Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Det du själv har sagt här ovan är precis det jag menar med orättvisa. Och jag vet inte var du har fått det ifrån att det ebart handlar om en kvinnokamp. Det handlar om att alla ska ha samma möjligheter oavsett kön - män emellan, kvinnor emellan och kvinnor och män emellan. Alltså även männen ska slippa det som du beskriver. EDIT: Är det här din kamp så upp på barrikaderna. Jag har bara så väldigt svårt att förstå vad du säger. Att kvinnor inte har sociala hinder men männer däremot har en hel del? Och ifall båda har, att inget av det går att göra något åt? Grejen är den att jag skulle inte uppleva de sakerna som orättvisor om inte det andra könet klagade på sina. Skulle du kunna formulera om ditt svar så att det är lättare att förstå? Jag menar att jag inte klagar över de krav som ställs. Jag förstår fullständigt om folk är kräsna. Växer man upp i rika Sverige blir man lätt bortskämd nämligen.. Redigerat 28 april 2006 av Kricke
Hans Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 😎 Grejen är tuttarna. Det är dessa som ger harmoni samt mening med livet... för bebisar alltså! Sen så doftar tydligen mamman på ett sett som bebisar gillar mer. Redigerat 28 april 2006 av Hans
Emil Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 😉 Grejen är tuttarna. Det är dessa som ger harmoni samt mening med livet... för bebisar alltså! 😆 ...Siliconnappflaskor i form av bröst..? 😎 edit: snart är jag veteran här förresten! 😎🙂 Redigerat 28 april 2006 av Phobos
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 😎 Sådant fodrar till mindre sympatiska människor 🙂 Som barn ska man nog ha närhet. Långsökt, men jag tror det iaf..
Hans Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 😎 Sådant fodrar till mindre sympatiska människor 🙂 Som barn ska man nog ha närhet. Långsökt, men jag tror det iaf.. Nej, det är nog helt rätt! I början är mamman s.a.s. kung 😆!
Valdez Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres...16/20041033.pdf Där kan man få lite mer kött på benen....ang Jämställdhet i vården, kanske finns det färskare resultat... 😎 Kunde i.o.f.s inte finna några direkta felaktigheter eller lögner men lite aldrig på vad partipolitiska organisationer påstår 🙂! Nej just det!....statistik är statistik..sanningen blir endast sanning för den som upplever den... 😎 Hur ärliga är ni när ni svarar på enkäter?... Om nu kvinnan söker mer vård..ok hon har lite mer grejer att söka för... Men sen fick hon ju aldrig utveckla sig... 🙂😆😉 Tråkigt att män söker vård oftast försent...Så ni män bör ju tänka på att verkligen söka vård när kroppen signalerar!..
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Oj fy tusan så förbaskat mycket goja det snackas här och nu---orkar inte quota och citera alla dråpligheter men: -kvinnor och vårdnad är inget som absolut måste vara det bästa eller på något sätt måste rimma,jag vet flertalet kvinnor som är direkt olämpliga som vårdnadshavare pga olika skäl... -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... -vårdnaden tillfaller oftare och oftare män i vår numera "upplysta" tid-förr räckte det med att kvinnfolket gastade ut vidriga anklagelser om än det ena och andra så fick dom vårdnaden direkt-gissa om detta missbrukats igenom tiderna-ha! -rasism är väl ett större problem idag i vårt land än något annat,förutom knark/supande bland ungdomar och pedofili etc men jag menar i frågor som rör jämnställdhet människor emellan-på den punkten har vi mycket framför oss att ta itu med hur vi formar våra barn/medmänniskor osv,jag har varit på så in i helsike många arbetsplatser där i stort sett varenda knegare ger uttryck för en grundmurad rasism-speciellt på mindre orter där rasismen frodas utav helvete-skitläskigt,primitivt och inte speciellt goda egenskaper för ett modernt folk som Svenskarna,skäms gör man när man inser hur illa ställt det är... Det här med vårdnad var en generalisering som sagt.
