Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

CANDLEMASS frontman Messiah meddelade idag (28 april) att han har slutat i bandet. "Vi kunde inte komma överens om hur vi skulle göra nya skivan", är Messiahs korta förklaring till det plötsliga avhoppet.

(kopierat från Metalcentral)

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Hoppas killarna i bandet bestämmer för att ta in mr. Wikström igen!

Postat

Eller Mats Levén... han och basisten gjorde ju ett bra samarbete i bandet Krux.. då skulle det bli grymt. Han kan nog sjunga det gamla materialet bättre än Messiah och göra nya tolkningar ännu bättre än ngn annan. Mats är grym.

Postat

De är sant att Mats är grym med jag tycker att Messiah är den rätta sångaren för Candlemass.

Hej brojd 😛 kul att se dig

Postat

Jag tycker ofta att Candlemass är kul med Messiah, ger upphov till garv ofta... men jag lyssnar hellre på Povel Ramel om jag vill ha kul då jag lyssnar på musik.

Iof sig tycker jag ju King Diamond är kul också, men inte riktigt samma fåniga rolighet. Jag verkligen gillar musiken med candlemass, men aldrig köpt en skiva på grund av den där lattjofaktorn.

Så mao hoppas jag aatt de fortsätter vara stilen trogna, men med en annan sångare.

Postat

Inspelningen av plattan var tydligen inte så kul heller. Den första producenten gjorde sig omöjlig med inspelningskaos som följd.

Postat

Hej Brojd! Är Du tillbaka nu? Nyktrat till?

Jag såg Candlemass på Hultsfred på 90-talet. Grymt tungt! De körde också ett hejdundrande medley på Sabbathlåtar som var så blytungt att jag trodde ladan skulle rämna, maigskt!

Postat

Jag såg Candlemass på Hultsfred på 90-talet. Grymt tungt! De körde också ett hejdundrande medley på Sabbathlåtar som var så blytungt att jag trodde ladan skulle rämna, maigskt!

Hojhoj wünderpöjk!

Jodå, jag har faktiskt börjat hämta mig från turnén och bakfyllan nu och kände att jag började sakna gamla "forumgänget".

Verkar tyvärr inte vara särskilt många av den gamla skolan som är aktiva nuförtiden dock. 🙂

Var det Wikström som sjöng under det giget på hultsfred? eller var det messias?

Hojhoj Christofer!

Bra info, mer metalnyheter på studioforum.... då slipper jag bli sist om att få reda på allt.

😄

Postat (redigerat)

// inlägget från separat tråd sammanslaget med denna /admin

Den 28 april gick sångaren Messiah Marcolin ut och meddelade att han lämnat svenska CANDLEMASS och att det var 100% säkert att han inte planerade att återkomma.

Nu har CANDLEMASS via sin officiella hemsida meddelat att man känner sig "säkra" på att Messiah kommer att sjunga på bandets kommande platta.

- Messiah lider av en svår förinspelnings-psykos för tillfället. Bandet är dock säkra på att han kommer att sjunga på albumet som planerat.

CANDLEMASS kommer att gå in i Polar Studios i Stockholm i maj för att spela in uppföljaren till 2005's sjävbetitlade platta

Kopierat från Metalcentral

Redigerat av Olsberg
Postat

Alltså, jag tycker att det kan vara läge för Candlemass att lägga av. De kanske har gjort sitt nu.

Postat

Hojhoj wünderpöjk!

Jodå, jag har faktiskt börjat hämta mig från turnén och bakfyllan nu och kände att jag började sakna gamla "forumgänget".

Verkar tyvärr inte vara särskilt många av den gamla skolan som är aktiva nuförtiden dock. 😉

Var det Wikström som sjöng under det giget på hultsfred? eller var det messias?

Hojhoj Christofer!

Bra info, mer metalnyheter på studioforum.... då slipper jag bli sist om att få reda på allt.

:rolleyes:

Messiah, i munkkåpa och allt! Gott att Du är tillbaka! Valphagen brukar också döna in!

Postat
Hojhoj Christofer!

:rolleyes:

🙂

du kan ju alltid (om du har tid) kolla på www.Metalcentral.net de är där jag brukar hitta de mästa...

BTW Brojd,

Hur går de med nya plattan?

Recension av Metalcentral på Primo Victoria 🙂 (om du inte har sett den)

Hehe, hade faktiskt inte sett den recensionen förr... Men det var ju trevligt att få en 9:a måste jag säga. 🙂

Jodå, nya plattan är inspelad och klar, jag tror tom. att promon är på tryckning nu, och plattan planeras att släppas någon gång i sommar.

Wonderboy: Lever Pallkragen än? 😉

Hursomhelst så såg jag lite av Candlemass live på Sweden Rock, men jag hann inte med så många låtar tyvärr eftersom PR-ansvarige på skivbolaget tyckte att det var viktigare med en intervju. 😉

Postat
Hojhoj Christofer!

😄

🙂

du kan ju alltid (om du har tid) kolla på www.Metalcentral.net de är där jag brukar hitta de mästa...

BTW Brojd,

Hur går de med nya plattan?

Recension av Metalcentral på Primo Victoria 🙂 (om du inte har sett den)

Hehe, hade faktiskt inte sett den recensionen förr... Men det var ju trevligt att få en 9:a måste jag säga. 🙂

Jodå, nya plattan är inspelad och klar, jag tror tom. att promon är på tryckning nu, och plattan planeras att släppas någon gång i sommar.

Wonderboy: Lever Pallkragen än? 😉

Hursomhelst så såg jag lite av Candlemass live på Sweden Rock, men jag hann inte med så många låtar tyvärr eftersom PR-ansvarige på skivbolaget tyckte att det var viktigare med en intervju. 😠

Candlemass säkra på Messiahs medverkan på nya skivan

Den 28 april gick sångaren Messiah Marcolin ut och meddelade att han lämnat svenska CANDLEMASS och att det var 100% säkert att han inte planerade att återkomma.

Nu har CANDLEMASS via sin officiella hemsida meddelat att man känner sig "säkra" på att Messiah kommer att sjunga på bandets kommande platta.

- Messiah lider av en svår förinspelnings-psykos för tillfället. Bandet är dock säkra på att han kommer att sjunga på albumet som planerat.

CANDLEMASS kommer att gå in i Polar Studios i Stockholm i maj för att spela in uppföljaren till 2005's sjävbetitlade platta

(kopierat från metalcentral)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.