TobbeE Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Ja som topicen lyder kan man på ngt sätt synca Cubase VST och proTools LE kör me en mbox. + nu när ja ska försöka dra igång mit tcubase blire ngt fel där den frågar efter asiodrivers eller liknande. Jag kör med pc vore tacksam för alla svar. Edit: En till fråga, jag hade tänkt att använda cubase för att köra miditrummor finns det något inbyggt sådant i protools?
chrisB Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Ja som topicen lyder kan man på ngt sätt synca Cubase VST och proTools LE kör me en mbox. + nu när ja ska försöka dra igång mit tcubase blire ngt fel där den frågar efter asiodrivers eller liknande.Jag kör med pc vore tacksam för alla svar. Edit: En till fråga, jag hade tänkt att använda cubase för att köra miditrummor finns det något inbyggt sådant i protools? Inte på samma burk. Eller jo kanske, om du har två olika ljudkort. Men bökigt blir det. PT och Cubase på två olika burkar inget problem. Synka med MTC. Miditrummor i PT: det finns inget inbyggd, du måste köpa till. Om du har VST-trummor och vill köra i PT (6.x.x) så måste du använda dig av vst2rtas programmet. Som skapar ett skal för vstpluggar så att de kan användas i PT. (http://www.fxpansion.com)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.