feffe (oregistrerad) Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Ja då ha rman varit duktig o testat o gjort en hiphop beat hehe. Säg vad ni tycker? klaga, eller ge beröm, i go my style anyway 🙂 eller ska man inte vara lite kaxig? hehe skämt o sido, allt är gjort i Reason. så... feffes1_1_.mp3
Danabacken Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Alldeles för tydligt reverb på trummorna. På bastrumman ska det helst inte vara nåt reverb alls. f.ö så gillar jag absolut inte pianot. Annars låtar det okej, förutom att reverse-crashen är alldeles för hög.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Det här känns alldeles för ambient för att kunna kallas hiphop. Finns ingen hiphopkänsla alls i beaten. En loop gör ingen hiphop.
Danabacken Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 (redigerat) Jag hoppas du använder RV7000 som reverb till trummorna, för där finns en EQ. Kapa bort det mörka reverbet, men behåll det ljusa. Det brukar vara lite snyggare på trummor. 🙂 Redigerat 24 april 2006 av Danabacken
feffe (oregistrerad) Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Tack för alla tips o råd alltid uppskattat! 😛 har inga bra monitorer att mixa igenom o så, får kuta mellan mitt rumo vardagsrummet o lyssna på lite olika högtalare så man hör hur allting låter, det är nog det svåraste. att lyssna vad som låter ok o så....
pennudd Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 tror inte att det blir så bra att göra rap till det här... inte för att det låter dåligt men det saknas ett konstant grove i låten... Tror att det skulle kunna funka om du hade en tydlig basgång. Det svänger liksom inte riktigt. Tror att det har mycket att göra med hihaten. Pianot är som sakt inte roligt (dels ljudet och dels hur den spelar) och den reversade cymbalen får jag rysningar av tycker att du ska jobba mycket mer med panorering också. Låter som om det mesta ligger moni i mitten hoppas att du inte tycker att jag har sågat dig nu... 😮
feffe (oregistrerad) Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 tror inte att det blir så bra att göra rap till det här... inte för att det låter dåligt men det saknas ett konstant grove i låten... Tror att det skulle kunna funka om du hade en tydlig basgång. Det svänger liksom inte riktigt. Tror att det har mycket att göra med hihaten. Pianot är som sakt inte roligt (dels ljudet och dels hur den spelar) och den reversade cymbalen får jag rysningar av tycker att du ska jobba mycket mer med panorering också. Låter som om det mesta ligger moni i mitten hoppas att du inte tycker att jag har sågat dig nu... 😮 var inte orolig för att såga någon, alla kritik är bra krititk, men vafan då får jag väll sätta mig att göra om låten hehe, problemet med stereo bilden är att jag har en jätte dålig ljudanläggning, och har tyvärr inte pengarna att köpa ett par monitorer. Men jag får väll göra pt.2 av låten med mer hiphop stil då 😄 eller någe hehe Tack för din åsikt, det uppskattas! 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.