Cloudsurfer Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 LÅTNAMN: Untitled ARTIST/GRUPP: Cloudsurfer GENRE: Hardtrance/Uk Hardhouse LÅTLÄNGD: 5.57 KOMPOSITÖR: Cloudsurfer PRODUCENT: Cloudsurfer EV. MEDVERKANDE: N/A INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.58mb STATUS: Hyfsat klar demo. Tja då var det dags igen! En liten Hardtrance/hardhouse låt med ganska bra tyck i men jag har inte mastrat den så mycket så ni får ha lite överseende med det 😏 jag vet att vissa fx har använst lite väl mycket men jag tyckte det vart bäst så, och som vanligt är jag öppen för all slags kritik både positiv ovh negativ annars lär man ju sig inte 😠 Tack på förhand! Cloud___hardtrance_tillf_lligt_vocal_demo_1.mp3
SLC-trax Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Ok lyssnar.. kul att sån här musik dyker upp.. Jag var själv stort fan av hardhouse runt 2001, innan jag tröttnade på det 😠 Ganska cool låt men du når inte ändra fram. I början är det väldigt torrt ljud, du behöver fläska på mer där.. jag vet inte exakt vad.. kanske eq, compressor.. nån bakgrundseffekt.. Sen tycker jag inte bassline stämmer med leadsen.. tror du ska stämma ner basen några tonsteg? 😏 lite mer variation hade inte skadat heller.
Danabacken Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Japp! Denna skulle må bättre med lite mer punch, så se till att mastra den på ett bra sätt! 😠 Tänker förstås mest på trummorna. Sen är de basen som jag också stör mig på. Den stämmer inte med syntslingan! Annars låter det bra, om inte lite för hård för min smak. 😏
Cloudsurfer Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 Tack för tipsen än så länge! Jag har altid svårt med att fylla ut det hela känns det som, blir liksom ja torrt som ni säger...Heh och basen ja, jag är inget fenomen på att känna igen sånt men jag ska göra ett försök att fixa till det hela Tack!
drifter7508 Postat 30 april 2006 Postat 30 april 2006 Låter coolt som fan... Ett Jävla ös! Dock lite torr i början men det ordnar ju upp sig! =) Bra jobbat.
Cloudsurfer Postat 5 maj 2006 Trådstartare Postat 5 maj 2006 Låter coolt som fan... Ett Jävla ös! Dock lite torr i början men det ordnar ju upp sig! =) Bra jobbat. tackar tackar
NormaN BeatZ Postat 6 maj 2006 Postat 6 maj 2006 (redigerat) yo man 😉 upptäckte inte denna tråden förrän nu 😛 Låter väldigt torrt i början men det fixar du lätt genom att leka lite med effekter/SFX, första slingan som kommer in är riktigt cool men du måste jobba ihop ett bättre intro till basen testa även att leka lite med decay (förläng/forkorta) fixar du till det så kommer nog slingan att låta mycket fetare 😛 Gillar dina vocals som fan och mycket annat i låten, men om du vill ha till den där riktigt professionella touchen får du nog leka ett par timmar till 😛 skitbra jobb cloudish ser fram som fan till dina framtida projekt peace Robin Redigerat 6 maj 2006 av NormaN BeatZ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.