musik (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 MELLANGÅRDEN är ett märkligt ord! Kan jag använda det om vad jag ser till höger när jag tittar ut genom köksfönstret? 🙂 :musik
Danabacken Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 ljumskdoft "I omklädningsrummet låg en tät ljumskdoft" 🙂😉🙁 HAHAHAHA!!!
musik (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 ...eller är jag pervers om jag använder ordet MELLANGÅRDEN i de sammanhangen? 🙂
hegobald Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Hmm jag dricker lite rödtjut i kväll.. Vilket gör mig filosofiskt... 🙂 "Trafikdöd" "Helt plötsligt stannar rusningstrafiken upp och avstannar helt.. Det råder trafikdöd! " (Eget påhittat material) (förresten.. Varför kallar man det rusningstrafik då trafiken kryper fram ??? 😉 )
Bebopkeys Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 (redigerat) Double-action teknologi Speciellt roligt när det används som benämning på en tub med TVÅ hål som det kommer kräm ur när man klämmer 😳 -EDIT- Det finns en likörflaska som också är uppbyggd kring double-action teknologi. En vit och en brun som blandas när man häller upp! Redigerat 28 april 2006 av Bebopkeys
Odels_tant Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Invektiv Källa: Högskoleprovet våren 06. Förslaget användningsområde: Använd inte så hårda invektiv, vännen. /L Edit: *letar i kakburken* men editsarna är helt slut, så det så!
captain nemo (oregistrerad) Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Annars tycker jag att "Hög chef" är ganska bra. Hög på vad då? Brass? //nemo
Egghuvud Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Finrum... det är väl ingen som har längre, men när jag var liten så var det många som hade "finrum" där fick inte barnen vara. Där skulle det vara fiiiiint 🙂 I en mening: "Snälla bosse inte skall ni väl smutsa ner i finrummet med era leriga skor".
mornel Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Exempel: Jag överhörde en konversation mellan två höga chefer igår, den ena hade tydligen råkat ut för en snowracermordchock och trippat.
Micke H Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Exempel: Jag överhörde en konversation mellan två höga chefer igår, den ena hade tydligen råkat ut för en snowracermordchock och trippat. Tjuvlyssnade? Råkade höra? Fast något direkt ord tror jag inte finnas ioförsig...
mornel Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Exempel: Jag överhörde en konversation mellan två höga chefer igår, den ena hade tydligen råkat ut för en snowracermordchock och trippat. Tjuvlyssnade? Råkade höra? Fast något direkt ord tror jag inte finnas ioförsig... Att tjuvlyssna är ju att aktivt lyssna på något man inte är menad att höra - överhörning behöver inte ske avsiktligt.
Micke H Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Exempel: Jag överhörde en konversation mellan två höga chefer igår, den ena hade tydligen råkat ut för en snowracermordchock och trippat. Tjuvlyssnade? Råkade höra? Fast något direkt ord tror jag inte finnas ioförsig... Att tjuvlyssna är ju att aktivt lyssna på något man inte är menad att höra - överhörning behöver inte ske avsiktligt. Fast då säger man väl att man råkade höra någonting. Att överhöra låter jäkla dumt... 🙂
mornel Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Exempel: Jag överhörde en konversation mellan två höga chefer igår, den ena hade tydligen råkat ut för en snowracermordchock och trippat. Tjuvlyssnade? Råkade höra? Fast något direkt ord tror jag inte finnas ioförsig... Att tjuvlyssna är ju att aktivt lyssna på något man inte är menad att höra - överhörning behöver inte ske avsiktligt. Fast då säger man väl att man råkade höra någonting. Att överhöra låter jäkla dumt... 🙂 Slipp då! 🙂 Jag tänker fortsätta säga det, och jag har sett det användas av andra. Jag har, som sagt, saknat ordet.
Overkill Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Exempel: Jag överhörde en konversation mellan två höga chefer igår, den ena hade tydligen råkat ut för en snowracermordchock och trippat. Tjuvlyssnade? Råkade höra? Fast något direkt ord tror jag inte finnas ioförsig... Att tjuvlyssna är ju att aktivt lyssna på något man inte är menad att höra - överhörning behöver inte ske avsiktligt. Fast då säger man väl att man råkade höra någonting. Att överhöra låter jäkla dumt... 🙂 Tycker också att dte låter dumt men dte är nog en vanesak 🙂
Bone Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Kommer att tänka på ordet skvallerkärring när jag ser ordet överhöra. Vadå överhöra, då måste man ju aktivt lyssna 😕 . Tänker mig en såndär sur skvallerkärrning som sitter och tjuvlyssnar på grannarna med ett glas mot väggen och har ett anteckningsblock och en kikare i köksfönstret.
Overkill Postat 1 maj 2006 Postat 1 maj 2006 Haha när jag var i Fjällbacka var det ett hus som hade satt upp en spegel utanför fönstret så de kunde se ner på gatan 😕
musik (oregistrerad) Postat 2 maj 2006 Postat 2 maj 2006 Väldigt vanligt förr faktiskt. Ett annat ord är "Fitt-stim". Vad hände med det? 🙁 :musik
Egghuvud Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 "Al-qaida-teoretiker" såg jag på text teve idag. Svårt att få in i en mening, men kanske såhär: Vad jobbar du med då? Jag är Al-qaida-teoretiker.
Signert Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Ett ord som börjar dyka upp i svenskan så sakterliga är "överhöra", en direktöversättning av engelskans "overhear", ett ord som mig veterligen inte har haft någon svensk motsvarighet tidigare. Kommer att tänka på ordet skvallerkärring när jag ser ordet överhöra. Vadå överhöra, då måste man ju aktivt lyssna 😱 . Tänker mig en såndär sur skvallerkärrning som sitter och tjuvlyssnar på grannarna med ett glas mot väggen och har ett anteckningsblock och en kikare i köksfönstret. "Överhöra" borde väl innebära att man kan uppfatta frekvenser över 20kHz? 😆
Pico Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 (redigerat) linusaliser|a verb -ade -at * att få någon att äta upp tidigare uttalanden genom att citera ett eller flera utlägg som motsäger varandra. Exempel: Jag är bäst! Jag är sämst! 😱 Ordet har dock ännu inte letat sig till Aftonbladet. Redigerat 4 maj 2006 av Pico
Linus Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 linusaliser|a verb -ade -at * att få någon att äta upp tidigare uttalanden genom att citera ett eller flera utlägg som motsäger varandra. Du menar typ såhär? Finns inga gayiga Pico-citat! Varför har jag en känsla av att jag kommer vakna upp med Bengt, 57 imorgon? 😆 😱
Dark Of Light Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Väldigt vanligt förr faktiskt. Ett annat ord är "Fitt-stim". Vad hände med det? 😱 :musik En kvinnlig variant av Sveriges Tonsättares Internationella Musikbyrå..?
slaptap Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 Under en djupdykning i tjejgaragets förråd (skafferiet i köket alltså) i jakt på något smarrigt hittas en förpackning med ordet "Thaisås"...??? 🤪
Linus Postat 4 maj 2006 Postat 4 maj 2006 "anti-björnaktivister" Akta dig Olsberg! Det verkar finnas folk som har nåt emot dig? 🤪🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.