Emil Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 😎 Sådant fodrar till mindre sympatiska människor 🙂 Som barn ska man nog ha närhet. Långsökt, men jag tror det iaf.. Det tror jag också att man behöver som barn (närhet), de jag menar är att jag till skillnad från dig tror att den närheten lika gärna kan komma från en pappa som från en mamma. Redigerat 28 april 2006 av Phobos
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Jag menar att jag inte klagar över de krav som ställs. Jag förstår fullständigt om folk är kräsna. Men varför reagerar du då och skriver "Ja just när det gäller sociala orättvisor så tycker jag definitivt mannen är i underläge"? Det känns väldigt underligt att du motsäger dig själv när du verkar så starkt övertygad om din åsikt. Och dessutom, de två meningarna du nyss sade stämmer inte överens. Jag vill gärna föra en vettig diskussion men tyvvär klarar jag inte en av den här typen.
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 😎 Sådant fodrar till mindre sympatiska människor 🙂 Som barn ska man nog ha närhet. Långsökt, men jag tror det iaf.. Det tror ja också att man behöver som barn, de ja menar är att ja till skillnad från dig tror att den närheten lika gärna kan komma från en pappa som från en mamma. Men det slutar ändå med att sonen ser upp till sin far, och dottern till sin mor. Så det här med manligt och kvinnligt kommer att bestå sålänge det finns kön. Och så vill vi nog fortsätta ha det. Ett asexuellt samhälle är nog inte vad man strävar efter 😆
Valdez Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres...16/20041033.pdf Där kan man få lite mer kött på benen....ang Jämställdhet i vården, kanske finns det färskare resultat... 🙂 Kunde i.o.f.s inte finna några direkta felaktigheter eller lögner men lite aldrig på vad partipolitiska organisationer påstår 🙂! Nej just det!....statistik är statistik..sanningen blir endast sanning för den som upplever den... 😎 Hur ärliga är ni när ni svarar på enkäter?... Om nu kvinnan söker mer vård..ok hon har lite mer grejer att söka för... Men sen fick hon ju aldrig utveckla sig... 🙂😆😎 Tråkigt att män söker vård oftast försent...Så ni män bör ju tänka på att verkligen söka vård när kroppen signalerar!.. undra varför inte "musik" är med här... 😉
Hans Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres...16/20041033.pdf Där kan man få lite mer kött på benen....ang Jämställdhet i vården, kanske finns det färskare resultat... 🙂 Kunde i.o.f.s inte finna några direkta felaktigheter eller lögner men lite aldrig på vad partipolitiska organisationer påstår 🙂! Nej just det!....statistik är statistik..sanningen blir endast sanning för den som upplever den... 😎 Hur ärliga är ni när ni svarar på enkäter?... Om nu kvinnan söker mer vård..ok hon har lite mer grejer att söka för... Men sen fick hon ju aldrig utveckla sig... 🙂😆😉 Okej, det är otroligt intressant att du säger så! lite mer grejer att söka för... 🙂? Nej, lite mer grejer som vi (män + kvinnor) anser vara viktigare än mäns grejer! Det är bara att erkänna att sjukvården är ojämlik... till kvinnornas favör! Är någon upprörd 😎? Jag är man, jag bryr mig inte. Man klarar sig alltid 🙂! Redigerat 28 april 2006 av Hans
Emil Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) -min dotter grinade mer med sin morsa än med mig när hon var liten Hans... Okej, men det är faktiskt mycket ovanligt med män som kan ge bröstmjölk, normalt sett är detta något bara kvinnor kan ge sina bebisar! Det finns jättebra mjölkersättningsprodukter nuförtiden 🙂 Sådant fodrar till mindre sympatiska människor 😆 Som barn ska man nog ha närhet. Långsökt, men jag tror det iaf.. Det tror ja också att man behöver som barn, de ja menar är att ja till skillnad från dig tror att den närheten lika gärna kan komma från en pappa som från en mamma. Men det slutar