Jump to content
Annons

Frågor kring playlisten i FL5

praktikanten

Recommended Posts

Hej! Jag har sökt lite men inte funnit svaren på följande saker jag behöver hjälp med.

1. Om jag importerar in en låt i acapella eler en större ljudfil i Playlisten ser man inte ljudvågorna men det går ändå att lyssna på. Hur ska jag göra för att se den?

2.Om jag har en sampling i playlisten så vill jag till exempel att i ett vist stycke i låten ska den reversas men då blir ju alla reversade. JAg brukar då skapa en till wawfil av denna sampling och döpa den till något annat men börjar tröttna på det. Finns det något enklare sätt att göra det på?

Om jag ändrar fx kanal så byter jag ju alla samplingar så det funkar ju inte häller..

Ps: det finns inga dumma frågor bara dumma svar!

Dela på andra sajter

Annons

Dra den fil du vill ha från samplebrowsern till det undre fönstret i playlisten (F5) (Eller bara klicka där för att browsa och öppna den windows stylee)

Tryck på filens kanal i stepsequencern (F6) och klicka av "Keep on disc" för att vågfilen ska synas i playlisten.

Medan samma kanal fortfarande är markerad i playlisten så trycker du Ctrl+E för att få fram editorn och därifrån kan du lättare lägga en reverse eller whut-evah du tänkt dig utan att hålla på med extra pill.

Vet inte riktigt om det var det du var ute efter, hoppas det hjälper lite i alla fall.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.