Jump to content
Annons

Brusig Sampler

Funnyshoes (oregistrerad)

Recommended Posts

Jadu, det är ju så att jag har en gammal god sampler, en Akai s900.

Visst, samplers kan ha lite brus i samplingarna, men det bruset jag får när jag samplar låter knappast naturligt.

För det första, ljudet är väldigt lågt och när jag höjer för att man ska överhuvudtaget höra att det spelas upp en sampling så hör man ett tydligt skrikande brus. Kan det vara kabeln? Väldigt irriterande när allt har det här plågade bruset bakom sig.. går knappast o göra bra trumljud etc.

Tips? Nån som haft samma problem?

Dela på andra sajter

Annons

12 bitar om jag får be ;D.

s900an i sig är det inget fel på Fatboy slim har gjort massa plattor med så gott som bara den och lite annan skruttig hårdvara (praise you, right here right now etc, vet inte om han fortfarande kör den, men gjorde bara för nått år sedan). Så det är nog definitivt vajsing i din lådda. Testat alla ut/ingångar? Vad samplar du och hur?

Dela på andra sajter

jodu, jag skaffade ju samplern på grund av det lite "skitiga" ljudet.. vill dock inte att det skrålar i bakgrunden, haha. 🙂

jag samplar via ljudkabel från datorn till samplern och in i mixern där jag lyssnar(har ett Audiophile Delta 192 ljudkort). program som AKAIdisk funkar inte för mig så jag måste göra det på det traditionella viset 😄

en grej jag märkt är att jag måste sänka output-volymen på ljudkortet när jag samplar, annars distar det helt galet, men jag hör samplingarna bra då. När jag sänker volymen så hör man inte allt så väl och bruset i bakgrunden blir mycket tydligare. Hur kan man gå till väga, behöver jag göra nåt innan jag samplar för att det inte ska brusa o hålla på?

eller ska dessa samplers låta så här? bruset låter tunnt och lite skrikande runt de höga frekvenserna. 🤪

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.