fremen Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 när jag har pillat i reason i ca 5 minuter så fryser datorn sig, det är inte speciellt kul 😕 vet nån vad som är problemet? har kollat runt lite på internet, sett fler med problemet. tror ja har de senaste drivers, hur ställer man in IRQn? kollade i bios och alla stod på pci pnp. sitter inte kortet i pci? har ett audiophile 2496. det är reason 2.0 och jag har en duron 650 med 192 ram typ. //Fredrik
bonzo Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 när jag har pillat i reason i ca 5 minuter så fryser datorn sig, det är inte speciellt kul 😉 vet nån vad som är problemet? har kollat runt lite på internet, sett fler med problemet. tror ja har de senaste drivers, hur ställer man in IRQn? kollade i bios och alla stod på pci pnp. sitter inte kortet i pci? har ett audiophile 2496. det är reason 2.0 och jag har en duron 650 med 192 ram typ. //Fredrik Först borde du uppdatera till 2.5. Det är väl gratis för reggade användare har jag för mig. Men din dator är i klenaste laget och kan vara ett problem om du kör en massa effekter och synthar samtidigt. Det låter inte som ett IRQ-problem. Då brukar det röra sig om knäpp och knaster. Men testa med att flytta kortet till en annan PCI-plats för att få en annan IRQ. Speciellt om det sitter på platsen närmast grafikkortet kan problem uppstå. Kolla också för säkerhets skull att du verkligen använder Audiophiles ASIO-drivrutiner i Reason samt att du inte har något annat program som körs i bakgrunden (speciellt antivirus), eller någon schemalagd aktivitet.
novation (oregistrerad) Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 låter som datorn din är i klenaste laget tyvärr.. - dessa musikprogram suger processorkraft/minne som bara den.. 😏 kör själv en Athlon 1,3GHz och 512 RAM, och den.. bråkar emellanåt.. Andra tips är att stänga av allt som körs i bakgrunden, typ antivirusprogram och annat. Har du kollat här? Windows tweaks eller.. MusicXP
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.