Jump to content
Annons

Vad är det för en djävul?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Igår när jag kom hem - jag hade varit borta mellan 10 och 18.30, så fann jag en cigarettfimp på dörrmattan! Ingen annan har nyckel till min lägenhet. Jag röker inte. Man kan inte "råka" få in en fimp i min lägenhet genom att tappa den, eftersom det krävs rätt mycket bök för att öppna brevlådan.

Lägenhetsdörren öppnas dessutom utåt i trappuppgången, så det var ingen fimp som fastnat på mina skor. Den fanns inte på dörrmattan innan jag gick hemifrån. Det vet jag för jag la den noggrannt tillrätta. En del av ritualen...

Likadant var det för sju veckor sedan ungefär. Den gången var det en klart längre fimp, med pappret kvar på fimpen, som låg på dörrmattan. Igår var pappret avlägsnat.

Vad är det för en djävul som gjort detta? Det händer bara när ljuset är släckt i hallen. Jag har det ofta tänt annars. Borde kanske släcka det och ändå vara hemma...

:rolleyes:

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Fråga: Vad hade ni gjort åt saken?

* Väntat vid dörren - dag och natt - på nästa fimp.

* Anmält det inträffade till Polisen.

* Sagt till fastighetsskötseln att hålla ögonen öppna.

* Anmält detta till hyresvärden och tvingat dem utreda vem det var.

* Tagit upp fimparna och börjat röka själv.

* Samlat och tagit upp fimparna och stoppat alla i den mest misstänktes brevlåda.

* Lagt en fimp i varje brevlåda i uppgången för att sprida chanserna.

Lämplig Gallup?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga: Vad hade ni gjort åt saken?

* Väntat vid dörren - dag och natt - på nästa fimp.

* Anmält det inträffade till Polisen.

* Sagt till fastighetsskötseln att hålla ögonen öppna.

* Anmält detta till hyresvärden och tvingat dem utreda vem det var.

* Tagit upp fimparna och börjat röka själv.

* Samlat och tagit upp fimparna och stoppat alla i den mest misstänktes brevlåda.

* Lagt en fimp i varje brevlåda i uppgången för att sprida chanserna.

Lämplig Gallup?

😄

Ja, starta en! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Börjat fundera på om det är för att jag börjat spela lite musik på måttlig nivå? Tidigare en period har jag mest suttit med lurar och ägnat mig åt författande. Det är som med allting annat, det handlar om människors förväntningar. En daglig dos från det man flyttar in av måttligt hög musik, och ingen hade gjort nåt... Nu är de väl vana vid att det ska vara tyst som i graven här...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Börjat fundera på om det är för att jag börjat spela lite musik på måttlig nivå? Tidigare en period har jag mest suttit med lurar och ägnat mig åt författande. Det är som med allting annat, det handlar om människors förväntningar. En daglig dos från det man flyttar in av måttligt hög musik, och ingen hade gjort nåt... Nu är de väl vana vid att det ska vara tyst som i graven här...

:rolleyes:

Nåja, det är bättre än att få ett hästhuvud i sängen... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Börjat fundera på om det är för att jag börjat spela lite musik på måttlig nivå? Tidigare en period har jag mest suttit med lurar och ägnat mig åt författande. Det är som med allting annat, det handlar om människors förväntningar. En daglig dos från det man flyttar in av måttligt hög musik, och ingen hade gjort nåt... Nu är de väl vana vid att det ska vara tyst som i graven här...

:rolleyes:

Nåja, det är bättre än att få ett hästhuvud i sängen... 😄

japp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar grannar... :rolleyes:

ja med, jag får inte spela hur högt jag vill 😄

Du använder ju lurar, vad har du att klaga över? 😱

När jag lirar i min lila stärkare 🙂

Du hade väl ingen stärkare? 😱 Sa du till mig i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar grannar... 😏

ja med, jag får inte spela hur högt jag vill 😠

Du använder ju lurar, vad har du att klaga över? 😄

När jag lirar i min lila stärkare 😠

Du hade väl ingen stärkare? 😠 Sa du till mig i alla fall..

har fixat en liten 10W

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar grannar... 😠

ja med, jag får inte spela hur högt jag vill 😠

Du använder ju lurar, vad har du att klaga över? 😱

När jag lirar i min lila stärkare 😠

Du hade väl ingen stärkare? 😄 Sa du till mig i alla fall..

