Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 det bestämmer väl knappast du fjantpelle 🙁 lämna den själv istället för att tro att du äger allt du deltar i, vakna upp pojken! Du är verkligen dryg Mornel och beter dig som om du vore gud eller censurministern här på forumet, lägg ner nu va... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debbie Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) Florian: du är ganska menlös nu. du har ju i rätt många inlägg försökt få stopp på diskussionen genom att hävda att den är helt poänglös å förlegad. kasta sten i glashus.... Redigerat 25 maj 2006 av debbie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 det bestämmer väl knappast du fjantpelle 😎 lämna den själv istället för att tro att du äger allt du deltar i, vakna upp pojken!Du är verkligen dryg Mornel och beter dig som om du vore gud eller censurministern här på forumet, lägg ner nu va... 😱 Han är ju forumets pastor, lite makt brode han väl ha då? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Florian: du är ganska menlös nu. du har ju i rätt många inlägg försökt få stopp på diskussionen genom att hävda att den är helt poänglös å förlegad. kasta sten i glashus.... typiska försök till att tysta oppositionen, men det biter tyvärr inte... 😱🙂😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Florian: du är ganska menlös nu. du har ju i rätt många inlägg försökt få stopp på diskussionen genom att hävda att den är helt poänglös å förlegad. kasta sten i glashus.... typiska försök till att tysta oppositionen, men det biter tyvärr inte... 😱🙂😄 Återigen sten i glashus. Du har inte fört fram några argument för någonting, bara kallat oss namn och sagt att diskussionen är kass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Låter som Florian återigen har återgått till sitt gamla vanliga jag. Och här trodde jag att han faktiskt kunde delta i diskussioner på ett normalt sätt... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 oj, du är på med svar/inlägg som en hök herr Mornel, fan-sitter du och bevakar denna tråd dygnet runt eller 🥰 näej jag skiter verkligen i vad du och din väninna Debbie säger sedan länge, men det är MIN åsikt, men om jag skulle ta och lägga mig på er nivå så gör vi så här: det heter inte menlös (det du försöker säga Debbie)...menlös betyder nämligen en som inte har medel/pengar/materiella förnödenheter som kläder etc...(28 dec förr i tiden...) ni kan ju slå upp det i era fina wikipedia referenser om ni inte tror mig... 😛 tjafsa på ni_det är tragikomiskt att läsa och bidra med motjuck kan du inte hindra mig från Mornel lille-du försöker ofta med detta tycker jag, leka moderator typ och säga när/var man inte borde komma med inlägg, lite MINIHITLER över dig va!!! 🥰😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 oj, du är på med svar/inlägg som en hök herr Mornel, fan-sitter du och bevakar denna tråd dygnet runt eller 🥰 näej jag skiter verkligen i vad du och din väninna Debbie säger sedan länge, men det är MIN åsikt, men om jag skulle ta och lägga mig på er nivå så gör vi så här:det heter inte menlös (det du försöker säga Debbie)...menlös betyder nämligen en som inte har medel/pengar/materiella förnödenheter som kläder etc...(28 dec förr i tiden...) ni kan ju slå upp det i era fina wikipedia referenser om ni inte tror mig... 😛 tjafsa på ni_det är tragikomiskt att läsa och bidra med motjuck kan du inte hindra mig från Mornel lille-du försöker ofta med detta tycker jag, leka moderator typ och säga när/var man inte borde komma med inlägg, lite MINIHITLER över dig va!!! 🥰😆 menlös me`nlös adj. ~t ORDLED: men--lös • oförmögen att skada: han är ~ som en duva BET.NYANS: intetsägande [nedsätt.]: hans historier var platta och ~a Tjillevipp. Sen tycker jag att du kan sluta jämföra mig med Hitler. Det vore soft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Låter som Florian återigen har återgått till sitt gamla vanliga jag. Och här trodde jag att han faktiskt kunde delta i diskussioner på ett normalt sätt... 🥰 Vad vet du om mitt vanliga jag, och varför kommer du in i bilden jämt för på exakt samma sätt lilla kappvändar-mesen,du har ju inte förekommit i tråden innan så varför plötsligt nu-så jävla genomskinligt 🥰 bara för att hålla med andra så fort det börjar osa lite omkring mig-DU är verkligen inget annat än en..........?....?......?... 😆 lär dig spela gitarr istället...jag bryr mig inte speciellt mycket ska du veta vad du än tror men jag svarar alltid på dumheter riktade mot mig på ett personligt/förföljande sätt såsom dina inlägg alltid är komponerade eftersom det visar brist på uppfostran och god ton! