carlberg (oregistrerad) Postat 28 april 2006 Dela Postat 28 april 2006 Jag vet inte liksom alla andra vad du har kopplat ihop för källor och på vilka ingångar. Men jag har överfört LP-skivor till CD och kan säga att om det är det du gör så måste du använda phono-anslutningen bak på anläggningen för att det är olika signalstyrkor mellan t.ex. Lp och kassett. Det som händer är att du förstärker upp bruset i med att du höjer volymen vid användning av annan anslutning. Om du inte har en sådan anslutningsmöjlighet så kan man köpa en konverterare på välsorterade ställen. Det finns ju också Lp-spelare som klarar t.ex. kassett-anslutningen också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) Ska du koppla en Vinylspelare till datorn så MÅSTE du ha en RIIA omvandlare Varför? jo för annars så skulle basen ta för stort fysiskt utrymme på vinylplattan.. Läs mer om RIIA på http://www.beigebag.com/case_riaa_1.htm Redigerat 29 april 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Ska du koppla en Vinylspelare till datorn så MÅSTE du ha en RIIA omvandlare Varför? jo för annars så skulle basen ta för stort fysiskt utrymme på vinylplattan.. Läs mer om RIIA på http://www.beigebag.com/case_riaa_1.htm Ja tack så mycket. Det var ett bra tips även om jag inte hade tänkt att föra över LP till datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Nej, jag menar inte gubben. Jag menar tillverkaren. Företaget som tillverkar komponenterna i något lågavlöneland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Men jag vet ju inte vem tillverkaren är! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Jag vet inte heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Nej men Kratzer gubben vet nog så det går väl bra hoppas jag, annars jävlar äter jag upp tangentbordet 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Bon Apetit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Låter som om nån verkligen påbörjar sin DAW-karriär från fel håll. Från alla möjliga fel håll i själva verket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 😎 jag vet, jag är duktig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaiNeN Postat 5 maj 2006 Dela Postat 5 maj 2006 (redigerat) ... Hmm går det inte att radera inlägg? ;o Redigerat 5 maj 2006 av kaiNeN Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 5 maj 2006 Dela Postat 5 maj 2006 Ska det stå Line in då? För det står nämligen inget på uttagen, men det finns ett rosa, ett grönt, ett svart, ett blått & ett oranget. Ahhh, färgkodningen för konsumentljudkort 😕 Rosa/röd = mikrofoningång (värdelös) Grön = line out till stereo/monitorer/aktiva högtalare osv. Svart = ev. subbas Blått = line in Orange = line out till ev. bakre surroundhögtalare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.