mab (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 * LÅTNAMN: Please Jen (Engelska?) * ARTIST/GRUPP: mab * GENRE: "soft akustik"? * LÅTLÄNGD: 04:27 * KOMPOSITÖR: mab * PRODUCENT: mab * INSPELNINGSÅR: april 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: ca 6,1mb * STATUS: omastrat utkast Vafanken. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med denna låt. * Sången ska läggas om men ni kanske hör på´tt ungefär hur det ska låta. * Produktionen är tam. Vafanken gör man för att göra den lite intressantare? * Någon som har tips på hur man kan spexa-till trummorna lite? Kom väldigt väldigt gärna med feedback, var stenhårda ( men gärna konstruktiva ). Jen_omastrad_utkast_01.mp3
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 det här var var ju skönt. vad gäller trummorna, så är mitt förslag att skriva eller hitta en loop i "upptempo" som går hela tiden, släng in en tamburin på refrengen och höja nivån på trummorna
karl Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 Det är ganska bumligt i gitarren tills andra gitarren kommer in vid 2:40...försök EQ:a till den eller testa med olika mic-placeringar för att få till det....sedan funkar pianot bra när det möter gitarrens figur i slutet av versen...men trummorna är inge vidare...jag håller med toaborsten om någon loop skulle rädda upp...helst egna programerade men (inte hur lätt som helst) annars låten i sig....flera schyssta tankar i bygget och du sjunger verkligen bra om än lite för musicalaktig intonation i uttrycket skiner igenom ibland...på det hela taget du är på rätt väg.... 🙂😳 / karl
mab (oregistrerad) Postat 26 april 2006 Postat 26 april 2006 det här var var ju skönt. vad gäller trummorna, så är mitt förslag att skriva eller hitta en loop i "upptempo" som går hela tiden, släng in en tamburin på refrengen och höja nivån på trummorna Tackar! Jag ska testa det - lite mer "action" och högre nivå. Ska testa att lägga på trummorna tidigare också. Det är ganska bumligt i gitarren tills andra gitarren kommer in vid 2:40...försök EQ:a till den eller testa med olika mic-placeringar för att få till det....sedan funkar pianot bra när det möter gitarrens figur i slutet av versen...men trummorna är inge vidare...jag håller med toaborsten om någon loop skulle rädda upp...helst egna programerade men (inte hur lätt som helst) annars låten i sig....flera schyssta tankar i bygget och du sjunger verkligen bra om än lite för musicalaktig intonation i uttrycket skiner igenom ibland...på det hela taget du är på rätt väg.... rolleyes.gif rolleyes.gif / karl Tackar, tackar! Bummelgitarr = Jag skulle behöva en bättre mic för instrumenten. Kör allt på en ADK just nu. Vidare borde gitarren helst läggas med en bra stålsträngad tror jag. Men jag ska testa att EQ:a en smula för att få en jämnare ljudbild på gitarren. Musicalaktigt = hehe, om du visste hur jag slet mitt hår när jag lade sången. Jag tror kanske inte att det märks så mycket men låten är oerhört jäkla teknisk.. Får man till tekniken då blir uttalet åt satan. Får man till uttalet då glömmer man texten osv. Tillslut gav jag upp och tänkte att jag skulle göra ett nytt försök senare. Men det är en suvverän synpunkt, det är viktigt att den är känslofylld och lite skitig i sången. De n ska absolut inte låta tillrättalagd = tråkigt och ointresant .. Nu ska jag sätta mig och snickra ihop lite trummor 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.