conanbarberaren Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: inte fastställt ännu ARTIST/GRUPP: AL GENRE: bestäm du LÅTLÄNGD: 3.12 KOMPOSITÖR: Adde PRODUCENT: adde EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT:mp3 STORLEK: 3.8 mb STATUS: demo halvfärdig Har knåpat ihop ännu en laid-back komposition. Är väldigt nyfiken på vilken respons den får. Kommentara allt vad ni känner för! MVH Adde projekt15meds_nguppdatering.mp3 Redigerat 5 maj 2006 av conanbarberaren
conanbarberaren Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 (redigerat) Hmm kanske inte är så många här som är "inne" på den här genren.. Redigerat 28 april 2006 av conanbarberaren
MikkeÖland Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Låten är fin o laidback. Jag hade försökt få nåt padljud/stråkljud i det övre spectrat att försiktigt få det att " glittra " lite. Rösten skall antingen blötas ner och flyttas bak eller vara snustorr och flyttas fram, i vart fall vara lite tydligare. Kan vara mp3 formatet som lurar mej lite dock. Prova att hitta percussion ljud som låter lite annorlunda än de vanliga för att göra det än mer mystiskt. Baklänges ljudet funkar på det sättet, bra val. Som grund är materialet på rätt väg. / Mikke
conanbarberaren Postat 28 april 2006 Trådstartare Postat 28 april 2006 Tackar så mycket för de orden. Jo tanken var precis som du säger att försöka få fram en lite "mystisk" känsla över låten. Ska prova det du sa också om sången.Blir nog det senare alternativet dvs jag gör den torrare och flyttar fram den lite.
conanbarberaren Postat 1 maj 2006 Trådstartare Postat 1 maj 2006 sådär.. nu har jag provat att försöka få sången lite "torrare" samt lagt på lite diskreta stråkar. Vill gärna veta vad Ni tycker. Funkar stråkarna eller ska jag ta bort dom helt och hållet? Även nyfiken på om sången håller? Kommentera för allt Ni är värda.
MikkeÖland Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 (redigerat) gillar stuket. Kanske blev lite för mycket baklänges nu men det lever gött o mystiken finns där. Nice laidback! / Mikke Stavar lika illa som när jag e full, soz. Redigerat 2 maj 2006 av MikkeÖland
trakko_man Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Låter Bra! gillar trummorna och gitarren, gör det hela väldigt laid-back VG US_talkie_Test.mp3
conanbarberaren Postat 5 maj 2006 Trådstartare Postat 5 maj 2006 @mikke: tack för din konstruktiva kritik och kul att du gillade det. Ska nog ändra en del igen. @trakko: tackar ödmjukast. Alltid kul med ett VG=) MVH Adde
Fytrius Postat 5 maj 2006 Postat 5 maj 2006 Helbra låt! ...fast alldeles för mycket "bummel" i basen i min smak.
conanbarberaren Postat 8 maj 2006 Trådstartare Postat 8 maj 2006 tackar tackar fytrius. "bummel i basen" säger du.. hmm... Får nog ta mig en titt på det. Kul att du gillade låten i övrigt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.