Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Enligt er erfarenhet.. Vilken är bästa och mest snabbjobbade programvaran för att sammanställa en DVD-film som kan spelas upp på en vanlig DVD-spelare kopplad till hembion?

Ofta har jag med mig en DV-videokamera då jag är ute på diverse livespelningar.. Dom här filmerna som jag gör är cirkus 15 minuter per liveband. Jag söker således en programvara som man kan ta alla dessa filmer och snabbt göra en DVD-film av med menyer och allt.

Det jag provat hittills och iof. varit nöjd med slutprodukten är Ulead DVD Workshop men den är såååå lååångsam. Vad har ni för erfarenheter som sagt? 🙂

Annons
Postat
Jag använder ett Matrox RT.X100 Extreme Pro, se http://www.matrox.com/video/products/rtx10...emepro/home.cfm

och Premiere Pro och är ganska nöjd med det systemet. Men det var kanske inte vad du frågade efter egentligen...

Jaja.. I TV studion kör jag med Canopus Edius NX och Premier Pro.. Men det är inte det jag menar.. Jag söker en enkelt användbar programvara som kan importera det flesta videoformaten, hjälpa till med att skapa en smart Meny och sedan bränna en DVD som sedan kan tittas på i valfri DVD player.

Som sagt.. Ulead DVD Workshop 2 är den som kommit närmast mitt ideal men den är så urbota långsam ( även om jag kör en DualCore Pentium på 3GHZ så tar en 3 timmars film mer än 6 timmar att skapa).

Sen finns ju förståss Sonic MyDVD men vad jag menar är.. I dagens läge då det mer eller mindre är standard med en DVD-brännare i datorn så måste det ju finnas mer lättanvända/snabbjobbade programvaror för att snabbt kunna skapa en DVD-film med menyer och allt. Eller.. Har utvecklingen blivit fördröjd här???

Postat

Det här är nog inte vad du är ute efter men i nero när jag lägger olika film snutttar på en skiva så kan man ju göra en överskrift och sedan ser man varje film som en bild ruta som har en överskrift (samma som filen heter), nero konverterar allt till dvd format.

Postat

Jag jobbade på en skola förra året där vi använde Pinnacle för sin enkelhets skull-det var elever i åk 9 som skulle redigera film...

Jag tyckte nog att det tog väl lång tid där också i själva bränningen men det berodde snarare på de dåligt konfigurerade burkarna som ständigt krashade!

De flesta jag känner som arbetar med film säger oftast-VEGAS!!!

Postat

Adobe Encore DVD.

Tillsammas med Premier Pro, som du använder, och inte minst After Effects går det att göra en hel del kul.

Men det ger kanske mera möjligheter än snabbhet..?

Postat
Adobe Encore DVD.

Tillsammas med Premier Pro, som du använder, och inte minst After Effects går det att göra en hel del kul.

Men det ger kanske mera möjligheter än snabbhet..?

Aha.. Adobe Encore DVD ska jag genast kolla lite närmare på..

Sony Vegas pro har jag joxat med men den kunde man ju "bara" redigera i, fast snabbjobbad var den... Inte skapa DVD med.

Tack för tipsen 😎

Postat
Jag jobbade på en skola förra året där vi använde Pinnacle för sin enkelhets skull-det var elever i åk 9 som skulle redigera film...

Jag tyckte nog att det tog väl lång tid där också i själva bränningen men det berodde snarare på de dåligt konfigurerade burkarna som ständigt krashade!

De flesta jag känner som arbetar med film säger oftast-VEGAS!!!

Duger Pinnacle till normalt hemmabruk? Jag har funderat på att skaffa något som är vettigt, men inte kostar för mycket...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.