Zyan Postat 27 april 2006 Dela Postat 27 april 2006 Tyvärr har två trumslagare, en gitarist och en popsångare rappat in Black Eyed Peas - Where is the love. Och alla skulle rappa, ingen fick banga. Fick för oss det efter några bärs i lördags, efter ha plockat fram mickar var det bara att köra, sen var det bara att göra klart. Nu har jag mixat och jobbat med musiken, men jag är inte nöjd med helheten. Har mixat i ett par stereohögtalare. Kommer skaffa monitorer när jag har råd. Och vill inte lägga upp en cover här. Så adda mig på msn så skickar jag en mixdown. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 april 2006 Trådstartare Dela Postat 28 april 2006 Bumpar. Tycker det är lite dålig respons. Har säkert gjort en massa nybörjar fel. Hör att det är dåligt men kan inte säga hur jag kan förbättra. Får aldrig till ljudet som jag vill. Förekommer det pop-hat här? Bara för att musik är kommersiell behöver den inte vara dålig. kan någon ge tips på dålig och bra inspelad pop. Och då talar jag inte om musiken utan om produktionskvaliteten. Vore kul att höra vad som man ska eftersträva och inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 28 april 2006 Dela Postat 28 april 2006 (redigerat) Brist på respons beror snarare på att folk är ovilliga att ge sin msn eller e-mail för att få en låt. Om du däremot lägger upp den på soundclick eller yousendit eller liknande så folk kan hämta den själva kanske fler blir interesserade.Lägg upp den på Yousendit och PM:a mig länken kan jag ta en lyssning i studio i helgen om jag hinner. Hör att det är dåligt men kan inte säga hur jag kan förbättra.Får aldrig till ljudet som jag vill. Om du hör att det är dåligt är det väl inte ens värt att be andra lyssna på den. När den är så bra som du anser att DU kan göra den då kan det vara aktuellt att låta andra lyssna på den. Jämför din låt variant med originalet , vad saknas , hur har dom gjort , osv osv. Analysera både din och BEP låt ordentligt.Mixning är lika mycket en lärosak som att spela instrument,det tar tid att lära sig att mixa och det tar tid att lära sig sin lyssning. Vad tillför ditt rum tex , förstärker den basen (troligtvis) , ger den en skev stereobild , har du reflektioner i rummet som gör att du lägger på för mycket/lite effekter , Det är sådant som tar tid att lära sig att bemästra. kan någon ge tips på dålig och bra inspelad pop Referenslåtar som jag oftast mixar emot är bla i pop 50 cent / Candy shop , Just a little bit Britney Spears / My perogative , toxic , Boys Holly valance / Kiss Anatacia Personligen gillar jag mer amerikanska mixar i RnB , Pop än europeiska med undantag av britney som är mixat i Sverige. I rock Nickelback Slipknot Korn Nu har ju du enkelt iochmed att du har originalet att mixa emot men har man inte det får man känna på låten och föreställa sig hur man vill att den skall låta rent produktionsmässigt.Detta gör jag oftast redan när jag börjar skriva låten så jag vet hur jag vill att slutresultatet skall bli. Redigerat 28 april 2006 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 28 april 2006 Dela Postat 28 april 2006 Jeps, lägg upp den på nåt klokt vis. Helst direktlinkar (inte yousendshit då) så man lätt kommer åt det. Då lovar jag analysera. Om det är nånting jag kan, så är det just det 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 april 2006 Trådstartare Dela Postat 28 april 2006 (redigerat) JO men då bryter jag emot en regel, normalt har jag inget problem med att göra det. Men på forum blir folk lätt så upprörda och tjafs kommer så lätt o onödigt. Får helt enkelt göra klart ett av mina tre pågående projekt. Och skaffa kommentarer därifrån. Tack för referenstipsen... Yousendshit 🙂 Tummen upp Redigerat 28 april 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 28 april 2006 Dela Postat 28 april 2006 JO men då bryter jag emot en regel, normalt har jag inget problem med att göra det. Men på forum blir folk lätt så upprörda och tjafs kommer så lätt o onödigt. Nja det är väl mest om man lägger upp en låt direkt på sidan där man inte ägen alla rättingheter. Men Myspace , Soundclick m.m m.m är ju alternativ till att lägga upp låtar här. Visserligen enligt reglerna så får man inte posta vare sig låtar eller länkar till låtar som man inte har rättigheter till men det är väl mest för att tidningen skall skydda sig mot upphovsrättsliga åtgärder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 april 2006 Trådstartare Dela Postat 28 april 2006 Exakt..och vill inte tjafsa om det. Men det kommer fler, var så säkra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 28 april 2006 Dela Postat 28 april 2006 Förekommer det pop-hat här? Bara för att musik är kommersiell behöver den inte vara dålig. Förekommer gör det kanske, men vi är också många som gillar pop. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.