har fixat en liten 10W

Okej. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Idag fick jag nys om en misstänkt! Det är inte någon granne. Jag kallar det "Städ-spåret". Det är nämligen en polsk (?) gubbe som anlitats för att städa för uppgång nån gång i veckan. Han pratar alltid för sig själv och går emot trösklar och annat utav bara helvete. Han verkar röka och jag tror mycket väl att han skulle kunna ha gjort detta av bara farten. Det verkar vara en gris.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Ikväll fortsatte terrorn. Jag var dock tagen av allt elände som hänt denna veckan och alltför trött för att vara allt annat än passiv... Satt i boxerkalsingarna och t-shirt och halvglodde på matchen Tyskland-Polen på dumburken. Vad händer då? Jo det ringer såpass sent som nästan halvelva på dörren fullständigt hysteriskt och över 20 signaler, varefter nån bankar med handen, sedan hela armen, sparkar och slutligen rycker i handtaget som en riktig dåre i flera minuter! Tänkte att nu, nu vaknar grannarna... Ensam hemma var jag och hyfsat låg. Tänkte först oroligt att det var en närstående som råkat illa ut eller nån som behövde akut panikhjälp. Tänkte också på att ringa polisen, men insåg att det skulle ta tid innan de kom. Något sa mig att detta var farligt för mig. Sansad insåg jag att detta var en riktig dåre och det nog var bäst att vara beredd (på att fly om inte annat). Jag tar mig runt i lägenheten, drar på mig brallor osv och ser samtidigt hur mitt handtag rycks länge för allt det är värt. Sedan upphör det plötsligt. Jag går fram och försöker se i tittögat, men där är svart som i graven. Hör trappsteg som går uppåt och vederbörande ringer på ovanpå mig. Låter helt hysterisk och aggressiv och grannen ovanpå verkar inte gå på den mannens linje direkt, utan låter mest skeptisk... Svårt att höra vad som sägs, då det ekar i hela uppgången, men helt klart är det mig han är ute efter, då han förhör grannen ovanpå om mig och beskriver mig. Det hörs tydligt. I hela femton minuter.

Mycket märkligt. Jag har inga fiender. Däremot har jag vid personlig avhämtning från två olika pizzabagare fått helt fel pizza flera gånger. Det visar sig nämligen att jag är aslik en annan person i området, i alla fall enligt dem. Tänk om man är förväxlad med en galning till dubbelkopia alltså. Min vanliga "tur"... Men TVÅ stycken "musik", det vore bara för mycket...

Jag har därefter i ett par timmar funderat på om det skulle kunna finnas en enda orsak som skulle göra så att jag själv skulle bete mig så hos en främmande person eller en granne oavsett tid på dygnet - hysteriskt ringa, banka, slå och rycka, men inte funnit någon!!

Hade jag varit mitt vanliga jag hade jag vräkt upp dörren och frågat om den djäveln inte var riktigt klok, men ikväll var jag som sagt av naturliga skäl hyfsat låg. Men imorgon, då djävlar...

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Skulle vara intressant att veta om någon på Forumet har någon idé om vad kvällens ovanstående händelse kan ha varit? Finns det någon situation där man skall bete sig så provokativt? Snart tar jag nog reda på det, men det vore kul med lite dåre-spekulation.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, fyfan musik, hur kan all skit hända dig? Du har mina uppriktigt djupa sympatier.

Tänk efter lite. Det måste bero på nåt iaf? Dubbelkopian låter långsökt, men det kanske är han som är och ränner vid dig. Ta tag i jäveln och ruska om han lite nästa gång. Fast gör inget oförsiktigt, karln kan ju ta sig till med vasomhelst tydligen.

Nu måste jag läsa om hela din tråd igen, för det är så förbannat kul 😉 Ta inte illa upp.

Högaktningsfullt,

Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer konspirationsteoritekern inom mig igång.

Jag har svårt att låta mig luras, och du råkar ut för mycket osannolika saker. Finns sjukdomar som gör att man söker ömkan från andra personer och skaffar det genom mytomani. Vad är det som gör att jag ska tro dig...eller inte tro dig...

Så jag kan säga att jag känner medlidande om du nu råkar ut för alla dessa saker, eller om du lider av denna sjukdom. Håll huvudet högt och stå på dig.

Och jag hoppas innerligt att du inte nyttjar medlemmarnas medlidande i onödan.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer konspirationsteoritekern inom mig igång.

Jag har svårt att låta mig luras, och du råkar ut för mycket osannolika saker. Finns sjukdomar som gör att man söker ömkan från andra personer och skaffar det genom mytomani. Vad är det som gör att jag ska tro dig...eller inte tro dig...

Så jag kan säga att jag känner medlidande om du nu råkar ut för alla dessa saker, eller om du lider av denna sjukdom. Håll huvudet högt och stå på dig.

Och jag hoppas innerligt att du inte nyttjar medlemmarnas medlidande i onödan.

Oj! 😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer konspirationsteoritekern inom mig igång.

Jag har svårt att låta mig luras, och du råkar ut för mycket osannolika saker. Finns sjukdomar som gör att man söker ömkan från andra personer och skaffar det genom mytomani. Vad är det som gör att jag ska tro dig...eller inte tro dig...

Så jag kan säga att jag känner medlidande om du nu råkar ut för alla dessa saker, eller om du lider av denna sjukdom. Håll huvudet högt och stå på dig.

Och jag hoppas innerligt att du inte nyttjar medlemmarnas medlidande i onödan.

Oj! 😎😱🙂

Man kan inte lita på allt man läser. All fakta ska kritiseras. Men nu finns det få anledningar till att detta ska vara lögn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...