtas.

Men vi får inte låta oss ryckas med och bli likadana. Inte låta primitiv blodtörst segra. Gör vi det är det dom som är vinnarna och vi förlorarna.

Och ja, jag förstår naturligtvis att en del av inläggen är skrivna i "stundens hetta" (jag hoppas åtminstone det) och att det är få som egentligen är beredda att sänka sig till en djurisk nivå.

/Mats

Jag betvivlar att få här faktiskt menar vad dom skriver. Det handlar väl mera om att uttrycka sin frustration över att något sådant här ska få hända.

Så är det för mig iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jäkligt skumt... Det råder väl inga tvivel om vad föräldrarna förtjänar. Läste dock att pappan inte var den biologiska fadern, och att det var han som gjorde det mesta men han själv hävdar att det var mamman. Pojken dog dock av sina egna spyor. Jag förstår inte varför han inte bara sprang därifrån tidigare. En annan fråga är vad han hade gjort mot dem egentligen (om något).. Läser lite artiklar nu.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...