Bone Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 (redigerat) Kjaerhus Audio släpper en ny Masterings plugg. Den finns i två utföranden. Båda med ett introduktionspris fram till 2 juni. // bilder ligger i nästa inlägg /admin Mer info, demoversion och manual finns på www.kjaerhusaudio.com Redigerat 2 maj 2006 av Bone
Björn Olsberg Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 MPL-1 Kostar $69 nu, $88 efter 2 juni MPL-1 Pro Kostar $99 nu, $118 efter 2 juni.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 (redigerat) Haha, kvällen är räddad. Detta måste testas mot andra limiters omgående. Priset är ju hyfsat, framförallt då dollarn fortfarande är värd toalettpapper. Edit 4 timmar senare: Tja-tja. Mycket angenäm bekantskap detta. Har pysslat en 3-4 timmar med denna plugg, kombinerat med Sony Oxford Inflator. Inflatorn rekommenderas att användas tillsammans med en limiter, men hittils har jag inte hittat nån enkel, prisvärd, effektiv och lättanvänd masterlimiter. Men här är den ju nu. Testade endast pro-versionen. Fann pro-rattarna lite väl svåra att använda, när manualen säger att ratta på tills du inte hör distortion. Lättare sagt än gjort. Annars lättanvänd. Redigerat 2 maj 2006 av tsmalmbe
Linus Postat 3 maj 2006 Postat 3 maj 2006 Ännu en limiter? 😎 Nåja, ska ladda hem demon och hoppas att bli positivt överraskad 🙂
Bone Postat 3 maj 2006 Trådstartare Postat 3 maj 2006 (redigerat) Ni får gärna säga vad ni tyckte om demon. Jag är på jakt efter en "masteringsplugg" och är rätt färsk på allt vad mastering innebär. Jag har alltså inget att jämföra med. Ni som har lite större erfarenhet får ju gärna skriva ett inlägg om den är värd pengarna och om man ska köpa den "vanliga" eller pro varianten. *edit* ändrade lite Redigerat 3 maj 2006 av Bone
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 (redigerat) För den där pytteskillnaden i pris, go pro anytime. Jag hörde skillnader i hur mycket artifakter grejen genererade med att skruva på PDR och Compression-reglagen. Har kört med denna på både proggtyps musik, halvakustisk gitarrgrejer och snabb metalltypsmusik nu. Passar bra. Ingen WavesL2 "dra-i-thresholden-och-spy" plugg dock. Eller jo, nog kommer man ju nånvart så också. Men med att ta bort autogainen och leka med gain/release ger mycket olika mängder artifakter med samma apparent loudness. Med Voxengo MSED kommer jag upp till RMS -10 och PRMS -4. MPL-1 säger RMS-4, vilket alltså betyder att dess RMS egentligen är PRMS på MPL-1:an. Detta är alltså resultatet av min helhetsprocess, i vilken jag saknade en bra limiter. Nu är den här. Jag köpte den just. Nu väntar jag på den och tar screenshots för att spara inställningarna 🙂 edit: som tips så kör jag en multibandare framför denna. GMulti, gratis, men vi komemr bra överens ändå. Med den kommer man sen bra åt att ställa och pyssla så att limitern inte börjar pumpa på. Redigerat 4 maj 2006 av tsmalmbe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.