Jump to content
Annons

Monitor kamp

Zyan

Recommended Posts

Mixar nu i gamla stereo högtalare. Mitt nästa investering blir högtalare.

Aktiva monitorer ser jag som mitt val.

Har läst de senaste trådarna utan att fått svar på mina frågor.

Har nån någon av dessa monitorer. Behringers har ju fått gott omdöme i studio och Phonics är det kräm i. Och de ligger i min högsta prisklass (runt 4k nya).

Jag har inte råd med dyrare, söker begangat. Har investerat tillräckligt med pengar i min studio på sistone.

I dagsläget är det watt som spelar roll, vill ställa in basens styrka rätt vilket är svårt i mina nuvarande lådor för att den drar för mycket från annat ljud. Eller så blir den för klen.

Jag kan inte prova mig fram i butiken, vet inte vad jag ska lyssna efter. De som låter bäst kanske inte framhäver felen i mina mixar. Så jag litar mest på folk som mixat i dessa sen lyssnat på mixen på fler ställen.

So Long

-Zyan

Dela på andra sajter

Annons

För att göra lite smygreklam för konkurrenten.

Här är ett test av p8a som höjer det till skyarna. Är det någon som har erfarenhet?

Studio vill ju ha betalt för att läsa dess tester 😳

Köper lösnummer. Så jobbigt om man inte har det numret.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Menar du att undvika hörn, ha avstånd mellan vägg och låda samt ställa dem på dubbla musmattor?

Stämmer de överens med beskrivningen på länken?

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Ja det beror på rummet, helt klart. I replokalen så placerade jag dom ungefär som på länken men nästan i mitten av rummet och ställde upp högtalarna så att baselementen kom nästan i öronhöjd. I replokalen har vi dämpat alla 4 väggar.

Jag satt nog uppskattningsvis 1,5 meter ifrån högtalarna. Då kom basen frambättre.

Men jag antar att alla monitorer mer eller mindre är i behov av rätt placering.

...men jag är rätt så nöjd över dom. 4000:- paret är ju billigt.

😳

Redigerat av Grahn
Dela på andra sajter

Nejdå vi repar inte i dom. Jag tog ner dom dit tillfälligt för att lira in lite demos...

Men det har inte blitt av ännu. 😄😕

Edit: Jo dom är tunga. Hugaligen...

Redigerat av Grahn
Dela på andra sajter

Är det ingen som har phonic och kan instämma till detta test i mm. Så det inte är två helt skilda erfarenheter av samma produkt.

Känns nästan som om det är en produktkatalog, säger pyttelite negativt för att ge ett ärligare intryck. Hmm..kanske fick resensenten lite tillskott i plånboken 😱

Just nu leder phonics.

Dela på andra sajter

Är det ingen som har phonic och kan instämma till detta test i mm. Så det inte är två helt skilda erfarenheter av samma produkt.

Känns nästan som om det är en produktkatalog, säger pyttelite negativt för att ge ett ärligare intryck. Hmm..kanske fick resensenten lite tillskott i plånboken 😛

Just nu leder phonics.

Jag tycker det stämmer bra i det som står där..

😎

Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Jag har ingen egen erfarenhet av monitorerna från vare sig Phonic eller Behringer, men jag tänkte bara upplysa om vad jag hört andra säga om P8A.

Det har uppenbarligen varit problem med lysdioder som slocknar. Nu har det ju iofs inget med ljudet att göra, men man kan ju undra hur den allmänna kvaliteten är när man inte ens klarar av att få en lysdiod att funka mer än sisådär 24 timmar.

Ljudet verkar folk vara nöjda med, men placeringen verkar riktigt känslig för att får bra återgivning av basfrekvenser.

Lycka till med köpet och berätta gärna hur det går!

Redigerat av starboy
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.