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 jag svarar alltid på dumheter riktade mot mig på ett personligt/förföljande sättsåsom dina inlägg alltid är komponerade eftersom det visar brist på uppfostran och god ton! Ah, och att kalla folk för MiniHitler är ett tydligt tecken på uppfostran och god ton? Pajas! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) Jag trodde det numera var allmänt känt att de sociala skillnaderna mellan kvinnor och män till 95% handlar om uppfostran och miljö. Har inte mer än punktläst igenom den här tråden, så jag vet inte exakt vad som sagts innan... /Daniel Redigerat 25 maj 2006 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 oj, du är på med svar/inlägg som en hök herr Mornel, fan-sitter du och bevakar denna tråd dygnet runt eller 🥰 näej jag skiter verkligen i vad du och din väninna Debbie säger sedan länge, men det är MIN åsikt, men om jag skulle ta och lägga mig på er nivå så gör vi så här:det heter inte menlös (det du försöker säga Debbie)...menlös betyder nämligen en som inte har medel/pengar/materiella förnödenheter som kläder etc...(28 dec förr i tiden...) ni kan ju slå upp det i era fina wikipedia referenser om ni inte tror mig... 😛 tjafsa på ni_det är tragikomiskt att läsa och bidra med motjuck kan du inte hindra mig från Mornel lille-du försöker ofta med detta tycker jag, leka moderator typ och säga när/var man inte borde komma med inlägg, lite MINIHITLER över dig va!!! 🥰 😆 menlös me`nlös adj. ~t ORDLED: men--lös • oförmögen att skada: han är ~ som en duva BET.NYANS: intetsägande [nedsätt.]: hans historier var platta och ~a Tjillevipp. Sen tycker jag att du kan sluta jämföra mig med Hitler. Det vore soft. Jag vet inte när du är född, men mina far och morföräldrar/gamla skollärare osv har varit med längre än både du och jag och enligt deras generation och vad dessa fick lära sig i skolan så betyder menlös just det JAG försökte förklara för dig/debbie och din Nationalencyklopedi är helt enkelt alldeles på tok feltryckt om du med bestämdhet hävdar att det står såhär, finns det inga historiekunniga kvar i världen som kan hjälpa mig att bringa ordning i detta falsarium??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Jag trodde det numera var allmänt känt att de sociala skillnaderna mellan kvinnor och män till 95% handlar om uppfostran och miljö. Har inte mer än punktläst igenom den här tråden, så jag vet inte exakt vad som sagts innan... /Daniel Uppenbarligen inte. Många verkar fortfarande tro att de skillnader vi ser i samhället mellan män och kvinnor har med biologi att göra, exempelvis löneskillnader, intressen etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Låter som Florian återigen har återgått till sitt gamla vanliga jag. Och här trodde jag att han faktiskt kunde delta i diskussioner på ett normalt sätt... 🥰 Vad vet du om mitt vanliga jag, och varför kommer du in i bilden jämt för på exakt samma sätt lilla kappvändar-mesen,du har ju inte förekommit i tråden innan så varför plötsligt nu-så jävla genomskinligt 🥰 bara för att hålla med andra så fort det börjar osa lite omkring mig-DU är verkligen inget annat än en..........?....?......?... 😆 lär dig spela gitarr istället...jag bryr mig inte speciellt mycket ska du veta vad du än tror men jag svarar alltid på dumheter riktade mot mig på ett personligt/förföljande sätt såsom dina inlägg alltid är komponerade eftersom det visar brist på uppfostran och god ton! Har jag visat brist på uppfostran och god ton? Det är ju riktigt komiskt. 😛 tjafsa på ni_det är tragikomiskt att läsa och bidra med motjuck kan du inte hindra mig från Mornel lille-du försöker ofta med detta tycker jag, leka moderator typ och säga när/var man inte borde komma med inlägg, lite MINIHITLER över dig va!!! det bestämmer väl knappast du fjantpelle lämna den själv istället för att tro att du äger allt du deltar i, vakna upp pojken!Du är verkligen dryg Mornel och beter dig som om du vore gud eller censurministern här på forumet, lägg ner nu va... Jag tror det jag ser...att uttala sig om andras trovärdighet eller inte är förbryllande dumt för att komma ifrån en så vältalig gosse som du PösmunkPastorn, men skenet bedrar-oftast, det är det som är fundamentalt i sammanhanget+att allt kommer förändras-alltid, för att återgå till något knappt någon minns osv, varv efter varv för de flesta slavarna i straffkolonin-de avvikande genuslösa genierna undantagna!!! Forumpastor?!? Med antal inlägg kommer hybris...eller? Bäst man håller sig sansad så man inte faller uti fällan (du hette ju dryg lismare nyss,mkt bättre!!!) God uppfostran var det, ja... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) jag svarar alltid på dumheter riktade mot mig på ett personligt/förföljande sättsåsom dina inlägg alltid är komponerade eftersom det visar brist på uppfostran och god ton! Ah, och att kalla folk för MiniHitler är ett tydligt tecken på uppfostran och god ton? Pajas! ahhh, nu börjar personangreppen hagla här, en ulv i fårakläder är du din falska profet 🥰 men jag säger dig gosse---hellre en PAJAS än en HYCKLARE!!! 😆 Och till lilla Lynxo??????? hur orkar du och vem betalar dig för ditt värv 🥰😆😛 Redigerat 25 maj 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 oj, du är på med svar/inlägg som en hök herr Mornel, fan-sitter du och bevakar denna tråd dygnet runt eller 🥰 näej jag skiter verkligen i vad du och din väninna Debbie säger sedan länge, men det är MIN åsikt, men om jag skulle ta och lägga mig på er nivå så gör vi så här:det heter inte menlös (det du försöker säga Debbie)...menlös betyder nämligen en som inte har medel/pengar/materiella förnödenheter som kläder etc...(28 dec förr i tiden...) ni kan ju slå upp det i era fina wikipedia referenser om ni inte tror mig... 😛 tjafsa på ni_det är tragikomiskt att läsa och bidra med motjuck kan du inte hindra mig från Mornel lille-du försöker ofta med detta tycker jag, leka moderator typ och säga när/var man inte borde komma med inlägg, lite MINIHITLER över dig va!!! 🥰 😆 menlös me`nlös adj. ~t ORDLED: men--lös • oförmögen att skada: han är ~ som en duva BET.NYANS: intetsägande [nedsätt.]: hans historier var platta och ~a Tjillevipp. Sen tycker jag att du kan sluta jämföra mig med Hitler. Det vore soft. Jag vet inte när du är född, men mina far och morföräldrar/gamla skollärare osv har varit med längre än både du och jag och enligt deras generation och vad dessa fick lära sig i skolan så betyder menlös just det JAG försökte förklara för dig/debbie och din Nationalencyklopedi är helt enkelt alldeles på tok feltryckt om du med bestämdhet hävdar att det står såhär, finns det inga historiekunniga kvar i världen som kan hjälpa mig att bringa ordning i detta falsarium??? Absolut, men ord ändrar betydelse. Det är mycket som ändras med tiden. Om du tror att samhället och världen ser ut idag som när dina mor- och farföräldrar växte upp förstår jag varför du kommer med mothugg i den här debatten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Ni har inte försökt er på en liten debatt utan personangrepp? Tänk ifall Göran Persson och Fredrik Reinfeldt skulle börja kalla varandra minihitler, pajas och hycklare i en allmänt sedd debatt 🥰 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Ni har inte försökt er på en liten debatt utan personangrepp? Tänk ifall Göran Persson och Fredrik Reinfeldt skulle börja kalla varandra minihitler, pajas och hycklare i en allmänt sedd debatt 🥰 /Daniel Det har gått alldeles utmärkt fram till att Florian dök upp. Det har varit förvånansvärt få personangrepp (om ens några) fram tills nu. Men det blir ju ofta så när han är med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) aha -ord ändrar betydelse med tiden säger du,hmmm mkt intressant! Borde betyda att jag skulle kunna säga "runka mig baklänges" och det egentligen skulle betyda "smaka på mina goda våfflor med slemsås etc" år 2008 eller "det är solsken" egentligen betyder "nu är det dags att offra åt TOR" om en vecka, är du med 🥰🥰 :blink:skulle du inte hoppa av tråden sa du i går??? Jag har inte kört med några personangrepp alls i tråden till DU började, men skit samma, det är samma visa varje gång och jag tror det bottnar i att du Mornel är väldigt avundsjuk på mig och dessutom olyckligt kär i mig på ett outsägligt plågsamt vis och jag skall försöka hava förbarmande med dig in i det sista... 😆 Redigerat 25 maj 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) Fast "runka" är iofs inget snuskigt ord från början. Det är ett verb för att "skaka" eller "gunga" på något. Sumprunkare t.ex., var ett populärt yrke på 1800-talet.. 🥰 /Daniel Redigerat 25 maj 2006 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) Fast "runka" är iofs inget snuskigt ord från början. Det är ett verb för att "skaka" eller "gunga" på något. Sumprunkare t.ex., var ett populärt yrke på 1800-talet.. 