ändå med att sonen ser upp till sin far, och dottern till sin mor. Så det här med manligt och kvinnligt kommer att bestå sålänge det finns kön. Och så vill vi nog fortsätta ha det. Ett asexuellt samhälle är nog inte vad man strävar efter 😉 Varför tror du att det är så då? Kan det inte vara så att vi formas att värdesätta de typiska "kvinnliga" och "manliga" egenskaperna, lär oss dom och därför ser upp till de som besitter dom? Att folk har samma möjligheter oavsett kön gör väl inte vårt samhälle till asexuellt? Eller menar du att du förlorar din manlighet om kvinnor fick samma lön som män? 😎 Redigerat 28 april 2006 av Phobos
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Men varför reagerar du då och skriver "Ja just när det gäller sociala orättvisor så tycker jag definitivt mannen är i underläge"? Det känns väldigt underligt att du motsäger dig själv när du verkar så starkt övertygad om din åsikt. Ja om vi nu måste värdera könvis i social bemärkelse, så är mannen "underlägsen". Inte så att jag skulle skapa ett parti och eliminera dem orättvisorna... Jag antar snarare att vi måste acceptera dem orättvisorna. Eftersom man kan inte ändra på vad en kvinna tycker om hur en man ska va. Och tycker inte mannens krav har fötts upp av samhället heller... Och dessutom, de två meningarna du nyss sade stämmer inte överens. Jag vill gärna föra en vettig diskussion men tyvvär klarar jag inte en av den här typen. Sorry om jag är svår, men jag försöker..
Valdez Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres...16/20041033.pdf Där kan man få lite mer kött på benen....ang Jämställdhet i vården, kanske finns det färskare resultat... 🙂 Kunde i.o.f.s inte finna några direkta felaktigheter eller lögner men lite aldrig på vad partipolitiska organisationer påstår 🙂! Nej just det!....statistik är statistik..sanningen blir endast sanning för den som upplever den... 😎 Hur ärliga är ni när ni svarar på enkäter?... Om nu kvinnan söker mer vård..ok hon har lite mer grejer att söka för... Men sen fick hon ju aldrig utveckla sig... 🙂😆😉 Okej, det är otroligt intressant att du säger så! lite mer grejer att söka för... 🙂? Nej, lite mer grejer som vi (män + kvinnor) anser vara viktigare än mäns grejer! Det är bara att erkänna att sjukvården är ojämlik... till kvinnornas favör! Bara bra för kvinnorna! Jag är man, jag bryr mig inte. Man klarar sig alltid 🙂! men hans då!!! Kvinnor får barn...och av båda könen! Du hans är kommen av din far och din mor..men det är din mor som burit på dig.... kvinnan måste uppsöka sjukvården när hon är gravid...faktum är att skulle alla gravida kvinnor strunta i den vården så skulle det bli ett stort bortfall..antar jag....men jag kan ju ha fel... 😎
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Varför tror du att det är så då? Kan det inte vara så att vi formas att värdesätta de typiska "kvinnliga" och "manliga" och därför ser upp till de som besitter dom?Att folk har samma möjligheter oavsett kön gör väl inte vårt samhälle till asexuellt? Eller menar du att du förlorar din manlighet om kvinnor fick samma lön som män? 😎 Men att det överhuvudtaget finns manligt och kvinnligt är ju bra. Annars blir det ju asexuellt. Som jag skrev innan; jag tror inte för 5 öre att jag har mer möjligheter än min flickvän t ex.
Hans Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Jo, det har du helt rätt i! Men även helt exkluderat allt som har med graviditet att göra lägs mer kronor på kvinnor och då slår ju sig män en aningen oftare! Fast jag ska erkänna en sak, en del av detta övernyttjande beror också på att kvinnor lever längre! Äh skit samma, är inte riktigt säker hur det egentligen är angående detta, om jag ska vara helt ärlig 😎! Blir för många faktorer som det kan "fuskas" med! Vi fär väl enas om att kvinnor är härliga... för bebisar 🙂!
