Jump to content
Annons

Code Red - How could we be

Recommended Posts

Stevster (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: How could we be

ARTIST/GRUPP: Code Red

GENRE: Synthpop

LÅTLÄNGD: 5.00

KOMPOSITÖR: Stefan Mellåker

PRODUCENT: Stefan Mellåker

EV. MEDVERKANDE: Co-textförfattare: Marcus Mellåker

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3 132 kbps (vbr)

STORLEK: 5 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK:

Den här låten skulle egentligen blivigt helt annorlunda från början, en lågmäld electronisk låt med vocoder sång. Nu körde jag fast pga skrivkramp, kass CPU kapacitet & inspirationsbrist, så låten låg och skräpade på datorn i kanske 1 år.

När jag sen öppnade låten med färdigskriven text i handen så lossnade det.

Så här blev den!

Min Waldorf MicroQ, Absynth, Halion & ett par gratis vst synthar används t.ex. Lallapollosa??

Redigerat av Stevster
Annons
Postat

Jag gillade introt, det känns fint o lyssna på, men helheten när allt sätter igång är för blött och för mycket ljud som försöker trängas på samma frekvensområden, försök EQá ner och plasera ut ljuden bättre tills det låter lite tajtare (det är svårt att mixa jag vet). Sen var det gäller sången så tycker jag tonvalen blir tråkiga i förhållanden till bakrundsljuden. Syntpaden dominerar för mycket och rytmen lämnas inte tillräckligt med utrymme för att ge nån "impact". Keep it up!

Stevster (oregistrerad)
Postat

Jodå den funkar fin förut.....men tyvärr var man tvungen att kopiera hela länknamnet och klistra in i adressfältet på browsern. Tydligen krångligt.

Nu ska den funka som den sak!

Sorry!

Postat

Det låter som om det är väldigt låg ljudkvalitet, fast det inte är det -nått ljud som skär i öronen.. eller är det bara dist. Höj volymen på sången, mixen i övrigt behöver nog också en överyn. Jag gillar vad du försöker göra, låter ganska mycket saft och det är ju bra!

Postat

Gillar melodin 😳

Hmmm men inte ljudbilden, läste i ditt förra inlägg att du hade en förkärlek till pads och atmosfärljud... vilket kan vara najs ibland, men inte jämt. Jag skulle vilja höra den här låten i up-beat tempo... lite mer Enjoy The Silence kanske, tror den skulle göra sig riktigt bra då!

Håller med om att det är lite saft-känsla - I Like

Postat

Trevlig låt!

Nu har vi ganska så olika preferenser i och med att jag i stort sett aldrig använder pads och atmosfäriska ljud i min musik, men jag skulle säga att du behövde öka fokusen på de rörliga saker i låten, nu är det lite för mycket pad-matta...

MicroQ är grym! 😠

Postat

Ja, jösses. Inte lätt att säga något om den här låten eftersom allt är en enda smetig gröt av ljud. Sången hörs knappt, och i ärlighetens namn hörs inget annat heller.

Postat

Inte Saft kanske.. men väl Kie The Vez ..

Gillar låten, men så är ju det här den genren som är min grundstomme också 😳

Men viss kritik är rätt dock, mixen är lite grötig och suddig tyvärr. Låten kommer nog inte riktigt fram som den ska..

Den här låten skulle passa fint som ett lite mer laidback albumspår förresten..

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.