Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

när jag har pillat i reason i ca 5 minuter så fryser datorn sig, det är inte speciellt kul 😕 vet nån vad som är problemet? har kollat runt lite på internet, sett fler med problemet. tror ja har de senaste drivers, hur ställer man in IRQn? kollade i bios och alla stod på pci pnp. sitter inte kortet i pci? har ett audiophile 2496. det är reason 2.0 och jag har en duron 650 med 192 ram typ.

//Fredrik

Annons
Postat
när jag har pillat i reason i ca 5 minuter så fryser datorn sig, det är inte speciellt kul 😉 vet nån vad som är problemet? har kollat runt lite på internet, sett fler med problemet. tror ja har de senaste drivers, hur ställer man in IRQn? kollade i bios och alla stod på pci pnp. sitter inte kortet i pci? har ett audiophile 2496. det är reason 2.0 och jag har en duron 650 med 192 ram typ.

//Fredrik

Först borde du uppdatera till 2.5. Det är väl gratis för reggade användare har jag för mig. Men din dator är i klenaste laget och kan vara ett problem om du kör en massa effekter och synthar samtidigt. Det låter inte som ett IRQ-problem. Då brukar det röra sig om knäpp och knaster. Men testa med att flytta kortet till en annan PCI-plats för att få en annan IRQ. Speciellt om det sitter på platsen närmast grafikkortet kan problem uppstå.

Kolla också för säkerhets skull att du verkligen använder Audiophiles ASIO-drivrutiner i Reason samt att du inte har något annat program som körs i bakgrunden (speciellt antivirus), eller någon schemalagd aktivitet.

novation (oregistrerad)
Postat

låter som datorn din är i klenaste laget tyvärr.. - dessa musikprogram suger processorkraft/minne som bara den.. 😏

kör själv en Athlon 1,3GHz och 512 RAM, och den.. bråkar emellanåt..

Andra tips är att stänga av allt som körs i bakgrunden, typ antivirusprogram och annat.

Har du kollat här? Windows tweaks

eller.. MusicXP

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.