Emil Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Varför tror du att det är så då? Kan det inte vara så att vi formas att värdesätta de typiska "kvinnliga" och "manliga" och därför ser upp till de som besitter dom?Att folk har samma möjligheter oavsett kön gör väl inte vårt samhälle till asexuellt? Eller menar du att du förlorar din manlighet om kvinnor fick samma lön som män? 😎 Men att det överhuvudtaget finns manligt och kvinnligt är ju bra. Annars blir det ju asexuellt. Som jag skrev innan; jag tror inte för 5 öre att jag har mer möjligheter än min flickvän t ex. Exempel från verkligheten (kanske inte världens mest empiriska undersökning men ändå intressant): Två väldigt goda vänner till mig hade precis tagit studenten (ekonomiskt program på engelska). Den ena är flicka och den andre är pojke. Det hade gått exakt samma program (samma klass samtidigt t.o.m), flickan hade ett betygsnitt på 20,0 (max) och pojken runt 17,5. Kan ju nämna att båda har svenska namn också. De skulle söka jobb och hittade annonser tillsammans och skickade iväg nästan hundra ansökningar var till en massa företag som sökte personal (båda skickade lika många ansökningar till samma företag). Ingen av dem hade några meriter att tala om och både skickade brev som liknade varandra väldigt mycket. Pojken blev kallad till 5–6 intervjuer flickan fick inte komma till någon alls. Pojken har dessutom väldigt sällan blivit taffsad på när han varit ute och dansat medans det händer varje helg för flickan. Och fortfarande, tror du att du skulle förlora din sexuella "kraft" om vi levde i ett samhälle där alla hade möjligheter att bli VD:ar för börsnoterade företag och där män kunde sminka sig utan att skämmas? Redigerat 28 april 2006 av Phobos
Valdez Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 När vi ändå är inne på ämnet - Jag förstår inte varför könsroller skrämmer folk. Om min flickvän är intresserad av kläder och hantverk och därför kan hjälpa mig att köpa ett par snygga byxor på rea och sticka ett par vantar åt mig på vintern. Medan jag som är intresserad av teknik och datorer kan rädda hennes av misstag raderade bilder och fixa fjärrkontrollen efter att hon tappat den i fotbadet så är ingen gladare än jag. Underbart att man kan olika saker och därför kan vara till nytta för varandra. Vad gäller tjejer i ljudbranschen så är det väl som alla branscher där ett kön är underrepresenterat. Det kön som är mindre i antal får mer uppmärksamhet och kvoteras in i olika sammanhang. Detta gör att även rötäggen får extra uppmärksam på bekostnad av de som är riktigt duktiga och hamnar i skymundan med ett "jahaja, du fick jobbet för att du var den enda tjejen/killen som sökte?" Men det är väl lite så vi fungerar? Det är ju roligt att vara misstänksam. 😎 /Majken Detta tycker jag låter sunt...så ska det fungera i ett förhållande...man kompletterar varandra.. Och framförallt ska man få ett jobb för man har kompetensen är kvalificerad kunnig och öppen för att utveckla..
