Bajenuffe1 Postat 25 april 2006 Dela Postat 25 april 2006 Hej... Jag får ingen ordning på Bussarna i Cubase SX3. Varför har de ändrat utseende och namn på dessa i SX3 i förhållande till SX1. Jag hade ställt in följande i SX1:an VSTInputs WaMi Rack 192 Int1 Active INT1 WaMi Rack 192 Int2 Active INT2 WaMi Rack 192 Int3 Active INT3 WaMi Rack 192 Int4 Active INT4 Detta gjorde att jag kunde välja mellan de 4 kanaler som jag hade tillgängliga på mitt ljudkort när jag spelade in ett Audiospår. BUS1 var vald som out. Jag kunde spela in ett monospår och detta kunde jag panorera. Hur jag än gör i SX3:an så blir det antingen en stereokanal som går att panorera eller en monokanal där möjligheten till att panorera har försvunnit... Hjälp mig att fatta detta rätt! Sitter och skall spela in just nu och kommer ingen vart. All info är guld värt! /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 25 april 2006 Dela Postat 25 april 2006 Jag gissar vilt men är det kanske så att direct asio är aktiverat? Stäng i såna fall av det och använd monitor-funktionen i Cubase så bör allt fungera som det ska. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 25 april 2006 Trådstartare Dela Postat 25 april 2006 Fan Majken... Du gör en trött man tröttare 😳 Vart hittar jag den inställningen... Min värld är upp och nedvänd... /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 26 april 2006 Trådstartare Dela Postat 26 april 2006 I vilket fall kan jag behöva en "Stereo kanal"? I dag använder jag följande input 1 och 4 på ljudkortet till sång Input 2 och 3 till Pod XT (Gitarr) samt för Bas (2 = L, 3= R) Mjukvarusyntar MIDI Digitaltrummor MIDI Jag måste ha hjälp att fatta detta. Det var ju skitenkelt i SX1:an /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.