Jump to content
Annons

Få ut DFHS på olika kanaler

Exil

Recommended Posts

Jag sitter här frustrerat med DFHS. När jag öppnar DHFS tutorial eller vad det är, där de har ställt in ett trumsett åt en själv, så får jag ut alla olika kanaler i mixern. Men när jag själv öppnar DFHS i ett projekt får jag bara allt på en kanal. Det är antaglige någon knapp jag har missat, eller har den med bounc-funktionen att göra? Borde väl inte vara det.

Redigerat av Exil
Dela på andra sajter

Annons

Hej Exil!

Jag har ett liknande problem med BFD. När jag la ut lite frågor om det här på forumet fick jag rådet att slänga min skit och köpa det Du har istället. Jag gör nog inte det. Tyvärr kan jag inte hjälpa Dig men hoppas att någon vänlig själ förbarmar sig över Dig.

Dela på andra sajter

ladda upp DFHS, i första fönst retklickar du på "settings", bocka sedan av "stereo output" eller om det heter "stereo mixdown".

ev behöver du starta om din sequencer för att inställningarna ska fästa på.

EDIT: Jo wonderboy, släng bort "kastrull och plåtbit" skiten BFD och skaffa riktiga grejer istället! 😱

Redigerat av basshole
Dela på andra sajter

Hej Exil!

Jag har ett liknande problem med BFD. När jag la ut lite frågor om det här på forumet fick jag rådet att slänga min skit och köpa det Du har istället. Jag gör nog inte det. Tyvärr kan jag inte hjälpa Dig men hoppas att någon vänlig själ förbarmar sig över Dig.

Jag har faktiskt köpt DFHS 😛 så det är inget piratproblem:)

Dela på andra sajter

ladda upp DFHS, i första fönst retklickar du på "settings", bocka sedan av "stereo output" eller om det heter "stereo mixdown".

EDIT: Jo wonderboy, släng bort "kastrull och plåtbit" skiten BFD och skaffa riktiga grejer istället! 😛

Okej sitter inte hemma just nu, men ska kolla upp det när jag kommer hem. Tack för hjälpen 😉 DFHS rules 😄

Dela på andra sajter

Hej Exil!

Jag har faktiskt köpt DFHS 😄 så det är inget piratproblem:)

Trodde jag inte heller! Jag har också handlat mitt lagligt!

Dela på andra sajter

Hej Exil!

Jag har faktiskt köpt DFHS 🙂 så det är inget piratproblem:)

Trodde jag inte heller! Jag har också handlat mitt lagligt!

Jaha okej, nu förstår jag hur du menade tidigare. Jag som tolkade det hela fel. Men DFHS är ruskigt bra, men BFD vet jag också många som använder som är nöjda.

Dela på andra sajter

EDIT: Jo wonderboy, släng bort "kastrull och plåtbit" skiten BFD och skaffa riktiga grejer istället! 😕

Har testat detta nu och även startat om Logic efter jag har gjort inställningarna och det är ingen skillnad. Lite irriterande. Man bara höra trumsettet genom AMB-miken. Så det låter ju skit.

Kan det vara nån inställning på själva midikanlen man använder? För på själva midiknalen ska ju AMB-miken höras, och sen så kan få upp en "egen" mixer till bara DHFS genom att klicka på den kanalen, om man använder Logic. Och grejen är den att när jag dubbelklickar på midikanelen som jag valt till DHFS så kommer den "vanliga" mixern upp med alla andra kanaler jag har i projektet.

Någon annan som har något tips?

Dela på andra sajter

Har fortfarande problem. Sutti nu i flra dagar och testat olika inställningar, men jag får banne mig inte upp den interna mixern till alla mickar. DVS jag fåt inte ut det på olika kanaler, utan endast en rumsmick 😳

Dela på andra sajter

Alltså, va..?

Ser du alla kanaler i din sequencer? BD, SD-T, ST-B, RT1 osv?

Har du markerat alla mickar under "Microphone Leakage Control"?

Nej jag ser inte alla kanaler. Jag har markerat alla mickar, men den ända som hörs är AMB.

Dela på andra sajter

Hej Exil!

och du väljer förståss vsti "BFD all" och inte "BFD stereo" eller "BFD groups"..?

såvida du inte sitter på något väldigt skumt sequenserprogram så får du alla olika mickar i mixern, om du väljer "BFD all", när du väljer instrumentet.

ja, förutsatt att du installerade det, men det är nog standard.

Dela på andra sajter

Hej!

Du kör Logic, och där måste man routa till multichannel själv, det är egentligen bara Cubase som routar åt dig.

Så vad du gör är att du i den senaste uppdateringen av DFHS eller på orginal skivan hitar en mapp som heter Tutorial, i den finns det Hostfiles, gå till mac mappen och välj logic filen, i den så har du en färdigmappad multiout i logic (en environment) Den kan du senare också importera till andra projekt...

Du kan också göra en manuellt, vi har en film i "free stuff" när du är inloggad på vår hemsida (toontrack.com).

Hoppas du får till det.

Dela på andra sajter

Hej!

Du kör Logic, och där måste man routa till multichannel själv, det är egentligen bara Cubase som routar åt dig.

Så vad du gör är att du i den senaste uppdateringen av DFHS eller på orginal skivan hitar en mapp som heter Tutorial, i den finns det Hostfiles, gå till mac mappen och välj logic filen, i den så har du en färdigmappad multiout i logic (en environment) Den kan du senare också importera till andra projekt...

Du kan också göra en manuellt, vi har en film i "free stuff" när du är inloggad på vår hemsida (toontrack.com).

Hoppas du får till det.

Tack så hemskt mycket!

Det låter vettigt, och jag ska testa detta nästa gång jag jobbar med DFHS.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.