Valdez Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Jo, det har du helt rätt i! Men även helt exkluderat allt som har med graviditet att göra lägs mer kronor på kvinnor och då slår ju sig män en aningen oftare!Fast jag ska erkänna en sak, en del av detta övernyttjande beror också på att kvinnor lever längre! Äh skit samma, är inte riktigt säker hur det egentligen är angående detta, om jag ska vara helt ärlig 😉! Blir för många faktorer som det kan "fuskas" med! Vi fär väl enas om att kvinnor är härliga... för bebisar 😎! hahaha....ja ingen har väl det exakta svaret på något!...så jag säger som James Brown...Get up and do my thang.... 😎🙂 Trevlig diskussion!...säger gonatt gonatt..en behöver ju sova oxå... 😆
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Exempel från verkligheten (kanske inte världens mest empiriska undersökning men ändå intressant): Två väldigt goda vänner till mig hade precis tagit studenten (ekonomiskt program på engelska). Den ena är flicka och den andre är pojke. Det hade gått exakt samma program (samma klass samtidigt t.o.m), flickan hade ett betygsnitt på 20,0 (max) och pojken runt 17,5.Kan ju nämna att båda har svenska namn också. De skulle söka jobb och hittade annonser tillsammans och skickade iväg nästan hundra ansökningar var till en massa företag som sökte personal (båda skickade lika många ansökningar till samma företag). Ingen av dem hade några meriter att tala om och både skickade brev som liknade varandra väldigt mycket. Pojken blev kallad till 5–6 intervjuer flickan fick inte komma till någon alls. Innan jag vet detaljer så kan ja bara säga; det beror på vad det är för jobb man söker, vad man skrivit i ansökan, och betyg har ofta ingen betydelse. Pojken har dessutom väldigt sällan blivit taffsad på när han varit ute och dansat medans det händer varje helg för flickan. Det finns många pojkar som vill att flickorna ska taffsa på dem dock. Så ur den synvinkeln är det ju orättvist för pojkarna... Det beror helt på hur man ser det. Men när vi snackar krogen så har ju tjejer en massa fördelar. Har redan skrivit de "nackdelar" killarna har, så det är bara att luska ut resten... Och fortfarande, tror du att du skulle förlora din sexuella "kraft" om vi levde i ett samhälle där alla hade möjligheter att bli VD:ar för börsnoterade företag och där män kunde sminka sig utan att skämmas? Ingen aning, har inte testat. Förstår inte vad du vill få fram för poäng... Återigen tror jag knappast för 5 öre att jag har fler möjligheter än min flickvän t ex. Phobos, är du kille eller tjej föresten?
Emil Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Exempel från verkligheten (kanske inte världens mest empiriska undersökning men ändå intressant): Två väldigt goda vänner till mig hade precis tagit studenten (ekonomiskt program på engelska). Den ena är flicka och den andre är pojke. Det hade gått exakt samma program (samma klass samtidigt t.o.m), flickan hade ett betygsnitt på 20,0 (max) och pojken runt 17,5.Kan ju nämna att båda har svenska namn också. De skulle söka jobb och hittade annonser tillsammans och skickade iväg nästan hundra ansökningar var till en massa företag som sökte personal (båda skickade lika många ansökningar till samma företag). Ingen av dem hade några meriter att tala om och både skickade brev som liknade varandra väldigt mycket. Pojken blev kallad till 5–6 intervjuer flickan fick inte komma till någon alls. Innan jag vet detaljer så kan ja bara säga; det beror på vad det är för jobb man söker, vad man skrivit i ansökan, och betyg har ofta ingen betydelse. Pojken har dessutom väldigt sällan blivit taffsad på när han varit ute och dansat medans det händer varje helg för flickan. Det finns många pojkar som vill att flickorna ska taffsa på dem dock. Så ur den synvinkeln är det ju orättvist för pojkarna... Det beror helt på hur man ser det. Men när vi snackar krogen så har ju tjejer en massa fördelar. Har redan skrivit de "nackdelar" killarna har, så det är bara att luska ut resten... Och fortfarande, tror du att du skulle förlora din sexuella "kraft" om vi levde i ett samhälle där alla hade möjligheter att bli VD:ar för börsnoterade företag och där män kunde sminka sig utan att skämmas? Ingen aning, har inte testat. Förstår inte vad du vill få fram för poäng... Återigen tror jag knappast för 5 öre att jag har fler möjligheter än min flickvän t ex. "Innan jag vet detaljer så kan ja bara säga; det beror på vad det är för jobb man söker, vad man skrivit i ansökan, och betyg har ofta ingen betydelse." Så du menar att män är mer lämpade för ekonom och kontorsjobb eller vad? Dina argument gör mig bitvis väldigt snurrig 😎 Huruvida jag är kille eller tjej är ungefär lika intressant som om jag är tjock eller smal, svart eller vit osv. Redigerat 28 april 2006 av Phobos
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Edit Redigerat 28 april 2006 av Kricke
Dreamtones Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Så du menar att män är mer lämpade för ekonom och kontorsjobb eller vad? Dina argument gör mig bitvis väldigt snurrig Nej det menar jag inte, du skrev inget om det ju! Men om båda hade MVG i matematik så spelar det ingen roll. Sen anställer man väl kanske utefter hur det ser ut i övrigt för tillfället. Om det redan arbetar fler kvinnor där tyckte dem kanske det var dags för en snubbe... Det finns 434813 olika teorier, inte en. Och JAG blev snurrig av det du skrev att någon klagade över att folk taffsade på henne, som om det var något negativt.
