Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu Àr det dags för nÀsta studiofestival som har Tema: REMIX/COVER.

Du har 4 tidigare festival vinnareŽs bidrag att vÀlja pÄ. Antingen gör du en remix med hjÀlp av de filer (sÄng, gitarr osv.) som finnas att hÀmta, eller som en ren cover dÀr du gör en egen tolkning av nÄgon av lÄtarna.

HĂ€r kommer reglerna:

1. Ditt bidrag skall vara en cover/remix av nÄgon av kompositionerna i valfri genre (Tex. hÄrdrock, techno, hiphop, dansband! DU vÀljer sjÀlv!)

2. Du skall sjÀlv stÄ för produktion. I övrigt gÄr det bra att samarbeta med andra (t.ex. sÄngare och musiker).

2. MaxlÀngd ca 3 min ( för att ge folk en chans att orka lyssna igenom alltihopa).

3. ditt bidrag Àr i 192 bit-rate, lika för alla.

4. Ditt bidrag skall döpas med ditt "anvÀndarnamn" och lÄt titeln"

5. max ett bidrag per deltagare, för hoppningsvis blir det mĂ„nga bidrag och folk mĂ„ste fĂ„ en chans att orka lyssna pĂ„ alla. 😄

6. Ditt bidrag ska vara opublicerat/outgivet. SÄ inga upplÀgg pÄ demoforumet före avslutad röstning.

HÄR HÄMTAR DU DE 4 LÅTARNA i mp3 format som DU HAR ATT VÄLJA PÅ:

De 4:a remix/cover bidragen som mp3 14mb

BIDRAGEN®S FILER HÄMTAR DU NEDAN:

Special_offer.zip 78mb (akkegitarr,elgitarr1,2,3,4,5,sÄng1,2,minimoog,midispÄr,mp3spÄr,theremin, text)Bpm 131

Long_faces.zip 71mb (elgitarr, bas, trummor,sÄng,körsÄng,text) Bpm120

Personal playground.zip 97,5 mb (bas,elgitarr, introgitarr, sÄng, trummor, text) Bpm 115

Kalifornien.zip 60mb(spÄr se innlÀgg lÀngre ner)Bpm 95

AnmÀlan:

Man anmÀler sig genom att skicka in ett bidrag innan deadline.

FÀrdiga bidrag mailas till TUFFTUFFTUFF, eller PM:A en lÀnk dÀr han kan hÀmta ditt bidrag. AnvÀnd gÀrna yousendit.com, sendthisfile.com eller liknande om ni inte har eget serverutrymme (skicka till er sjÀlva och pm:a lÀnken till oss).

Efter deadline kommer alla bidrag att lÀggas upp för lyssning och omröstning under ca.2 veckor. Vinnaren fÄr Àra, berömmelse, och ansvaret för nÀsta studiofestival.

Deadline:

Onsdag 07 juni, kl.23.59. förlÀngd inlÀmnings tid pga att Osberg vill skriva nÄtt i tidningen om festivalen, sÄ kanske nÄgra fler hinner vara med!

Röstning:

Det blir i en egen trÄd med den vanliga poÀngsÀttningen 6,4,2,1 poÀng och gÀrna motiveringar. Man röstar givetvis efter eget huvud pÄ de lÄtar man gilllar mest.

Texter finns i zipfilerna till nÄgra bidrag annars hÀr:

Personal playground.

See you at home, sexy in that thong

I’m gonna turn into stone before you realise

Turn me on, take of the covers

See I draw the line I’m ready when it’s my time

B b b bounce and moan (m m m moan)

When you feel my bone (b b b bone)

And here I am waiting for you (Oooo)

And I will be your personal playground

My body too

Juicy and pure, when I knock on your door

And when I leave you’ll be begging for more

Turn me on take off the covers

Baby don’t be hasty, Baby please be nasty

And honey I’ll deliver (deliver)

I’ll make your body quiver (quiver)

And here I am waiting for you (Oooo)

And I will be your personal playground

My body too

See you at home, sexy in that thong

I’m gonna turn into stone before you realise

Turn me on, take of the covers

B b b bounce and moan (m m m moan)

When you feel my bone (b b b bone)

Kalifornien (G) text + musik Ole Jensen

=======================================

(Tempo=95)

Ackord Àr typ - G, A7, C, G

F#m, C, Em, A

G, D, Em, A, C, D, G

Vandrar i ett regn, tÀnker; - Inte nu igen, det Àr mÄndag

Sommaren e hÀr, men jag undrar var e vÀrme och sol?

Skulle vara skönt, om det vore lite vackert vÀder

Inte bara regn och rusk, som sommarn i fjol

Men det finns en plats dÀr solen alltid skiner

Jag har för mig att jag hört det i en sÄng

Jag tror jag Ă„ker till Kalifornien

Och lÀmnar alla grÄa moln och reser pÄ en gÄng

SlÀpper ut vÄr katt, men han vÀgrar att gÄ ut och vÀnder

Borde ocksÄ stanna inne, men jag mÄste gÄ ut

TÀnker att jag skulle kunna gÄ pÄ vita strÀnder

KÀnna pÄ den varma sanden utan strumpor och skor

Men det finns en plats dÀr solen alltid skiner

Jag har för mig att jag hört det i en sÄng

vet inte om jag glömt nĂ„got men sĂ€g till sĂ„ fixar jag det. 😄

DÅ KÖR VI!!