🥰 /Daniel runka betyder skaka, en sumprunkare var en arbetare i hamnen på 17-1800 talet... Knüllen på Tyska betyder knuffa etc, asgarv första gången jag passerade KNULLGEBIRGE på autobahn på väg mot Bayern och örnnästet 🥰 ahh, du hann editera fram det jag ville säga,gott! Redigerat 25 maj 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Fast "runka" är iofs inget snuskigt ord från början. Det är ett verb för att "skaka" eller "gunga" på något. Sumprunkare t.ex., var ett populärt yrke på 1800-talet.. 🥰 /Daniel "fuck" var det inte heller. Betyder bara att "jucka" eller gnugga sig mot nånting också 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 det är samma visa varje gång och jag tror det bottnar i att du Mornel är väldigt avundsjuk på mig och dessutom olyckligt kär i mig på ett outsägligt plågsamt vis och jag skall försöka hava förbarmande med dig in i det sista... 🥰 Hahaha. Om du inte vore så charmig mellan varven skulle jag ha väldigt svårt för dig, nu är du mest en märklig figur. Så om ordet runka har ändrat betydelse är det okej, men inte menlös? Eller fan, äh, kan vi inte skita i språkdiskussionen och fortsätta med genusdebatten, det är ju den som tråden handlar om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 (redigerat) väntar med spänning på Mornel kommande salva 🥰 OK, skit i språket och ordens betydelse då, men jag anser att det är en grundförutsättning för att överhuvudtaget förstå varandra och på så vis kunna kommunicera/debattera givet att ord betyder samma sak för de involverade, men men... Jag har inget att tillföra i denna tråd och ni får givetvis gärna fortsätta det ni påbörjade på vårkanten även om jag sedan länge inte förstår vartåt ni vill...det här med ord tex känns mkt mer angeläget, kanske en ny tråd 🥰 Redigerat 25 maj 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Leken fortsätter ser jag 🥰 Har du skoj Florian? 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Nej, jag fick lite ont i huvudet nu, kanske pga lågtrycket och den sabla båsten här omkring där vi bor...men nu skall jag kamma mig och kolla en rulle så här på eftermiddagen-skulle ha snickra och målat idag men oooorkar inte+att jag fastnade i tråd-träsket här på forumet, en vanlig åkomma som jag måste finna bot på... 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 maj 2006 Dela Postat 25 maj 2006 Ang. "kolla på en rulle", borde egentligen ersättas av "kolla på en skiva" i de flesta fall numera 😉 /daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Nu tycker jag ni kan sluta kasta paj. Bara för att en började, behöver inte den andra fortsätta i samma stil. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Det är lugnt Neko,jag har fred i sinnet och återkommer inte mer häruti kvinnotråden...?... 🙂 Mornel och jag är på smekmånad på kalfjället så stör oss icke... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 26 maj 2006 Dela Postat 26 maj 2006 Det har gjorts jämförelser mellan Wikipedia och Encyclopedia Britannica och båda fick lika gott betyg. Man kan lita på den information som finns i Wikipedia om man kan lita på uppslagsverket i sin bokhylla. Även om det som står där är sant; vad gör faktumet för skillnad i denna diskussion? Vi diskuterar kön, inte ras. Som jag nämnt tidigare är skillnaden inte särskilt stor, förutom att den ena indelningen är rumsren, medan den andra inte är det. För hundra år sedan var det helt självklart att vi skulle dela in människor efter rastillhörighet: i Nordisk Familjebok från tidigt 1900-tal står det exempelvis att romer är tjuvaktiga och att romska kvinnor är vackra som unga men vissnar tidigt. Hur kommer uppslagsverken att se ut om ytterligare hundra år, och hur kommer vår syn på kvinnligt och manligt att förändras, om alls? Jag är övertygad om att förändringen kommer att vara likartad, de teorier och idéer som jag och Debbie förespråkat i denna tråd kommer att få större genomslag, och våra barnbarn kommer att titta tillbaka på vår tids uppslagsverk, filmer, litteratur, etc. och likt disclaimern i början av Tintin i Kongo undra vad vi egentligen sysslade med, vi på tjugohundratalet som trodde oss vara de mest upplysta av upplysta. Men det är ju bara spekulationer. Kan inte hålla med om att kön och ras är samma sak. Oavsett vad har vi i så fall källor som motsäger varandra och vi kommer inte längre. Men i alla fall debbie och Pienny medgav att det är psykiska skillnader efter att jag postat föreläsningsaffishen. Men de är inte övertygade om att skillnaderna skulle ge olika förutsättningar för olika intressen. Men du är inte övertygad om det första ens? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.