Jump to content
Annons

Be a Guitar Hero

Majken

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Red Octane, tillverkaren bakom redaktionens favoritspel Guitar Hero söker rockmusik till Guitar Hero 2. Bor du i USA och har låtar som håller sig inom genren hårdrock/heavymetal och har en tydlig leadgitarr med ett gitarrsolo? Skicka in och tävla om en plats i spelet tillsammans med andra priser.

Här finns tävlingsreglerna:

http://www.beaguitarhero.com/rules.html

Läs mer på hemsidan:

http://www.beaguitarhero.com/

Redigerat av Majken
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Tänkte posta den här länken tidigare idag men skippade det då jag såg raden "Each Required Person must be at least 18 years of age and a legal resident of a state of the United States of America, including the District of Columbia" (under punkt nio nästan längst ner).

Why?

Inte för att jag hade tänkt att delta men det här är ju larvigt. Är väl något juridiskt antar jag.

Redigerat av Pluffo
Dela på andra sajter

Tänkte posta den här länken tidigare idag men skippade det då jag såg raden "Each Required Person must be at least 18 years of age and a legal resident of a state of the United States of America, including the District of Columbia" (under punkt nio nästan längst ner).

Arrghhh..

Jag läste genom början av reglerna för att se om det fanns något sånt undantag men kunde inte se något. Känns som det borde vara punkt ett egentligen. Tråkigt!

/Majken

Dela på andra sajter

Nämnas bör väl också att jag har beställt en PS2 med spelet, Mats som redan har en PS2'a planerar att köpa spelet och Björn överväger att skaffa en PS2'a han också 😄

Duell på nästa IRL-träff? 😠

/Majken

Dela på andra sajter

Hehe, jag lirade Guitar Hero med några kompisar förra veckan. Det var askul! 🙂

Vi funderade på om Gibson möjligen kan ha sponsrat/produktplacerat i spelet eftersom alla gitarrer också är Gibson-modeller? 🤪

Dela på andra sajter

Nejdå, kontrollern bara råkar heta SG och vara lik en känd gitarr 🙂

Så fort det släpps lösa kontrollers för nån hundralapp så är det dock moddningsdags för min del. Det gäller bara att hitta en begagnad och sliten Behringer-gura, en bra fräs, lite spackel och lack. Sedan jäklar blir det moddad gura jag ska spela på 🤪

/Majken

Dela på andra sajter

Nu har jag min PS2'a och Guitar Hero hemma, passade också på att köpa Singstar. Jösses vad farligt roligt det är :rolleyes: - Körde just Joan Jett - I Love Rock'n Roll på Expert. Galet svårt att sätta den bra.

/Majken

Dela på andra sajter

Nu har jag min PS2'a och Guitar Hero hemma, passade också på att köpa Singstar.

Då är det bara Dancing Stage och dansmattan kvar så blir kvällen komplett. 🙂

Dela på andra sajter

• 6 månader senare...

Nu har jag spelat Guitar Hero II med kompisgänget hela kvällen. Vilken skillnad mot ettan!

Vi hann med att bli sponsrade av både Line6 och VHT Amps, haha.

Nu måste jag vila handlederna efter många varv med Heart Shaped Box. 😄

Förresten, man kan köra både gitarr och bas. Jag undrar om det inte var roligare att vara basisten på Killing In The Name Of än att vara gitarristen...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.