Mutz Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 (redigerat) Finns det någon som skulle vilja hjälpa C.O.D att mastra våran nyinspelade demo? Vore nice om ni har möjligheter att gotta til ljudet i några feta hårdvarukompressorer, eller om ni i allmänhet är mycket duktiga på att mastra i den virtuella världen?! Vid ev mastrings hjälp lägger jag upp låtarna eller skickar cd, helt omastrade i wav format eller AIFF. Låten som är länkad har jag mastrat själv. Självklart kan ersättning för detta bli aktuellt! En av låtarna på demon hittar ni HÄR!! EDIT: Förtydligade lite.... Redigerat 2 maj 2006 av Mutz
punkrockdude Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Jag är inte expert på området men du ska nog inte lägga så pass mycket slutkompression/-limiting på filen ifall den även ska mastras. MvH
Mutz Postat 2 maj 2006 Trådstartare Postat 2 maj 2006 Jag är inte expert på området men du ska nog inte lägga så pass mycket slutkompression/-limiting på filen ifall den även ska mastras. MvH Nej självklart kommer filen vara en helt omastrad wav fil om någon vill ta på sig jobbet att mastra. Jag har gjort en liten mastring men känner att jag brister som fan där. Finns nog folk här som kan göra det grymt mycket bättre.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Skulle gärna testa med en par -tre låtar. PM:a mig fast och lägg upp några WAVer. SKulle vara skoj att få provköra mina nyinskaffade grejer med annat än eget materia!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.