Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena alla!

Jag är väldigt sugen på att köpa en elgitarr och bara ha hemma och spela lite. Jag är verkligen nybörjare, mina erfarenheter sträcker sig till att ha testat några gånger hemma hos en kompis.

Jag vill ha lite tips om en elgitarr att köpa som första gitarr. Har försökt att kolla runt lite på nätet och i sådana här forum, men det spårar ofta ur och alla som kan något skriver bara om dyra och fina gitarrer.

Jag vill ha ett nybörjar paket (minst gitarr + förstärkare) för ca 1500, iaf max 2000.

Är följande ok som första gitarr?

http://www.thomann.de/thoiw5_behringer_vto...k_prodinfo.html

Eller har thomann bättre gitarrer till ungefär samma pris?

Kan en elgitarr vara för dålig även för en nybörjare? 😎

Tacksam för svar... 😱

Annons
Postat

Jag ska egentligen inte besvara denna fråga men gör självfallet det ändå...

... jag köpte en såndär 999 kr´s gitarr och ljudet är väl helt okej får dom pengarna, gitarren går dock inte att stämma!

Stämmer ur sig på ca 3 minuter .)! Sen är den ju svårare att spela på än dyrare gitarrer, personligen är jag så pass värdelös

att det nog kan kvitta men för andra spelar ju detta en stor roll. Mine fem.

Postat (redigerat)

jag köpte en Yamaha EG112 + en peavy "rage 158" stärkare till grabben för 2.400 spängar...-låter och känns faktiskt kanonbra 😎

(På www.musikcentralen.se)

Om man känner för det kan man ju alltid "hyrköpa" paketet....

-En kompis till grabben hade en behringergura innan -fy fan vilken skit!!!

Tjohopp!

Redigerat av Baktakt
Postat
-En kompis till grabben hade en behringergura innan -fy fan vilken skit!!!

Kan du förklara på vilket sett det är skit. Är den skit även för en nybörjare?

Postat

Jag har en gammal begangnad epiphone les paul, och jag lärde mig spela på den bättre än min tidigare. Falcon strata. Har även provat behringers och den är helt saknad av känsla. Man lär sig trycka aldeles för hårt istället för mjukt med skräpgittarer.

Provade eg112 av Yamaha med en rage förstärkare, den jag spela på hade för oskön greppbräda, men ljudet var bra. Visserligen var gittaren splitterny och inte inspelad så jag kan inte säga emot herr baktakt.

Men Stärkaren, rage158 är värd sina pengar, finns nog ingen bättre första stärkare.

Postat

Hade definitivt valt en Squier framför Behringer...

Postat

Bättre du spar lite mer pengar än köper skit, lägg hellre mer pengar på gitarren och mindre på stärkaren så kan du byta den senare.

DU bör nog lägga ett par tusenlappar på gitarren iallfall.

Kolla in märket CORT, jag tycker dom ger mycket gitarr för pengarna.

Begagnat är ju bra då kan man ju komma undan billigare.

Annars märken att testa är Epiphone, Squire, Yamaha och Ibanez.

Postat

Jag saknar min gamla Hagström...... 😄

Postat

Man får (nästan) alltid mer för pengarna om man köper lite dyrare. T ex så har jag aldrig hittat en Epiphone som varit/är i närheten av de tre Gibsongitarrer som jag ägt/äger. Å andra sidan har jag hittat Gibsongitarrer som i mitt tycke har varit sämre än de som jag har ägt... skulle nog ta Squierpaketet över Behringer utan att tveka. Men tipset att kika på begagnat är bra det också!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.