Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Några tips:

Roky Erickson -- ett rockgeni, grymt underskattad. Och då är han ändå jävligt uppskattad. (checka även hans band 13th floor elevators, lite mer garageigt och 60-flummigt)

Zeke - rockpunk, fullt ställ.

Tidiga Def Leppard, innan de blev überproducerade.

Saxon!

Och så tjejerna:

Girlschool

Runaways

L7 (redan nämnda)

Inga superobskyra tips, visst, men ändå.

EDIT: Och du gillar väl Guns, så kolla in Faster Pussycat.

Redigerat av Jarnis
Postat
Roky Erickson -- ett rockgeni, grymt underskattad. Och då är han ändå jävligt uppskattad. (checka även hans band 13th floor elevators, lite mer garageigt och 60-flummigt)

Instämmer, han är värd att lyssna på. Åtminstone vad det gäller musiken... :rolleyes: Finns en video som en svensk )tror jag) kille gjort, där han följer Roky under några dagar. Ganska urflippad personlighet. 😆

Postat (redigerat)
Zeke - rockpunk, fullt ställ.

kolla även sveriges motsvarighet puffball.= Zeke möter Motorhead.

de har lagt av efter 4-5 plattor men 3/4 fortsätter i:

The Ruling Class

Puffballs hemsida, finns några låtar under music/cd´s12´s

Redigerat av sixties
Postat

Ojaaa 😆 ,tänkte på dom,men så glömde jag..den skivan med Bathroom wall, Don´t you change that song och Babylon..åhh,vad heter den?!?Kanske bara Faster Pussycat?!?Ja,ja..mmm

Postat
En polare skickade Pandora till mig i helgen. Helt lysande. Man söker på en artist eller låt så får man upp "liknande" musik.

Den funkar väl inte helt hundra jämt, men den var schysst. Testa den, den kanske kan hjälpa dig att hitta ny musik.

*edit* ändrat lite

Schysst att man får höra låtar och inte bara ett namn. Ska lägga den i bokmärken, tack för tipset :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.