Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN:*

* ARTIST/GRUPP:*

* GENRE:Hiphop

* LÅTLÄNGD:*

* KOMPOSITÖR:*

* PRODUCENT:*

* EV. MEDVERKANDE:*

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 900kb

* STATUS: inte klar alls

Hej alla!

Håller på med en hiphop låt, o jag vet inte riktigt om jag behöver en bas till beatet, tycker det är tillräckligt mkt som händer "där nere". Men man vet aldrig vad "massan" tycker....

Låten är inte mixad än, så ha det i åtanke!

Alla kommentarer uppskattas

Redigerat av kallemio
Annons
Postat

Hmm.. personligen så saknar jag en basslinga, men jag skulle tro att det mest är en smaksak... 😆

Postat
Hmm.. personligen så saknar jag en basslinga, men jag skulle tro att det mest är en smaksak... 😆

shit vilket snabbt svar för den här tiden på dygnet!

Ok, sitter här o pillar med en basgång men det grötar sig så mkt med kickarna..

Tack för det snabba svaret och lyssning!

Postat

Bra låt om än lite grötig i percussion elementen.

Det jag skulle göra är att förstärka pianoslingan med bas , en subbig juno bas eller liknande.Men i övrigt en bra grund till en bra låt DOCK om rappen är en a`capella från en låt gillar inte Studio att man lägger upp det direkt här på sidan utan länka via Yousendit istället.

Postat
DOCK om rappen är en a`capella från en låt gillar inte Studio att man lägger upp det direkt här på sidan utan länka via Yousendit istället.

Spelar ingen roll. Har du inte tillstånd från upphovsman får du inte ens posta länken här. Står här

Postat

lipa lite mer om reglerna tack... som vanligt blir det svar som inte har ett skit med trådarna att göra.

han vill ju ha HJÄLP? inte sno andras saker ffs.

Grymt skönt sound, men en bassline skulle göra låten ännu grymmare tror ja.

Riktigt skönt sound 🤪

/Perrra

Postat

Jag tycker det fungerar bra utan en basgång. Blir lite luftigt och sen blir det större effekt när melodin kommer in.

Alltid lika grymma låtar 🙂

Postat
som vanligt blir det svar som inte har ett skit med trådarna att göra.

?

Bra låt om än lite grötig i percussion elementen.

Det jag skulle göra är att förstärka pianoslingan med bas , en subbig juno bas eller liknande

Vad är det då ?

Postat

Oj! Tack alla för tips!

Ska definitivt prova ratta fram nån fet subbas som inte tar så stor plats i ljudbilden.

Ang rättigheter, det är en låt jag gör tillsammans med en rappare, inte en acapella hittad på nätet.

Tack igen för lyssningar o kommentarer!

Postat

😎 hehe! Häftigt!

Visst skulle det sitta bra med en basgång, helt klart! byta kick till en lite snabbare, och tajtare, kanske? så den inte grötar sig, menar jag. 😄

Gött mos!

Postat
😎 hehe! Häftigt!

Visst skulle det sitta bra med en basgång, helt klart! byta kick till en lite snabbare, och tajtare, kanske? så den inte grötar sig, menar jag. 😄

Gött mos!

tja dana

Jag tror inte det skulle bli bra med en annan kick, även om den här kicken är lite smetig så bidrar den otroligt mkt till själva gunget i beatet.

Ska lägga ned extra tid på kicken för att få den mindre grötig!

Verkar som att alla vill ha bas 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.