Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: In The Shades, Part I.

* ARTIST/GRUPP: Gudding

* GENRE: Drum & Bass

* LÅTLÄNGD: 4:36

* KOMPOSITÖR: Sebastian Gudding

* PRODUCENT: Sebastian Gudding

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005 / 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.31MB

* STATUS: Färdig Demo

*LÅTLÄNK:

Allt är meckat i reason, Försökte göra låten mer teknisk än vanlig drum & bass.

Vet inte om det är jobbigt att lyssna på om trumkompet är mer varierat istället för en loop som bara loopar.

Annons
Postat

ingen som har något att säga... :rolleyes:

Eller så kanske det är såhär: trollen på forumet, tankar ner låten och lyssnar, går vidare till nästa tråd. Samtidigt som veteranerna tar en Siesta rätt sent och inte kan skriva.

Postat

Kan nog bli skönt, men trummorna gillar jag inte. I drum and bass tycker jag att det ska vara korta snabba trummor. Sänk decay på trummorna litegrann.

Kör på! Det kan bli nåt. 😱

Postat

aww sweet, en comment! Hmm ah, sant.. Försökte få lite LTJ bukem sound, liksom rätt chillade trummor (oftast).

Postat

Heh.. Ja jo, asså man ska ju inte direkt vara på o pilla på velocity allt för mycket när de gäller drum & bass så som jag fattat det. Liksom, Monotont. Tycker inte det är någon musikstil man lyssnar lite på, spolar lite, lyssnar lite.. Drum & Bass skall ju liksom bara ligga subtilt i öronen när man gör något annat (tycker jag)

Postat

Trumljuden är lite för trista alltså.

Problemet när man "trixar" för mycket, är att det är svårt att komma in ett flow. Man får gärna trixa med trummorna sålänge det inte drabbar själva flytet i dem. Och sen tycker jag defintivt att man kan ha olika velocities på trummorna också; gärna använda sig av lite spökslag...

Händer inte så mkt i låten direkt. Ha gärna något break eller liknande för att låta låten andas lite. Sen får du gärna låta låten utvecklas under tiden. Sen skulle du nog behöva använda en kompressor för att feta upp det hela lite. Kanske lite distortion också? Gärna på det Wurlitzer-liknande elpianot t.ex. :rolleyes:

Keep it up!

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.