Jump to content
Annons

Roliga Ljud-tråden! (misslyckade tagningar)

Recommended Posts

Postat (redigerat)
Men vad har hänt med den HÄR tråden raaaaaaaaaa????

Dags att sparka liv i den igen!

Hittade en gammal inspelning från 1996 som är brutalhemsk.

Någon tokig snubbe som ville låna min röst. Då blev det såhär bara....

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 😄

😉 älskar texten!!!

Redigerat av djonas
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Äh, jag måste få bjuda på ett klipp till..

Försökte mig på symfonirock en gång i tiden, å kompisen skulle skriva texterna men dom blev ju aldrig färdiga.... så jag gav han en "känga" mitt i låten, hehehe. skulle sett hans min när jag spelade upp låten, hahaha..

Inte nog med det, han ville ha ett "bonusparti" i slutet på låten oxå... så jag försökte givetvis mig på att säga b-b-b-b-b-b-b-b-b-bonus (skulle bli som Phil Lhynotts bobobobobobob-baby) var det tänkt i alla fall.... 😉

/Stefan

B_B_B_B_BONUS.mp3

Dela på andra sajter

Försökte mig på symfonirock en gång i tiden, å kompisen skulle skriva texterna men dom blev ju aldrig färdiga.... så jag gav han en "känga" mitt i låten, hehehe. skulle sett hans min när jag spelade upp låten, hahaha..

Inte nog med det, han ville ha ett "bonusparti" i slutet på låten oxå... så jag försökte givetvis mig på att säga b-b-b-b-b-b-b-b-b-bonus (skulle bli som Phil Lhynotts bobobobobobob-baby) var det tänkt i alla fall.... 😏

/Stefan

Tack för ett gott skratt! 😄 Hahaha.. 😄

M.v.h Moberg

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Haha! Har ett så jävla bra klipp på brorsan när han sjunger! Hade precis inhandlat mitt första cubasis och satt och lekte runte lite, han på gitarr och sång, jag på bas. Vi satt och provade lite olika grejer i Cubasis och så började han spela den här låten. Tycker inräkningen " 1 - 2 ahh NU!" är klart skönast. Och så kommentaren på slutet förstås, det var därför jag sparde ett klipp på det.

Men håll tyst om den här nu, får han reda på att den finns på nätet så är ju jag död...

Nu är det en .rar-fil men jag hoppas att det går iaf, provade att lägga in den i Cubase och konvertera till mp3 men då blev det nerpitchat och jävligt så det får bli så här.

EDIT: Öhh nähä?! Kom inte med nån fil. Då är det som det är, men ni gick miste om ett gapskratt vill jag lova.

(Ska prova igen men vi får se då...)

Redigerat av Ior
Dela på andra sajter

Inte nog med det, han ville ha ett "bonusparti" i slutet på låten oxå... så jag försökte givetvis mig på att säga b-b-b-b-b-b-b-b-b-bonus (skulle bli som Phil Lhynotts bobobobobobob-baby) var det tänkt i alla fall.... 😄

/Stefan

Hahahaha!

Så jäkla bra! Klockrent 0:13 🥰😄

Dela på andra sajter

Haha! Har ett så jävla bra klipp på brorsan när han sjunger! Hade precis inhandlat mitt första cubasis och satt och lekte runte lite, han på gitarr och sång, jag på bas. Vi satt och provade lite olika grejer i Cubasis och så började han spela den här låten. Tycker inräkningen " 1 - 2 ahh NU!" är klart skönast. Och så kommentaren på slutet förstås, det var därför jag sparde ett klipp på det.

Men håll tyst om den här nu, får han reda på att den finns på nätet så är ju jag död...

Nu är det en .rar-fil men jag hoppas att det går iaf, provade att lägga in den i Cubase och konvertera till mp3 men då blev det nerpitchat och jävligt så det får bli så här.

EDIT: Öhh nähä?! Kom inte med nån fil. Då är det som det är, men ni gick miste om ett gapskratt vill jag lova.

(Ska prova igen men vi får se då...)