Emil Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Så du menar att män är mer lämpade för ekonom och kontorsjobb eller vad? Dina argument gör mig bitvis väldigt snurrig Nej det menar jag inte, du skrev inget om det ju! Men om båda hade MVG i matematik så spelar det ingen roll. Sen anställer man väl kanske utefter hur det ser ut i övrigt för tillfället. Om det redan arbetar fler kvinnor där tyckte dem kanske det var dags för en snubbe... Det finns 434813 olika teorier, inte en. Och JAG blev snurrig av det du skrev att någon klagade över att folk taffsade på henne, som om det var något negativt. Sen när blev det något positivt att tafsa på folk man inte känner på ett dansgolv? Och nu vill ja inte att du blandar ihop taffsa med exempelvis smeka som är nåt den andra parten på ett eller annat sätt är införstådd med och accepterar. Redigerat 28 april 2006 av Phobos
mornel Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Och JAG blev snurrig av det du skrev att någon klagade över att folk taffsade på henne, som om det var något negativt. Att mot sin vilja bli fråntagen sin rätt till att ha sin egen kropp i fred är osoft, det kan du inte argumentera mot. Detta är en mycket vanligare situation för kvinnor än män idag. Det är möjligt att du känner killar som gärna skulle bli tafsade lite på, och jag är övertygad om att det även finns kvinnor som inte har något emot det, men det stora antalet kvinnor som faktiskt blir tafsade på önskar nog att de själva kunde få bestämma vem som skulle röra vid deras kroppar och när. Det kan jag i alla fall vittna om efter otaliga klubbkvällar med mina tjejkompisar.
mornel Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Uppfostrar man inte intressen? Tror du inte att barn känner av folks (föräldrar, vänner och senare samhället) förväntningar och anpassar sig efter de? Snälla nån... 🙂 Klaga på föräldrarna i så fall, om de inte låter sina barn göra vad de vill. Det låter ungefär lika konstruktivt som att klaga på kvinnorna för att de har lägre lön. Akademikerföräldrar har mycket större sannolikhet att få akademikerbarn än arbetarföräldrar har. Även om båda "låter sina barn göra vad de vill". Vad som krävs är en attitydförändring i hela samhället, det räcker inte med att lägga fram både en bil och en docka.
mornel Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Och bättre på att ta hand om barn, vad tror du de beror på då? Killar leker med bilar flickor med dockor. Det enda mannen inte kan är att amma och det finns det faktiskt en hel del substitut till (modersmjölksersättningar och annat). Jo det beror kanske på dockorna, men det krävs ju ett intresse för det först - Och man uppfostrar aldrig ett intresse. Då återkommer vi till det genetiska. Menar du, återigen, att det är inprogrammerat i våra hjärnor från födseln att vissa ska gilla bilar och andra gillar dockor? Redigerat 28 april 2006 av mornel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.