maximus (oregistrerad) Postat 7 juni 2004 Postat 7 juni 2004 Jag har ett problem! jag har ddrum4 och har kört midi out från den till midi in på datorn. Jag kör cubase sx2 och Halion2. Nu vill jag att ddrum4 modulen ska trigga trumsamplingar i Halion, allt går bra förutom hihaten! Jag vill att hihaten ska vara som på ett riktigt trumset öppen,stängd osv när jag går in i inställningarna i Halion och ställer in så att den ska öppna och stänga när man trycker på pedalen, gör den det på hela trumsetet den ska bara öppna och stänga hihaten och inte hela kitet! Är det nån snäll människa som kan hjälpa mig? Här är även min e-mail bäst att skicka till den! lackis@yahoo.com 😳
Lundin Postat 8 juni 2004 Postat 8 juni 2004 Nu vet jag inte hur DDrum 4 jobbar med closed/open hihat..är det någon form av velocityswitching? eller är det pedalen som har en resistorswitch där du ställer closed->open förhållandet steglöst? I vilket fall som helst får du börja pilla med Velocity-layers i halion, alltså flera samplingar på varje notnummer. man staplar dom på varandra och tilldelar sedan vart och ett av ljuden, sitt eget velocityområde /värde... 1- 20 | 21-40 | 41-65 | 66-80 | 81 -92 | 93 - 100 | 101 -127 Det här var bara ett exempel för 7 samplingar..ska du ha finare upplösning går det åt fler samplingar och tätare steg mellan värdena. Det som händer är att den växlar mellan samplingarna beroende hur hårt du spelar...eller hur pedalens resistor står. Hoppas du förstod någe? Lycka till
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.