Synd att vi inte fick höra din brorsa sjunga.. men jag har ett klipp med min brorsa istället....hehehe

Jag bjöd in brorsan o morsan att gäst-sjunga på en låt, å brorsan som självklart tycker att han sjunger bäst i världen!! ... (när han har dragit i sig 3 flaskor vin)

blev inte glad när jag "stängde av" ....men det var ju inte jag som stängde av, det var ju paus i låten just där, å för varje tagning så blev han argare å argare (193 cm lång o 125 kg i studion)

Då skötte sig min mor bättre 😉

Håll till godo

/ Stefan

brorsan_o_morsan_2.mp3

Dela på andra sajter

Skitrolig tråd som sagt.

MUSIKANTEN: Känner igen det så himla väl. Jag har samma helvete med min bror 🙂

Nu ska jag bidra med lite feltagningar.

1. Håller på att sjunga in låten "Gläns över sjö och strand". Skulle lägga en oktavstämma (hade antares choir-effekt). I alla fall försökte jag hitta rätt "startton". Det var bara det att kompisen i bakgrunden höll på att sjunga och jag tappar både ton och tålamod.

2. Hostar.... Vet inte om det är så himla roligt.. men lite skoj är det kanske.

3. "Ser du stjärnan i det blå" - Vet inte hur många tagningar det blev totalt. Säkert hundratals. Så blir det när man är kass.

Kommer kanske lägga upp gitarrmissar och fler sångmissar. Gäller bara att leta upp dem.

Dela på andra sajter

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 🙂

🙂😎🙂 hahaha!

Bästa bidraget!! 😄

Dela på andra sajter

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 🙂

😎 Kul. Inget att skämmas för!

Vad vill han/ni med texten 🙂

Dela på andra sajter

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 😎

😕😎😎 hahaha!

Bästa bidraget!! 😎

Nä tycker Du?! 🙂 Tack då isåfall!

Dela på andra sajter

Det är så uselt att jag inte ens kan stå för det eller skämmas heller för den delen! 😎

😎 Kul. Inget att skämmas för!

Vad vill han/ni med texten 😎

Du jag har inte en aning. Jag var bara i studion minns jag, och han bad mig säga några fula ord i micken. 😎 Sedan lekte han med dem i sin sampler och whoallah..... 😕

Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Jag måste då bjuda på lite äkta Marbo dialekt.

Gitarristen hade precis strängat om gitarren och spelat in den i 5 min.

Dags för tagning... Jajjamän

Resultatet blev en småtjurig gitarrist 😆

Dela på andra sajter

😉 himla kul det här!!!

Jag har tyvärr inga roliga ljudfiler men ett ganska kul minne iallafall. Jag hade en x-flickvän som hade ett ganska hett temperament. Hon skulle sjunga med på en låt som jag hade gjort. Hos kompisen som jag skulle spela in hos fick jag idén att höja låten en hel ton för att den skulle passa min sång lite bättre. Tänkte inte så mycket mer på det, gick hem glad i hågen efter att vi satt låten. Några dagar efter skall då x-flickvännen sjunga in sin bit. Låten rullas igång och där står hon med hörlurarna på väg att sjunga in. Jag sitter lugn och förväntansfull i soffan. Vid första tonen hon tar ser jag henne stelna till. Hon slänger hörlurarna i golvet vänder sig mot mig med hat i blicken. Vad fan har du gjort! Väser hon. Jag höjde låten för att den var lite för låg för mig. Jag trodde att du skulle fixa det. Svarade jag nervöst. Hon började då gorma att vi inte övat in den i det här tonläget och att jag var jävligt egoistisk och att nu kunde hon inte sjunga. Det blev ingen sång heller och jag vet inte om jag eller kompisen var mest skärrad efter det här. Jag höjde ju faktiskt bara en ton... 🙂

Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)
Två producenter i linköping ville jag skulle säga "feel my groove"  jag skulle säga det "menlöst" liksom, det va så dom sa..... så här blev det:

Åååå som ni märker så säger jag givetvis feeeeel hela vägen, hahaha jag säger ju "feel the groove"  fick göra om den igen... helt stupid e man banne mej 😆

/Stefan

SNÄLLA SNÄLLA, får jag ha detta som min nya ringsignal till mobilen?

Det skulle vara hur bra som helst! 😱

Redigerat av Shaidar
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.