Jump to content
Annons

Starboy - Three days

starboy (oregistrerad)

Recommended Posts

starboy (oregistrerad)

LÅTNAMN: Three days

ARTIST/GRUPP: Starboy

GENRE: house

LÅTLÄNGD: 5:12

KOMPOSITÖR: Starboy

PRODUCENT: Starboy

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3 (160 kbps)

STORLEK: ca 6 MB

STATUS: Skiss

Hej,

Är väl inte 100% nöjd med mixen.

Som vanligt fattas melodi 🥰

Andra kommentarer?

Mycket nöje.

/cheers

Starboy___Three_days.mp3

Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)
Fan du är produktiv, många låtar från dig nu!

Ja, har man inte mkt annat för sig kan man ju lika gärna pula lite med Reason 🥰

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Bra låt melodi ska inte finnas i denna låten det blir nog bättre utan. ;D

Tack DJ!

Dela på andra sajter

Det känns som att du redan har gjort den här låten ett par gånger. Jag kan nästan inte skilja på dom olika låtar du visar här. Alla låter nästan likadant. Eller är jag ute och cycklar? 😄

Trots det gör du bra musik, och du är duktig. Men du... variera dig. 😉

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Det känns som att du redan har gjort den här låten ett par gånger. Jag kan nästan inte skilja på dom olika låtar du visar här. Alla låter nästan likadant. Eller är jag ute och cycklar? 😛

Trots det gör du bra musik, och du är duktig. Men du... variera dig. 😐

Tack för feedback Dana!

Nu tycker jag väl inte att allt jag gör låter preciiiis likadant, men visst finns det utrymme för större variation, som du riktigt påpekar.

En spark i baken emellanåt är bara bra, det sporrar en ju att bli lite vassare.

Dax att skärpa till sig lite, tror jag visst 🙂

Dela på andra sajter

Som vanligt fattas melodi 😛

Varför måste det vara en melodi i låten?

Snygga ackord i början, låter som Joris Voorn och sådant gillar jag! Fan du är produktiv, många låtar från dig nu!

WTF! De här måste ju tankas om det låter som Voorn!! 😐

Dela på andra sajter

*lyssnar*

Snyggt intro... bygger på rätt fint. Kunde varit lite mer rytmer och lite mer driv. men de är skönt lite såhär minimalt också. Tycker det är på snudden för monoton. Du borde faktiskt ta dig en Lyssning på Joris Voorn och Alexander Kowalski. Dom två killarna är helt sjuka på svängig techno med "nästan melodi". Mer eller mindre det du gör fast lite mer "hands on" när det gäller driv och rytmer. annars verkar de vara lite av samma ideér. Denhär skulle jag faktiskt kunna remixa lite... vet att jag sagt dett förr 😐

Bra jobbat kompis 😛

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
*lyssnar*

Snyggt intro... bygger på rätt fint. Kunde varit lite mer rytmer och lite mer driv. men de är skönt lite såhär minimalt också. Tycker det är på snudden för monoton. Du borde faktiskt ta dig en Lyssning på Joris Voorn och Alexander Kowalski. Dom två killarna är helt sjuka på svängig techno med "nästan melodi". Mer eller mindre det du gör fast lite mer "hands on" när det gäller driv och rytmer. annars verkar de vara lite av samma ideér. Denhär skulle jag faktiskt kunna remixa lite... vet att jag sagt dett förr 😄

Bra jobbat kompis 😉

Thanx, får kolla in Voorn (har faktiskt aldrig hört talas om honom), verkar spännande.

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

tack trakko, men det är väl bättre om du länkar till nåt av dina två inlägg med samma låt, i stället för att posta den en tredje gång här, eller? 😄

Dela på andra sajter

Svänger gott, men jag tycker inte att det är speciellt spännande, inga goofy ljud eller variationer. Lite för slickt på nått vis. (Sedan tycker jag att många av dina låtar skulle må bra av högre tempo, men det är kanske bara jag ;D.)

Håller med dana om att du har ett visst sound som upprepar sig, och just i denna låten kanske tenderar till att bli enformigt. Bryt med något jätteudda parti kanske?

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Svänger gott, men jag tycker inte att det är speciellt spännande, inga goofy ljud eller variationer. Lite för slickt på nått vis. (Sedan tycker jag att många av dina låtar skulle må bra av högre tempo, men det är kanske bara jag ;D.)

Håller med dana om att du har ett visst sound som upprepar sig, och just i denna låten kanske tenderar till att bli enformigt. Bryt med något jätteudda parti kanske?

Tack för feedback.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.