emser Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Vill bara kolla om det svänger innan jag går vidare. /Emser LÅTNAMN:yadayadayada ARTIST/GRUPP:ems GENRE:pop LÅTLÄNGD:någon minut KOMPOSITÖR:ems PRODUCENT:ems EV. MEDVERKANDE:ems INSPELNINGSÅR:idag 2006 FORMAT:mp3 STORLEK:2,6 STATUS: Skiss yadayadayada.mp3 Redigerat 2 maj 2006 av emser
Danabacken Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 va' 80-tal den låter! 😆 Jag tycker att du ska köra på. Visst svänger det. Och själva låten är störtskön! 😛
MUSIKANTEN Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Visst vettu, ett väldans gött gung!!, jag hör redan Anastasia sjunga den! 😆 / Stefan
berch Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Höll takten med foten = det svänger. Annars är min fot still och vägrar röra på sig.
emser Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 Coolers det bådar gott. Nu gäller det bara att få till någon ärtig melodi 😛 /emser
tbruce Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Nu gäller det bara att få till någon ärtig melodi 😛 Det låter krystat, är det inte bättre att börja i den änden? Svänger helt okej, men mixen känns lite klumpig på nåt sätt. Fast det var väl inte det du ville ha kommentarer om iofs. 😄
emser Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 (redigerat) Det låter krystat, är det inte bättre att börja i den änden? Krystat 😛 , oh nej, så gör jag jämt. Beat, bas, färgningar och sist melodi. Gör du tvärt om? /emser edit: färgningar inte färjningar Redigerat 28 april 2006 av emser
emser Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 Visst vettu, ett väldans gött gung!!, jag hör redan Anastasia sjunga den! 😏 / Stefan Sjysst, jag tänkte faktiskt Anastasia när jag gjorde det här beatet. /ems
tbruce Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Det låter krystat, är det inte bättre att börja i den änden? Krystat 😕 , oh nej, så gör jag jämt. Beat, bas, färgningar och sist melodi. Gör du tvärt om? /emser edit: färgningar inte färjningar Jag brukar skriva låten först och arrangera och spela in den sen. 😏 Alternativt göra allt parallellt. Inte lika viktigt för instrumental musik iofs, kanske detta ska bli? 🤪
emser Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 Inte lika viktigt för instrumental musik iofs, kanske detta ska bli? 😕 He he, väntar ju på att Anastasia skall komma och vejla en fantastisk melo di som jag skall drömma fram i natt 😏 /ems
Harmonica mike Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Hej emser.. Det här låter kanon..greppade i munspels lådan direkt..det börjar bli en ful ovana..men det blir så när man hör nåt som svänger,för det mesta så är jag sparsam med kommentarer utom på sång - munspel..där har jag lite koll. Det vore nog rätt coolt med lite sång på den här..? Har du några melodi ideer? vill du så kan jag sjunga in en blarr text..när jag får tid..så kan du ju skriva nåt eget..Alla mina låtar börjar med en blarr text,tur att ingen nånsin får lyssna på det 😏 Ha de bra och tack för senast Micael
emser Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 Hej emser..Det här låter kanon..greppade i munspels lådan direkt..det börjar bli en ful ovana..men det blir så när man hör nåt som svänger,för det mesta så är jag sparsam med kommentarer utom på sång - munspel..där har jag lite koll. Det vore nog rätt coolt med lite sång på den här..? Har du några melodi ideer? vill du så kan jag sjunga in en blarr text..när jag får tid..så kan du ju skriva nåt eget..Alla mina låtar börjar med en blarr text,tur att ingen nånsin får lyssna på det 😄 Ha de bra och tack för senast Micael Kör på bara!
Nad Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Jag kan lägga sången!!! 😄 Bra som fhään. Behövs mer phett ba. 😉
Palm (oregistrerad) Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Mer driv.. skitbra men drivet saknas.. dra tillbaka trummorna nåra millisekunder (lyssna på Yello hur de får till svänget..) gungar bra men lite sävligt.. Få till drivet så kommer hela Sverige att studsa på skinkorna..
emser Postat 29 april 2006 Trådstartare Postat 29 april 2006 Mer driv.. skitbra men drivet saknas.. dra tillbaka trummorna nåra millisekunder (lyssna på Yello hur de får till svänget..) gungar bra men lite sävligt.. Få till drivet så kommer hela Sverige att studsa på skinkorna.. Menar du att trummorna skall ligga tidigare? Jag trodde att gunget/suget låg i sena trummor. /ems
emser Postat 2 maj 2006 Trådstartare Postat 2 maj 2006 Ok, nu har jag fnulat lite med en melodi. Funkar den? /ems Yada2.mp3
equality Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Du är helt omisskänlig. Jag menar jag skulle nog känna igen din musik även om du inte sjöng själv. Låten då? - Jaa då, jaa da, yaada, yada! 😉
Harmonica mike Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Tjenna.. Lyssnar nu..jorå det funkar..snyggt..Bra sång teknik.. men..,tycker att det blir lite för ljust..undrar hur din röst skulle låta i ett par tonsteg lägre,,,?Det kanske inte är aktuellt - bara en liten frågeställning från en sång nörd..(som fastnat i alla möjligheter jag hör) 😉 MVH Harmonica mike
starboy (oregistrerad) Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Är det bara jag, eller är det lite surt i allra första början : " So I made a ..." ?? Jag kan yra i nattmössan. Annars är det toppkvalitet på låten och arret. Svängigt som sjutton. Bra proddat också! Har Du nappat på erbjudandet från Nad angående sångpålägg? Tror jag kunde bli skoj. Gör klart och posta igen, vill höra hela. /cheers
emser Postat 2 maj 2006 Trådstartare Postat 2 maj 2006 Är det bara jag, eller är det lite surt i allra första början : " So I made a ..." ??Jag kan yra i nattmössan. Annars är det toppkvalitet på låten och arret. Svängigt som sjutton. Bra proddat också! Har Du nappat på erbjudandet från Nad angående sångpålägg? Tror jag kunde bli skoj. Gör klart och posta igen, vill höra hela. /cheers Tack alla, ja det är säkert surt, det är typ bara slasksång för att inte glömma melodin. Skall fixa ett stick och lite hokuspokus. Skall kolla om Nad är hågad att gorma lite. /emser
MikkeÖland Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 (redigerat) Skapa ett stick och arra ihop låten, skicka till Nad o låt honom lägga sången. Vore nice om vi fick höra resultatet. Grundmaterialet är Grrrrreat! / Mikke OK! Man märker man håller på att bli gammal! Se föregående post o läs sen min post. hmmmmmm nu ska vi se....... /me slår upp ålderdomshem i gula sidorna EDIT: Har redan glömt varför jag editerade............ Redigerat 2 maj 2006 av MikkeÖland
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.