Jump to content
Annons

Holla från Öland!


Recommended Posts

HeJJe alla!

Har postat några demos i demoforumet så det vore väl på sin plats med en liten presentation. Jag är en 46 årig 2 barnspappa som hållit på med musik på hobbynivå sen jag var 20. Började 1980 i värsta punkeran o just som Gyllene tider o Michael Jacksson började bli stjärnor på riktigt. Jag var frontfigur i Kalmarbandet Cute Craniums senare Response. En lokal innegrupp i Kalmar som var först med att lira in sina låtar och sprida på ungdomsgårdarna via kassett ( internet fanns inte då ). Musiken var pop. Här ett EXEMPEL på Cute Craniums musik (1981).

Redan då var jag intresserad av inspelning ( Cute spelades in med en 4 kanalig portastudio på kassett ). Med tiden ändrades bandmedlemmar, inspelningsutrustning och musiksmak. Spelade in länge med en 8 kanalig Fostex rullbandare som såsmåningom byttes ut mot en 16 kanalig Fostex B-16. Syntharna kom o gick. DX7, Prophet5, Roland106, S1000, E64, osv. Började med en Atari 1040STF o Cubase i slutet av 80-talet. såsmåningom gick jag över till Mac och protools. Tyckte dock att Digidesign inte var rätt grej utan gick över till Motu såsmåningom. Idag kör jag med en Macintosh G5 2x2.0 Ghz och LogicPro. Diverse softsynths till det.

Musikmässigt hittade jag min musiksjälsfrände 1990. Kalle K som lirar Keyboards och sjunger. Vi bildade Studio Gruppen DeeTee. Vi spelar in fortfarande när andan faller på. Musik komponerad, arrad och inspelad av DeeTee hittar du här: Breathing under water och Underwaterworlds.

Så det var en liten presentation av det hele :rolleyes:

ohh man kan läsa lite mer på min hemsida MIDNIGHT MUSIC om nu nån skulle vilja det 😮

Vår hälsningar från Öland 🙂 / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena och välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...