Redigerat av sixties
Annons
  • Svar 124
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Bara en frÄga. Kan man inte fÄ hela lÄten som mp3 om man vill göra en cover?Blir lite bökigt med alla wav-filer. Fast de finns kanske kvar pÄ trÄdarna för respektive studiofestival?

Postat
Bara en frÄga. Kan man inte fÄ hela lÄten som mp3 om man vill göra en cover

den först lÀnken Àr de 4 lÄtarna som mp3, har förtydligat det först inlÀgget.

Postat
Bara en frÄga. Kan man inte fÄ hela lÄten som mp3 om man vill göra en cover

den först lÀnken Àr de 4 lÄtarna som mp3, har förtydligat det först inlÀgget.

Oj, se dÀr. Finemang.

Postat

Äntligen! TvĂ„ synpunkter/frĂ„gor dock: Skulle vara bra om ni skrev ut hur stor varje nerladdning Ă€r. Sen vill jag ocksĂ„ veta vad, exakt, som Ă€r i zipparna, Ă€r det fristĂ„ende wavar med alla kanaler eller? Kanske Ă€r bra att erbjuda en separat nerladdning med bara sĂ„ng, eftersom ganska mĂ„nga som tĂ€nker sig att göra remixer förmodligen Ă€r mest intresserade av den biten.

Postat

Okej.

Min lĂ„t Kalifornien Ă€r pĂ„ ca 60 MB 😆

SpÄren Àr:

Akustisk (stereo)

Bas (mono)

Elgit solo (mono)

Orgel (mono)

Percussion (mono)

Trummor (mono) (borde kanske varit stereo men...)

SĂ„ng (mono)

Jag ser gĂ€rna att nĂ„gon annan provar att sjunga 😏

Postat

Varför fÄr man inte vÀlja en egen/valfri lÄt att göra en cover pÄ???

FörstĂ„r inte riktigt andemeningen om det skall vara sĂ„ styrt...i sĂ„ fall borde det ju heta enbart remixtĂ€vling-eller... 😏

Postat
Varför fÄr man inte vÀlja en egen/valfri lÄt att göra en cover pÄ???

Pga att upphovsrÀttsskyddat material inte fÄr lÀggas upp pÄ forumet. DÀrför anvÀnds medlemmarnas egen musik.

FörstĂ„r inte riktigt andemeningen om det skall vara sĂ„ styrt...i sĂ„ fall borde det ju heta enbart remixtĂ€vling-eller... 😏

Det gĂ„r ju utmĂ€rkt att göra en cover pĂ„ nĂ„gon av dessa fyra lĂ„tar. Eller en remix. Man anvĂ€nder sĂ„ mycket man vill av det redan inspelade materialet. 😆

Postat (redigerat)
FörstÄr inte riktigt andemeningen om det skall vara sÄ styrt...i sÄ fall borde det ju heta enbart remixtÀvling-eller... 

alla studiofestiavaler har ett tema som tvingar deltagaren att följa vissa givna regler för att det tvingar en att testa nya saker, göra saker anorlunda tĂ€nka pĂ„ annat sĂ€tt sĂ„ man lĂ€r sig nya saker och utvecklas. 😏

Redigerat av sixties
Postat (redigerat)
Pga att upphovsrÀttsskyddat material inte fÄr lÀggas upp pÄ forumet. DÀrför anvÀnds medlemmarnas egen musik.

hmm,har för mig att detta inte gÀller för just covers...snarare om man lÀgger upp originalet,nÀr jag vÀljer att lÀgga en cover pÄ min kommande skiva tex Àr det ju inget snack om upphovsrÀtt etc sÄ lÀnge man anger tonsÀttare/textförfattare korrekt,man pröjsar bara en ncb-avgift baserat pÄ hur mÄnga exemplar man avser trycka/sÀlja etc,behövs inga tillstÄnd,har precis talat med den högst ansvarife pÄ ncb om detta för ett par veckor sedan,otur för er i alla fall,ni missar en riktig rökare pÄ en gammal goding fr. 60-talet,men vÀlkommen att köpa skivan e. 25/5!

😉

Redigerat av Florian le Sage
Postat
ni missar en riktig rökare pÄ en gammal goding fr. 60-talet

Vi hör gĂ€rna en riktig rökare pĂ„ nĂ„n av de fyra lĂ„tarna du har att vĂ€lja pĂ„. 😉

Postat

Om nÄgon bara vill anvÀnda enstaka spÄr frÄn mitt bidrag (Special Offer), t.ex. sÄngen, sÄ pm:a mig sÄ skickar jag över det (sÄ slipper ni tanka ner hela zippen).

