Zyan Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Mixar nu i gamla stereo högtalare. Mitt nästa investering blir högtalare. Aktiva monitorer ser jag som mitt val. Har läst de senaste trådarna utan att fått svar på mina frågor. Har nån någon av dessa monitorer. Behringers har ju fått gott omdöme i studio och Phonics är det kräm i. Och de ligger i min högsta prisklass (runt 4k nya). Jag har inte råd med dyrare, söker begangat. Har investerat tillräckligt med pengar i min studio på sistone. I dagsläget är det watt som spelar roll, vill ställa in basens styrka rätt vilket är svårt i mina nuvarande lådor för att den drar för mycket från annat ljud. Eller så blir den för klen. Jag kan inte prova mig fram i butiken, vet inte vad jag ska lyssna efter. De som låter bäst kanske inte framhäver felen i mina mixar. Så jag litar mest på folk som mixat i dessa sen lyssnat på mixen på fler ställen. So Long -Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 För att göra lite smygreklam för konkurrenten. Här är ett test av p8a som höjer det till skyarna. Är det någon som har erfarenhet? Studio vill ju ha betalt för att läsa dess tester 😳 Köper lösnummer. Så jobbigt om man inte har det numret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) Jag har ju bara erfarenhet av P8A men jag tycker dom låter bra men placeringen av dom är dock viktigt annars kan man lätt bli besviken... Typ! 😳 Redigerat 29 april 2006 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) Menar du att undvika hörn, ha avstånd mellan vägg och låda samt ställa dem på dubbla musmattor? Stämmer de överens med beskrivningen på länken? Redigerat 29 april 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) Ja det beror på rummet, helt klart. I replokalen så placerade jag dom ungefär som på länken men nästan i mitten av rummet och ställde upp högtalarna så att baselementen kom nästan i öronhöjd. I replokalen har vi dämpat alla 4 väggar. Jag satt nog uppskattningsvis 1,5 meter ifrån högtalarna. Då kom basen frambättre. Men jag antar att alla monitorer mer eller mindre är i behov av rätt placering. ...men jag är rätt så nöjd över dom. 4000:- paret är ju billigt. 😳 Redigerat 29 april 2006 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 joo..de är billiga. Och de går för 2500 beg, men inget direkt man kan skicka. 26kg. Men i replokalen, repar ni i dem? Jag ska ha dem att mixa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) Nejdå vi repar inte i dom. Jag tog ner dom dit tillfälligt för att lira in lite demos... Men det har inte blitt av ännu. 😄😕 Edit: Jo dom är tunga. Hugaligen... Redigerat 29 april 2006 av Grahn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Ingen som har någe erfarenhet av Behringer? Dom kanske är ännu bättre? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 dubbla musmattor? Tips i marginalen: Sönderklippt liggunderlag är billigare än 4 musmattor 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Jag har ett par Behringer 2031. Möjligen lite basiga, men det kan ha med placeringen att göra. Dock går det att spela HÖGT med dem. Och så är ju priset rätt. /Dex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 jag känner inte till phonic, men behringers monitorer låter enligt mig riktigt bra för pengarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 Är det ingen som har phonic och kan instämma till detta test i mm. Så det inte är två helt skilda erfarenheter av samma produkt. Känns nästan som om det är en produktkatalog, säger pyttelite negativt för att ge ett ärligare intryck. Hmm..kanske fick resensenten lite tillskott i plånboken 😱 Just nu leder phonics. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 BOOOMP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Är det ingen som har phonic och kan instämma till detta test i mm. Så det inte är två helt skilda erfarenheter av samma produkt. Känns nästan som om det är en produktkatalog, säger pyttelite negativt för att ge ett ärligare intryck. Hmm..kanske fick resensenten lite tillskott i plånboken 😛 Just nu leder phonics. Jag tycker det stämmer bra i det som står där.. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 (redigerat) Jag har ingen egen erfarenhet av monitorerna från vare sig Phonic eller Behringer, men jag tänkte bara upplysa om vad jag hört andra säga om P8A. Det har uppenbarligen varit problem med lysdioder som slocknar. Nu har det ju iofs inget med ljudet att göra, men man kan ju undra hur den allmänna kvaliteten är när man inte ens klarar av att få en lysdiod att funka mer än sisådär 24 timmar. Ljudet verkar folk vara nöjda med, men placeringen verkar riktigt känslig för att får bra återgivning av basfrekvenser. Lycka till med köpet och berätta gärna hur det går! Redigerat 30 april 2006 av starboy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 1 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 1 maj 2006 Ska göra det. Spanar efter begangnade för tillfället. Så det lär dröja tills jag kommer över ett par. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 2 maj 2006 Dela Postat 2 maj 2006 (redigerat) Sök lite här på forumet. För ett tag sedan kändes det som att det här forumet var ett enda stort hyllningståg till P8A... https://www.studio.se/index.php?act=Searc...opics&hl=&st=50 Redigerat 2 maj 2006 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.