Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har nu installerat SX3 och allt fungerar toppen sånär på att mina övertyrda delar för datorn att lagga i SX3:an. I SX1:an så klippte de lite, men de fick inte hela datorn att stanna upp. Är det någon SX3 feature som ligger och "varnar" som inte fanns i SX1:an? Det är högst irriterande och näst intill ohanterbart.

/Uffe

Annons
Postat

Tjena HansJohnny,

Jag har en del låtar där jag har spelat in vissa spår (kanaler) med en för hög insignal vilket resulterade i att jag fick lite clipping när jag spelade upp låten i SX1:an. Nu när jag tar upp dessa gamla projekt i SX3:an så clipper det inte bara utan ljudet försvinner under 0.5-1 sek på de ställen där det är överstyrt samtidigt som CPU indikatorn i transport bar'en blir röd.

En annan sak som jag inte riktigt fattar är hur jag ställer in de olika spåren för att gå mot rätt buss. I SX1:an hade jag Bus1,Bus2 o.s.v. nu har jag bara Stereo out, Left och Right.

/Bajenuffe

Postat

Tänk på att SX3 slukar mer resurser. Om ett projekt knappt gick att spela i SX1 så kommer det därför inte att gå spela i SX3. Bounce'a, Frys och dylikt för att få loss den extra datorkraft du behöver.

/Majken

Postat

Majken,

Det är förståligt. Men det jag tycker är underligt är att CPU förhåller sig på en relativt låg nivå tills de överstyrda partierna (clipping) där den skjuter i höjden och blir röd.

/Uffe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.