Postat

kan Àven göra om nÄgra spÄr till mp3 om nÄgon modemare Àr sugen att vara med.

skriv itrÄden om det finns intresse för sÄnt.

Postat (redigerat)
1. Ditt bidrag skall vara en cover/remix av nÄgon av kompositionerna i valfri genre (hÄrdrock, techno, hiphop, dansband! DU vÀljer sjÀlv!)

FĂ„r man bara vĂ€lja ur dessa fyra "genrer"??!! eller var det bara ett exempel?? 😳

En frÄga till;

Man skulle inte kunna fĂ„ reda pĂ„ exakta bpm:na pĂ„ orginalen tro?? Det brukar bli lĂ€ttare dĂ„.... đŸ˜±

Redigerat av pwayne
Postat
FÄr man bara vÀlja ur dessa fyra "genrer"??!! eller var det bara ett exempel??

det var exempel, poÀngen var att det inte behöver lÄta likt originalet utan att man fÄr fria hÀnder att göra en egen tolkning.

Det ska bli kul att höra vad alla lyckas göra med bidragen. 😳

Postat
En frÄga till;

Man skulle inte kunna fĂ„ reda pĂ„ exakta bpm:na pĂ„ orginalen tro?? Det brukar bli lĂ€ttare dĂ„.... đŸ˜±

sĂ„ frĂ„gan inte missas eftersom jag editerade den och fick ett alltför föredömligt snabbt svar av Sixties innan jag editerat! 😳

Postat (redigerat)
Man skulle inte kunna fÄ reda pÄ exakta bpm:na pÄ orginalen tro?? Det brukar bli lÀttare dÄ....

la till BMP efter varje bidrag i första inlÀgget, det stÄr i varje text fil som finns i zipfilerna man laddar hem.

BPM ska det ju vara, sĂ„ gĂ„r det nĂ€r man har brĂ„ttom! 🙂 tack mutto

Redigerat av sixties
Postat

hujedamig, jag ska nog kunna pilla om nÄgon av dessa till mjukmysig electrohouse.. watch me do it.

bra festival!

Postat

Har aldrig deltagit i studiofestivalerna innan, men jag antar att det Àr okej att publicera halvfÀrdiga bidrag i demoinspelningsforumet för kritik/hjÀlp/stjÀlp?

Postat
Har aldrig deltagit i studiofestivalerna innan, men jag antar att det Àr okej att publicera halvfÀrdiga bidrag i demoinspelningsforumet för kritik/hjÀlp/stjÀlp?

Det Àr inte OK, Det har alltid varit sÄ att bidragen man skickar in ska vara opublicerade/outgivna och det inkluderar internet och demoforumet. (la till det till reglerna)

Alla tÀvlar anonymt i omröstningen (anvÀndarnamnen visas efter avslutad röstning) och det Àr ju inte sÄ kul om man redan har hört flera av bidragen pÄ demoforumet.

men ta hjÀlp av bekantskapskretsen eller pm:a nÄgon/nÄgra pÄ forumet som du tycker gör bra grejer för synpunkter eller ev. sammarbete. man kan ju hjÀlpas Ät med olika saker.

Postat

Att göra det anonymt Ă€r en bra tanke, men blir det inte Ă€ndĂ„ uppenbart vilka som har gjort vilka covers t ex? Finns en risk iaf, att man kĂ€nner igen röster osv. Jeje, den risken fĂ„r man vĂ€l ta. 😆

Postat
Att göra det anonymt Àr en bra tanke, men blir det inte ÀndÄ uppenbart vilka som har gjort vilka covers t ex? Finns en risk iaf, att man kÀnner igen röster osv. Jeje, den risken fÄr man vÀl ta. 

Visst finns det dom som har en en stil eller röst man kÀnner igen, men det kan ju vara ett sammarbete sÄ det behöver ju inte vara den som sjunger som gjort lÄten.

huvudsaken att man röstar pÄ de lÄtar man tycker mest om oavsett vem som gjort dem.

Postat

Skriv gĂ€rna nĂ„tt i trĂ„den, ni som Ă€r sugna pĂ„ att vara med sĂ„ ser man hur stort intresset Ă€r och fler kanske upptĂ€cker Festivalen och vill vara med. 😄

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Fett! Det hÀr skall bli skoj! MP3-paketet Àr pÄ vÀg ner nu!

Postat
BMP? Per capita? 😄

🙁

Han menade sÄklart BPM, beats per minute. Ska du besserwissra dig sÄ kan du ju iallafall ha lite kött pÄ benen sjÀlv. BMP Àr förkortning pÄ bl.a Windows BitMaP. Det finns mej veterligen ingen anvÀndning av nÄgon av BMPs förkortningar som skulle kunna vara per capita. DÀremot finns ju den vanliga förkortningen BNP, BruttoNationalProdukt (i princip vÀrdet av ett lands konsumtion av produkter och tjÀnster), som gÀrna mÀts per capita.

fö var det ju kul att man hört de flesta av lĂ„tarna i tĂ€vlingen tidigare đŸ˜±

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.