Jump to content
Annons

Tappat intresset!


Eternal

Recommended Posts

Jepp, jag har tappat intresset för att skapa musik nu. Visst det har gått upp och ner innan med men detta är extremt. Blir det så för er också? Man lägger mer tid på andra intressen och lusten för musik försvinner.

Jaja, vi får se om det återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det händer ibland att jag tappar intresset för att skapa, men jag har aldrig någonsin tappat intresse för att lyssna på musik! Det kanske kan inspirera dig igen, lyssna antingen på musik du verkligen tycker om, eller på musik du aldrig har hört tidigare! Båda delarna kan göra under för den kreativa ådran i oss alla... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara min lust att skapa som försvunnit. Jag lyssnar dagligen på "bra" musik som jag gillar. Mest nytt men också en del gamla favoriter. Och med nytt menar jag musik som jag inte lyssnat på tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att om man skriver mkt musik så inser man såsmåningom det meningslösa att försöka skapa något nytt. Bara den tanken kan vara såpass avskräckande att man lägger pennan/midikeyboarden åt sidan.

Men såsmåningom tror jag att man inser att musiken är som en slags dagbok, där man skriver ner anteckningar om ens liv och funderingar runtomkring det.

.. om man inte blir kommersiell och skapar dussinpop, då handlar det om jobb 😆

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, jag har tappat intresset för att skapa musik nu. Visst det har gått upp och ner innan med men detta är extremt. Blir det så för er också?

Ja, tyvärr! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det så för er också?

Är inne i en sån period just nu. Jag skriver inga nya låtar överhuvudtaget. Textskrivandet är helt slut, och det gäller inte bara låttexter utan även alla former av skrivande jag brukar sysselsätta mig med, såsom novell- och diktskrivande... Är väldigt frustrerande men det är bara att hålla huvdet högt och hoppas det går över snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag gillar inte musik.

ja orkar inte med att lyssna på skiten.

jag bara gör den 🙂

altså inte han med alien-avataren, utan musik då

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
jag gillar inte musik.

ja orkar inte med att lyssna på skiten.

Var inte där lite taskigt mot stackars musik...? 😆

EDIT: aha, du menade inte honom! Ignorera mig... 😳🙂😄

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

nä men seriöst. När jag tröttnar på att göra musik, brukar jag antingen remixa andras låtar, förbättra några av mina gamla alster eller göra musik tillsammans med någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

...själv håller jag på att vrålträna inför inspelningen av en packe låtar som jag påbörjat och gjort nästan klara för ett antal år sedan... Det som återstår, när man s.a.s. går i väggen och gör ett break - kort eller långt, det är när man ska fixa solona... Där är jag nu!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...