Jump to content
Annons

Napster gratis


Thimmie

Recommended Posts

Napster har 2 miljoner verk tillgängliga via sin tjänst. Under måndagen (idag) meddelade Napster att det finns möjlighet för deras användare att strömma samtliga av verken gratis fem gånger. Det hela presenterades av Chris Gorgo vid konferensen MUSEXPO 2006 i Los Angeles. Hans tal livesändes på nätet. Förutom detta presenterade Napster två nya tjänster, NapsterLinks som gör det möjligt för vanliga användare att länka till alla fria låtar och Narchive som är ett publikt musikarkiv, en form av kollektiv musikblogg.

Det här är riktigt coolt!

http://www.napster.com/press_releases/pr_060501.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoho, alla?! Förstår ni inte hur coolt det är?! Är det ingen som har något att säga? Eller är alla fildelningsgalningar som skiter i vilket?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stream är klumpigt 99% av tiden. Vad är coolt?

Jaså? Vad tror du framtiden har att erbjuda, download?

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om priset närmar sig 0 så köper man ju vad som helst. Köper jag en skiva, vill jag verkligen inte köpa "rättigheten att streama" nånting för usel kvalitet några gånger. Men om priset är 0, så då så. Jag har köpt 3000€ stereoanläggning just för att höra på UDP-streamar som i bästa fall (UDP är UDP, så det finns inga garantier) uppnär 128kbps mp3, och i sämsta fall 128kbps mp3 med 50% UDP-dropout.

Nice framtid vi har, men inte i min värld.

Filmer och framförallt tv-serier har tendens att vara engångsartiklar, dom kan jag nog tänka mig streama. Radio streamar jag också mycket gärna.

Men jag antog att vi talade skivor nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om priset närmar sig 0 så köper man ju vad som helst. Köper jag en skiva, vill jag verkligen inte köpa "rättigheten att streama" nånting för usel kvalitet några gånger. Men om priset är 0, så då så. Jag har köpt 3000€ stereoanläggning just för att höra på UDP-streamar som i bästa fall (UDP är UDP, så det finns inga garantier) uppnär 128kbps mp3, och i sämsta fall 128kbps mp3 med 50% UDP-dropout.

Nice framtid vi har, men inte i min värld.

Filmer och framförallt tv-serier har tendens att vara engångsartiklar, dom kan jag nog tänka mig streama. Radio streamar jag också mycket gärna.

Men jag antog att vi talade skivor nu?

Naturligtvis kommer ju tekniken för streaming att utvecklas. Hur kul var det att fildela i början? 😳

Att behöva ladda ner något känns ju väldigt onödigt, egentligen.

Men vad som händer får den som lever se...

Link to comment
Dela på andra sajter

The Napster free service is currently only available in the United States.
😳

Servrarna kansk braka? 😳

Ingen aning vad som hänt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...